تدوين منشور «زن تراز انقلاب اسلامی» با بهره‌گيری از نظرات مقام معظم رهبری
کد خبر: 2524201
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۲۳:۵۲

تدوين منشور «زن تراز انقلاب اسلامی» با بهره‌گيری از نظرات مقام معظم رهبری

گروه اجتماعی: رئيس سازمان بسيج جامعه زنان با اشاره به تدوين منشور زن تراز انقلاب اسلامی اظهار كرد: محتوای منشور شامل تعاريفی‌ست از نظرات مقام معظم رهبری در خصوص زنان كه مشتمل بر 35 سرفصل كلی است كه موضوعات مختلف را مورد بحث و بررسی قرار داده است.

مينو اصلانی، رئيس سازمان بسيج جامعه زنان در گفت‌وگو با خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) با اشاره به تدوين منشور زن تراز انقلاب اسلامی خاطر نشان كرد: محتوای منشور شامل تعاريفی‌ست از نظرات مقام معظم رهبری در خصوص زنان كه مشتمل بر 35 سرفصل كلی موضوعات مختلف را مورد بحث و بررسی قرار داده است.
رئيس سازمان بسيج جامعه زنان در ادامه سخنان خود افزود: اين منشور در دل خود موضوعات فراوانی همچون آگاه به مسائل سياسی، سازنده خانواده، سربازان خط مقدم انقلاب، دوری از سنت و فرهنگ غربی، دارای ايمان آگاهانه، مايه آرامش و آسايش محيط خانواده، عفت، انتساب عملی به خاندان رسالت و صبر در حوادث را مورد توجه قرار داده است.
وی اظهار كرد: در اين منشور سعی شده زن و خانواده تراز انقلاب اسلامی با شاخص‌ها و كاركردهای در نظر گرفته شده به صورت كاربردی مورد استفاده قرار بگيرد.
اصلانی در ادامه افزود: مايه آرامش زندگی و آسايش محيط خانواده، مشوق همسران در حمايت از انقلاب، عفيف و متقی، ايثارگر، صبور در حوادث، تاثيرگذاری در دنيا (موثر و تأثيرگذار در دنيا)، دارای ايمان آگاهانه در مبارزات، پيش قدم در ميدان جهاد و مبارزه، حافظ خون و نگهدارنده علم شهيد، دوری از سنن و فرهنگ غربی، رفتار متناسب با خلقت و عواطف زن، قانع، دوری از تفاخر، اسوه استقامت و حفظ خانواده، شركت در ميادين علمی و اجتماعی و سازندگی، سربازان خط مقدم انقلاب، سازنده خانواده و آگاه به مسايل سياسی نيز از جمله مسائلی است كه در اين منشور مورد تاكيد قرار گرفته است.
رئيس سازمان بسيج جامعه زنان با اشاره به «تابع الگوهای برتر اسلامی حضرت زهرا(س)» خاطر نشان كرد: مقام معظم رهبری در جشن ميلاد كوثر سال 76 تاكيد كرده بودند اگر جامعه اسلامی بتواند زنان را با الگوی اسلامی تربيت كند، يعنی الگوی زهرايی، الگوی زينبی، زنان بزرگ، زنان با عظمت زنانی كه می‌توانند دنيا و تاريخی را تحت تأثير خود قرار دهند. آن وقت زن به مقام شامخ حقيقی خود نايل آمده است.
اصلانی با تاكيد بر مقوله «دوری از سنن و فرهنگ غربی» اضافه كرد: مقام معظم رهبری همچنين در چهلمين روز ارتحال امام خمينی(ره) در سال 68 تاكيد كرده‌اند: بانوان در نظام جمهوری اسلامی بايد قدر عظمتی را كه اسلام به آنها داده است بدانند دام مصرف زدگی را كه سرمايه داران چپاولگر جهانی برگرد زن امروز دنيا تنيده اند كاملاً بدرند و ضدارزش های فرهنگ غربی مانند برهنگی و معاشرت بی بند و بار با مردان و آلودگی به انواع فسادها را در كه در كشورهای پيشرفته و غالب كشورهای عقب افتاده بر زندگی – زنان حاكم است، به چشم تحقير و نفرت بنگرند و بدانند.
وی با اشاره به تاكيدات مقام معظم رهبری در ديدار با مداحان اهل بيت(ع) به «انتصاب عملی به خاندان رسالت» اشاره كرد و گفت: بايد هر حرف و كلمه و هر اشاره‌ايی در زندگی اين بزرگوار، برای ما يك سرمشق باشد، به محبت دورادور و احساس محبت اكتفا نكنيم، اين احساس را در زندگی پياده نماييم آن چه ما وظيفه داريم اين است كه خود را شايسته انتساب به آن خاندان كنيم.
رئيس سازمان بسيج جامعه زنان با بيان اينكه از ديدگاه مقام معظم رهبری زن تراز انقلاب اسلامی نيمی از بار انقلاب را به دوش می‌كشد، عنوان كرد: ايشان در ديدار با اعضای انجمن اسلامی پرستاران و خواهران بسيجی تاكيد كرده بودند: زينت واقعی زن ايرانی اين است كه بتواند نيمی از بار اين انقلاب را به دوش كشد و اين در صورتی است كه به لحاظ اخلاقی، تقوی، پاكدامنی و حفظ امانت، ايمان و حصمت و گذشت در راه خدا حق خود را ادا كند.
وی همچنين در پايان به موضوع «تبديل كننده خانواده به جايگاه عروج معنوی» اشاره كرد و گفت: طبق فرمايشات مقام معظم رهبری ارزش زن به اين است كه بتواند محيط زندگی خود را برای خود و برای مرد و فرزندان، يك بهشت، يك مدرسه، يك محيط امن، يك جايگاه عروج به معارف معنوی و مقامات معنوی تبديل كند.
captcha