جنگ الكترونيك نقطه‌ گلوگاهی جنگ‌های جديد است
کد خبر: 2602479
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۱

جنگ الكترونيك نقطه‌ گلوگاهی جنگ‌های جديد است

گروه سياسی: حسنی آهنگر از جنگ الكترونيك به عنوان نقطه گلوگاهی جنگ‌های جديد ياد كرد و گفت: تسلط بر دانش‌های بنيادی و كاربردی ارزشمند در اين حوزه به منظور دفاع از انقلاب اسلامی امری مهم و حياتی است.

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) به نقل از سپاه‌نيوز، ششمين كنفرانس ملی جنگ الكترونيك ايران با حضور فرماندهان، مسئولان، پژوهشگران و صاحبنظران حوزه الكترونيك به مدت دو روز در دانشگاه جامع امام حسين(ع) برگزار شد.
محمدرضا حسنی‌آهنگر فرمانده دانشگاه جامع امام حسين(ع) و رئيس ششمين كنفرانس ملی جنگ الكترونيك ايران در اين مراسم با بيان اينكه جنگ الكترونيك امروزه محدوده بسيار وسيعی از فناوری‌های مختلف را در بر می‌گيرد و تأثير زيادی در گسترش قابليت‌های تجهيزات دفاعی دارد گفت: راهبردهای نظامی در قرن بيست‌و‌يكم بر پايه جنگ‌های اطلاعاتی و الكترونيكی استوار شده و بيش از هر زمان ديگر در ابعاد پشتيبانی، آفندی و پدافندی مورد توجه قرار گرفته است.
حسنی آهنگر با بيان اينكه بررسی و تحليل جنگ‌های بيست ساله گذشته كه توسط استكبار جهانی رقم خورده است نشان می دهد كه در آن به جای استفاده از سربازان، جنگ افزارهای مدرن، دقيق، هدايت شونده و مبتنی بر حملات از راه دور استفاده شده است اظهار داشت: همان گونه كه در گذشته آتش جنگ افزار به عنوان يك عامل قدرت رزمی به حساب می آمد، امروز مقابله با تهديدات جنگ الكترونيكی بعد تازه‌ای از اين قدرت به حساب می‌آيد.
وی از جنگ الكترونيك به‌عنوان نقطه گلوگاهی جنگ‌های جديد ياد كرد و افزود: در اين راستا تسلط بر دانش‌های بنيادی و كاربردی ارزشمند در اين حوزه به‌منظور دفاع از انقلاب اسلامی امری مهم و حياتی است.
فرمانده دانشگاه جامع امام حسين(ع) تصريح كرد: تجربيات دفاع مقدس و اقدامات صورت‌گرفته، ارتقاء توانمندی‌ها پيشرفت كمی و كيفی حوزه جنگ الكترونيك را برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ايران به همره داشته است.
عليرضا صادقی دبير برگزاری ششمين كنفرانس جنگ الكترونيك نيز اين همايش را بزرگترين رخداد علمی كشور در حوزه جنگ الكترونيك عنوان كرد و اظهار داشت: جنگ الكترونيك يكی از اقدامات تأثيرگذار در صحنه راهبردهای دفاعی می‌باشد كه اگر به درستی و عالمانه به كار گرفته شود نقش بسيار مهم و تأثيرگذاری را در موازنه نبرد، پيشگيری از وقوع حملات سخت و اجرای اقدامات پيش دستانه خواهد داشت.
وی افزود: از اركان اصلی دست يافتن به توفيقات مهم در دفاع الكترونيكی، خوداتكايی علمی در دانش و فناوری‌های اين حوزه است كه ششمين كنفرانس ملی جنگ الكترونيك ايران با هدف گسترش شناخت و به كارگيری دانش و فناوری‌های جنگ الكترونيك و حوزه‌های مرتبط، تعادل نظر علمی و ارائه آخرين يافته‌های تحقيقاتی مرتبط به ميزبانی دانشگاه جامع امام حسين (ع) و با مشاركت گسترده دانشگاهها، مراكز پژوهشی شركت‌های فناور، سازمانها و نهادهای دفاعی و انجمن الكترونيك ايران برگزار گرديد.
صادقی با بيان اينكه ششمين كنفرانس ملی جنگ الكترونيك به طور مؤثری مورد استقبال اساتيد، پژوهشگران و جامع تحقيقاتی و علمی كشور قرار گرفت گفت: حاصل برگزاری اين كنفرانس ارائه بيش از 500 مقاله به دبيرخانه كنفرانس بود، در اين كنفرانس دو روزه علاوه بر ارائه مقالات پژوهشی بديع، برنامه‌های جانبی شامل 2 ميزگرد علمی با موضوعات جديد جنگ الكترونيك، 6 نشست علمی، 20 كارگاه علمی تخصصی و برگزاری نمايشگاه محصولات و فناوری‌ها، نمايشگاه ارائه ايده‌های نو، نمايشگاه كتاب، مقاله و پايان نامه‌های مرتبط با جنگ الكترونيك با همت متخصصين، صاحبنظران و شركت‌های فناور ارائه شد.
captcha