برنامه‌های شبکه استانی سیمای مرکز آذربایجان شرقی در ماه رمضان اعلام شد
کد خبر: 3315152
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۶

برنامه‌های شبکه استانی سیمای مرکز آذربایجان شرقی در ماه رمضان اعلام شد

گروه اجتماعی: شبکه استانی سیمای مرکز آذربایجان شرقی برنامه‎‏های ویژه‎ای را برای ماه مبارک رمضان تدارک دیده است که ویژه‌برنامه «اوباشدانلیق»، «افطارلیق»، «ضیافت ماه رمضان»، «سلسبیل»، «شکّرشکنان» و... از جمله آن‌هاست.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان شرقی، شبکه‌ سهند در ماه رمضان تلاش خواهد کرد با تولید و پخش ویژه برنامه‌هایی، مخاطبان را با احکام و مفاهیم اخلاقی، اجتماعی و دینی آشنا کند. امسال در شبکه سهند همانند سال‎‏های قبل، سفره متنوعی برای مخاطبان تدارک دیده شده و برنامه‌ها، پاسخگوی نیازهای مردم در این ایام خواهد بود.

«افطارلیق» عنوان ویژه برنامه افطاری شبکه سهند است که هر روز از ساعت 19:45 شروع  و تا اذان مغرب با بخش‌های مختلفی از جمله احکام، مناجات، گزارش های مردمی، گزارش ویژه گلریزان، پخش دعای روز، وله های کوتاه و مناجات با روزه داران تا لحظه اذان همراه خواهد بود.

عنوان ویژه برنامه سحری ماه مبارک رمضان شبکه استانی سهند برنامه زنده «اوباشدان لیق» است. دعای سحر، مناجات، دعای ابوحمزه ثمالی، درس اخلاق با موضوع تفسیر خطبه متقین توسط حضرت آیت‌الله مجتهد شبستری، تفسیر دعای سحر توسط حجت‎‏الاسلام فصیح نیا و تفسیر صحیفه سجادیه توسط حجت الاسلام حاجی‎‏زاده، اذان و دعای فرج از بخش‌های این برنامه است و هر روز از ساعت 3:15 بامداد شروع و به مدت 70 دقیقه برای مخاطبان تقدیم خواهد شد.

«ضیافت رمضان» ویژه برنامه جزء خوانی و جمع خوانی تلاوت قرآن کریم است که همانند سال‌های گذشته به صورت زنده از مصلای حضرت امام خمینی(ره) پخش خواهد شد. در این برنامه هر روز یک جزء از قرآن کریم توسط قاریان ممتاز استان تلاوت خواهد شد. این برنامه هر هفته تا پایان ماه مبارک رمضان از روز شنبه تا پنجشنبه از ساعت 14:30 الی 15:30 و  روزهای جمعه از ساعت 15:30 الی 16:30 از شبکه سهند به روی آنتن خواهد رفت.

در برنامه «سخنرانی» مخاطبان می‏توانند با احکام، اخلاق و مباحث ماه مبارک رمضان، ترویج فضایل اخلاقی، توجه به صله رحم، ترویج سنت حسنه اطعام و کمک به نیازمندان، افطاری های ساده بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری و توجه بیشتر به سبک زندگی اسلامی در ایران اسلامی هر شب بعد از خبر ساعت 23 به مدت 60 دقیقه آشنا شوند .

در ویژه برنامه «سلسبیل » مناسک رمضان، مباحث و احکام مربوط به آن توسط کارشناسان مذهبی قبل از اذان ظهر بحث و بررسی می‌شود و در ویژه برنامه‌های «شب‌های قدر» همانند سال‌های گذشته برنامه‌های شب های قدر در نقاط مختلف به همراه مراسمات و اعمال این شب ها به صورت زنده پخش خواهد شد.

طوطیان شکّرشکن قرآن هم در قالب برنامه تلویزیونی «شکّرشکنان» در ماه مبارک رمضان از شبکه سهند به مردم معرفی می‌شوند. شکّرشکنان عنوان برنامه تلویزیونی که در 30 برنامه 20 دقیقه‌ای تهیه و از اول ماه مبارک رمضان پخش خواهد شد. در این برنامه مخاطبان با قاریان برتر استان و شیوه های تلاوت آنان آشنا شده و فرصتی ایجاد می شود که در میان برنامه و به صورت شبه مستند پرتره، جذابترین فرازهای تلاوت قرآن به تناسب پاسخ سوالاتی که از میهمان برنامه می‌‎شود پخش و مخاطب در بخشی از التذاذ قاریان قرآن شریک شود.

پرداخت ویژه به ابعاد جذاب هنر تلاوت قرآن کریم و معرفی چهره های بومی و برتر این حوزه در استان، ایجاد نشاط معنوی، تجلیل از تلاشگران قرآنی با معرفی کوتاه آنان، ترغیب نسل جدید به آموختن هنر تلاوت برابر تاکید مقام معظم رهبری، رونق بخشی به محافل و جلسات قرآنی و معرفی ضمنی محافل قرآنی در بین مصاحبه ها از اهداف مهم این برنامه است. 

تفسیر جزء به جزء قرآن کریم با حضور اساتید و کارشناسان این حوزه در برنامه 15 دقیقه ای «تفسیر نور» بحث و بررسی می‎شود. همچنین در برنامه های روتین همانند شهریمیز، سحرلر، نازبالالار، کندیمیز، وقار و عائله به تناسب موضوع به ماه مبارک رمضان پرداخت خواهد شد.

پخش فرازهایی زیبا از برترین تلاوت‌‎های جهان اسلام، پخش مصاحبه و گزارش در خصوص فضیلت ماه مبارک رمضان، پخش آواهای قرآنی و تواشیح، پخش وله های گرافیکی، دعای روز، مناجات و حدیث، انیمیشن های متناسب با ماه مبارک رمضان، پخش سریال و فیلم های سینمایی، پرداخت به تبیین احکام شرعی، پخش تفسیرهای کوتاه از موضوعات اخلاقی و دینی با حضور کارشناسان معارف، پخش گزارش هایی از آداب و فرهنگ رمضان در آذربایجان شرقی، پرداخت به موضوع تغذیه در رمضان، پخش مسابقه و پخش کلام بزرگان در خصوص ماه مبارک رمضان از دیگر برنامه های شبکه استانی سیمای مرکز آذربایجان شرقی در ماه مهمانی خدا خواهد بود.

انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
.....
|
-
|
۱۳۹۴/۰۴/۰۱ - ۰۵:۳۴
0
0
چرا صدا سیما سلیقه ای عمل میکنه و عوض اینکه علمای به نام و مطرح رو دعوت کنه از گزینه های بعضی اشخاص دعوت میکنه
ماه رمضان رو هم سیاسی کردید انتظار دارید اعتقاد مردم از بین نره
captcha