تعداد شركت‌كنندگان در مسابقات قرآن اوقاف جغتای 3 برابر شد
کد خبر: 2461097
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۱ - ۱۸:۱۸

تعداد شركت‌كنندگان در مسابقات قرآن اوقاف جغتای 3 برابر شد

فرماندار جغتای گفت: تعداد شركت‌كنندگان در سی و پنجمين دوره مسابقات حفظ، قرائت، ترتيل و مفاهيم قرآن كريم اين شهرستان سه برابر افزايش يافته است.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا)، مهدی هنرور، فرماندار جغتای روز دوشنبه، 20 آذرماه در جمع اعضای ستاد برگزاری سی و پنجمين دوره مسابقات قرآن كريم در جغتای افزود: در دوره قبل مسابقات قرآنی يك هزار نفر شركت كردند كه اين تعداد در سی و پنجمين دوره به سه هزار نفر افزايش يافته است.
وی اظهار كرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد 60 درصد شركت‌كنندگان را بانوان و بقيه را آقايان تشكيل می‌دهد و در مجموع بيشترين شركت‌كننده در رشته مفاهيم قرآنی گزارش شده است.
فرماندار جغتای از استقبال جوانان روستايی خبر داد و گفت: برای حضور خردسالان در مسابقات كارشناسايی آماده‌ترين فرد در رشته‌های قرآنی در مهد‌كودك‌های شهرستان آغاز شده است.
هنرور افزود: در بين شركت‌كنندگان علی منيدری پنج ساله در رشته حفظ يك جزء و كلثوم جغتايی 51 ساله در رشته قرائت به ترتيب كوچكترين و مسن‌ترين شركت‌كننده در اين دوره از مسابقات است.
وی تأكيد كرد: به دليل آنكه برای بخش شكوفه‌ها آزمونی ورودی برگزار نمی‌شود، تلاش ستاد برگزاری شناسايی نخبگان قرآنی برای حضور در مرحله نهايی و كسب مقام برتر است.
captcha