ایران در آینده نزدیک، قطب اصلی قرآنی در جهان خواهد شد
کد خبر: 3050338
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۹
طلبه حافظ پاکستانی:

ایران در آینده نزدیک، قطب اصلی قرآنی در جهان خواهد شد

گروه فعالیت‎های قرآنی: طلبله حافظ قرآن پاکستانی، ایران را به عنوان قطب اصلی قرائت و تفسیر قرآن در جهان معرفی کرد.

عاصف علی حسین، در گفت وگو با خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) از قم،گفت:  حفظ قرآن را از 5سالگی در کشور خود، یعنی پاکستان آغاز کردم ولی پس از حضور در جامعه‎المصطفی(ص) کار حفظ را ادامه دادم.
وی افزود: پس از حضور در ایران و المصطفی(ص)، با تلاش خود و همفکری و کوشش اساتید خود موفق به حفظ کل قرآن شدم که افتخاری بس بزرگ برای بنده بود.
این طلبه پاکستانی گفت: یکی از تفاوت‎های کار قرآنی در ایران و کشورهای اسلامی تلاش گسترده ایرانی‎ها در جهت توسعه علوم تفسیری و بسط این رشته با حفظ سنن تفسیری است.
وی افزود: خوشبختانه حضور در ایران نگاه بنده را به حفظ و به خصوص علوم قرآنی و تفسیری تغییر داد و با استفاده از توان علمی اساتید و مفسران و مراجع عظام نگاه جدیدی در حوزه تفسیر به خصوص تفسیر اهل بیت(ع) فراگرفتم.
وی اظهارکرد: یکی از مزایای حوزه علمیه قم نسبت به حوزه‎های دیگر جهان اسلام این است که در حوزه علمیه شیعه نگاه تفسیری اهل بیت(ع) حاکم است؛ حتی در تفسیر قرآن به قرآن نیز روش و راه و اصول را از اهل بیت(ع) می‎گیریم.
این حافظ قرآن خاطرنشان کرد: بر این باور هستیم که اگر تفسیر قرآن به قرآن نیز تا این حد کامل است باید راه و ورش فهم از قرآن را نیز از چراغ احادیث و نگاه تفسیری اهل بیت(ع) بگیریم.
وی گفت: از حضور در ایران و تحصیل در حوزه علمیه قم و المصطفی(ص) بسیار خرسندم زیرا این حوزه بهشت اهالی قرآن است زیرا در ایران منابع بسیار زیادی در حوزه مطالعاتی وجود دارد و اساتید بزرگی در دسترس قرار دارند که می‎توانیم مشکلات فهمی خود را حل کنیم.
حسین یادآورشد: تحصیل در علوم حوزوی با سرمایه حمل قرآن کریم در سینه بسیار آسانتر است و به نظر من همه طلاب حوزوی باید قرآن را در سینه داشته باشند تا بتوانند توان فهم خود را از قرآن بیشتر کنند.
وی گفت: وقتی که قرآن را از حفظ داشته باشیم می‎توانیم در برخورد در بسیاری از مسایل به قرآن رجوع کنیم؛ البته در این بین تلاش خود حافظ نیز بسیار مهم است زیرا او باید تمام آیات را ضمن مرور، تحلیل کند و به همین خاطر مطالعه یک دور یا چند دور تفسیری به او حتی در حفظ نیز کمک خواهد کرد.
وی اظهارکرد: یکی از راه‎های میانبری که در حوزه حفظ قرآن مهم است این است که طلاب می‎توانند آیات کاربردی تری که در تبلیغ و تحصیل و حتی تحقیق از جمله آیات الاحکام و آیات تبلیغی و موضوعی را حفظ کنند تا در مواقع مختلف از آنها استفاده کنند.
حسین یادآورشد: مطمن هستم که روند نشر قرآن در ایران روند سریعتری به خود خواهد گرفت و به جرات می‎گویم که ایران در آینده نزدیک به قطب اول قرائت، تفسیر و حتی حفظ قرآن مبدل می‎شود؛ البته در دو بخش اولی این اتفاق در حال روی دادن است ولی در بخش حفظ هنوز جای کار بسیاری برای ایرانی ها باقی است.

captcha