حوزه، نهضتی فرهنگی برای سیراب کردن تشنگان معنویت ایجاد کند
کد خبر: 2571651
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۳:۴۷

حوزه، نهضتی فرهنگی برای سیراب کردن تشنگان معنویت ایجاد کند

گروه فعاليت‌های قرآنی: مرجع تقليد شيعيان در پيامی به مراسم افتتاح پژوهشگاه قرآن و حديث، قرآن و سنت را روح و هويت اسلام ذكر و با بیان اینکه برتر از معارف اين دو، معارفی در عالم وجود ندارد، گفت: حوزه باید نهضتی فرهنگی برای سیراب کردن تشنگان معنویت ایجاد کند.

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) شعبه قم، آيت‌الله العظمی لطف‌الله صافی گلپايگانی، از مراجع تقليد شيعيان شامگاه دوشنبه، 14 مردادماه در پيامی به مراسم افتتاح پژوهشگاه قرآن و حديث اظهار كرد: مؤسسه دارالحديث افتخار دارد وصيت جاودان پيامبر اكرم(ص) درباره ثقلين را در جامعه عينيت بخشد و به آن عمل كند و نسبت به اين امر بايد بر خود ببالد. دين مقدس اسلام از آغازين زمان طلوع و نورافشانی آفتاب هدايت و دعوت تا امروز و تا عصر ظهور و الی يوم القيامه بر دو ركن محكم و عظيم استوار بوده و هست كه مرور زمان آن را كهنه نمی‌سازد و همواره مانند روز نخست، نو و جديد مانده و می‌ماند و هم‌چون كل منظومه‌ها و كهكشان‌ها ‌و ثوابت عِلوی و سِفلی ثابت و برقرار است.
وی ادامه داده است: اين دو ركن خلل‌ناپذير، نخست قرآن مجيد، وحی اصل و اصيل الهی و كتاب و معجزه خالده‌ای است كه برهان حقانيت همه دعوت‌های آسمانی و خاتميت دين اسلام است و دوم در كنار و همراه آن سنت و حديث و علوم ماثوره از حضرت محمد(ص) و اوصياء اهل ‌بيت(ع) آن حضرت است كه عِدل قرآن كريم هستند.
مرجع تقليد شيعيان در ادامه پيام خود آورده است: اين دو ركن، روح اسلام و هويت اسلام است و دعوت اين دين حنيف و تمام حقايق و كل آن‌چه از باطن جهان و غيب اين عالم مطرح کرده در معرض تفهيم و درك انسان‌ها و فرشتگان قرار دارد و بالاتر و برتر از معارفی كه از اين دو مركز همواره در تراوش و فيض‌ ‌خشی است معارفی نيست.
وی ادامه داده است: قرآن، سنت و حديث، همه حقايق است و همه حقايق در قرآن و حديث است. افكار و همه كاوش‌ها و ژرف‌نگری‌ها بايد در اين دو منطقه كه وسعتش از وسعت فضای صدهزار ميليارد سال نوری بيشتر و بيشتر است به‌كار افتد. اگر بگوييم دليلی ظاهرتر بر عالم غيب از قرآن و از سنت و حديث نيست مبالغه نكرده‌ايم و تراوش اين علوم از بيت نبوی از آيات عظيمه نادره و دلايل شافيه كافيه بر وجود خداوند متعال است.
مرجع تقليد شيعيان در پيام خود به مراسم افتتاح پژوهشگاه قرآن و حديث تأكيد كرده است: متأسفانه در زمانی واقع شده‌ايم كه برخی از اشخاص كه به اصطلاح دانش‌پژوه و اهل تحقيق و تعمق شمرده می‌شوند از اين يگانه دريای علم و معرفت غافل مانده و چنان‌كه سزاوار است قدر اين نعمت را نمی‌دانند و چه بسا كه به مكتب‌هايی نظر دوخته باشيم كه جز ظلمات و تاريكی و سرگردانی كسی را به‌جايی رهنما نيستند و سراب را به جای آب نشان می‌دهند.
آيت‌الله العظمی صافی گلپايگانی در پايان آورده است: افتتاح پژوهشگاه قرآن و حديث از اين جهت ارزشمند است كه ان‌شاءالله تعالی آغاز حركتی است شايان برای آشنایی بيشتر با علوم و معارف اهل ‌بيت(ع) و امروز حوزه‌های علميه و مراكز دينی و فرهنگی عهده‌دار مسئوليت بزرگی هستند كه بايد همه و همه با حركت جهادی و يك نهضت بزرگ فرهنگی تشنگان معنويت و حقيقت را از چشمه جوشان قرآن و حديث سيراب كرده و با استفاده از وسايل ارتباطی جديد قله‌ای بزرگ علمی را فتح كرده و پرچم اسلام عزيز را در سراسر جهان به اهتزاز درآورند.
captcha