تكيه به قرآن جامعه اسلامی را به قله‌های تعالی و پيشرفت می‌رساند
کد خبر: 2563376
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۵

تكيه به قرآن جامعه اسلامی را به قله‌های تعالی و پيشرفت می‌رساند

گروه سياسی: استاندار هرمزگان گفت: جامعه اسلامی به شرط استفاده صحيح، جامع و كامل از قرآن می تواند به قله های تعالی و پيشرفت برسد.

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) شعبه هرمزگان، ابراهيم عزيزی ظهر امروز پنجشنبه در آيين بهره‌برداری از مجتمع فرهنگی و ورزشی فاطميه بندرعباس با اشاره به نقش موثر كميته امداد امام خمينی(ره) در حمايت از اقشار آسيب پذير جامعه بيان كرد: برای رسيدگی به آحاد نيازمند جامعه با دستور امام خمينی(ره) كميته امداد شكل گرفته كه اين نهاد تا كنون توانسته يك عملكرد مناسبی در اين عرصه داشته باشد.
وی افزود: البته بايد نگاه به اين مجموعه عظيم راهبردی باشد و كميته امداد را يك تكيه گاه بدانيم اما در اين ميان نبايد از توانمند سازی افراد غافل شد.
عزيزی با بيان اينكه مجتمع فرهنگی، تربيتی و ورزشی فاطميه كه توسط كميته امداد امام خمينی(ره) در هرمزگان راه اندازی شده در پيشبرد اهداف توانمندسازی افراد موثر است خواستار حمايت هر چه بيشتر مسئولان استانی از اين گونه مجموعه‌ها شد.
استاندار هرمزگان تصريح كرد: ساخت مجتمع های ديگری مانند مجتمع فاطميه در تمام نقاط هرمزگان توسط كميته امداد می تواند در توانمند سازی افراد و كاهش آسيب های اجتماعی كمك شايانی به استان كند.
وی يادآور شد: كميته امداد امام خمينی(ره) می تواند با توانمند سازی افراد تحت پوشش خود علاوه بر افزايش رفاه خانواده های آنها موجب كاهش آسيب های اجتماعی نيز شود.
نماينده عالی دولت اضافه كرد: راه درست همين است كه هر عضو از خانواده اين نهاد و افرادی كه تحت حمايت آن هستند آشنا به علوم الهی و تمامی علوم روز دنيا باشند تا بتوانند مسائل را با علوم و فنون بسنجند و به كار گيرند.
عزيزی فعاليت های كميته امداد را فعاليتی ارزشمند و خداپسندانه توصيف نمود و افزود: شكل گيری كميته امداد در خدمت به مردم از يادگارهای با ارزش امام راحل است كه بايد قدر اين يادگار را دانست.
وی افزود: اين نهاد مقدس به عنوان يادگار امام راحل ثمرات متعددی در جامعه از خود به جای گذاشته است.
استاندار هرمزگان ابراز كرد: هدف از فعاليت كميته امداد رشد و ارتقای ارزش های انسانی است كه در اين خصوص حفظ كرامت انسانی به عنوان يك مولفه بسيار مهم و ارزشمند بايد مورد توجه قرار بگيرد.
وی در بخش پايانی سخنان خود با بيان اينكه توسعه پايدار بدون توانمندسازی جامعه رخ نخواهد داد بر ضرورت قرائت قرآن و تدبر در اين كتاب الهی تاكيد كرد و ادامه داد: جامعه اسلامی به شرط استفاده صحيح، جامع و كامل از قرآن می تواند به قله های تعالی و پيشرفت برسد.
عزيزی متذكر شد: تمام علوم آتی در قرآن وجود دارد و ما با خواندن دقيق آن می توانيم علاوه بر درك تمام علوم آسمانی و زمينی از سرنوشت گذشتگان نيز آگاهی يابيم.
گفتنی است، استاندار هرمزگان پس از بازديد از مجتمع فرهنگی و ورزشی فاطميه، كلنگ احداث فاز دوم اين مجموعه كه سالن ورزشی چند منظوره با اعتباری بالغ بر 11 ميليارد و 750 ميليون ريال است را به زمين زد.
captcha