مجلس خبرگان این دوره رسالت انقلابی خود را نشان داد/ لزوم ارجحیت منافع کلان جامعه
کد خبر: 3501648
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۴
آیت‌الله ایمانی:

مجلس خبرگان این دوره رسالت انقلابی خود را نشان داد/ لزوم ارجحیت منافع کلان جامعه

گروه سیاسی: نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به آغاز پنجمین دوره مجلس خبرگان گفت: مجلس خبرگان در این دوره هم رسالت انقلابی خود را نشان داد و به آن عمل کرد و با انتخاب هیأت رئیسه‌ای از بهترین افراد موجود مجلس خبرگان دِین خود را به مجلس، جامعه و نظام ادا کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، آیت‌الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس روز گذشته، 7 خرداد در خطبه‌های نماز جمعه شیراز با اشاره به انواع جاهلیت‌ها در دوران مختلف زندگی بشری گفت: پیامبر خدا(ص) با جاهلیت دوران اول مبارزه کرد و بر جاهلیت آن زمان پیروز شد و حضرت بقیةالله(عج) هم بر جاهلیت قرن بیستم و جاهلیت مدرن امروز قالب می‌شود و آن را نابود می‌سازد و به دنبال آن اسلام اصولی و اساسی حاکم می‌کند.

جاهلیت مدرن، خطرناک‌ترین جاهلیت دوران زندگی بشر است
وی افزود: آن روز اگر با شمشیر می‌جنگیدند، امروز در یک لحظه شهرها را با خاک سیاه یکسان می‌کنند و آن روز اگر ارتباطات میسر نبود امروز در یک لحظه دنیا را به فساد و تباهی می‌کشانند. اینجاست که باید به این نکته رسید که جاهلیت امروز که در رأس آن نظام سلطه به سرکردگی آمریکا قرار گرفته است، خطرناک‌ترین دوران جاهلیت بشر در عمر و زندگی اوست .
آیت‌الله ایمانی با تأکید بر اینکه هیچ‌گاه جاهلیت حاکم بر انسان این چنین خطرناک نبوده است، گفت: اگر قبل از اسلام دختری را زنده به گور می‌کردند امروز از نظر آمار، سالانه 50 میلیون سقط جنین انجام می‌گیرد و در رأس آن انگلیس، فرانسه و آمریکا قرار دارد.
وی گفت: در قرن بیستم تمدن صنعتی یعنی جاهلیت مدرن، دو جنگ را بر جهان تحمیل کرد آن هم با چه ویرانی‌هایی و بعد از جنگ مجامعی را به عنوان حقوق بشر، سازمان ملل و شورای امنیت به وجود آورد که به اصطلاح از شهوت و غضب جلوگیری کند اما امروز طبق آمارهایی که خودشان منتشر کردند بیش از 3 میلیون نفر بعد از جنگ جهانی دوم در جنگ‌های فرامنطقه‌ای کشته شده‌اند. بیش از یک میلیارد انسان گرسنه هستند و همه ساله بیش از دو میلیون ششصد کودک زیر 5 سال از فقر تغذیه می‌میرند، آیا این جاهلیت نیست؟

خودنمایی، تعصب و فرهنگ؛ سه محور جاهلیت از منظر قرآن
امام جمعه شیراز با تصریح اینکه قرآن مجید از جاهلیت در سه محور نام می‌برد، گفت: نخست محور خودنمایی و آراسته کردن و زنان را برهنه و نیمه برهنه نشان دادن و امروز می‌بینیم در دنیا جزیره برهنه‌ها به وجود می‌آید یعنی هیچ‌کس آنجا حق ندارد لباس بپوشد و همه باید برهنه باشند، این چه جاهلیتی است؟ آن روز اگر سینه، گردن، گوش و گوشواره آزاد بود علامت جاهلیت بود و امروز تمام بدن آزاد است آیا این علامت جاهلیت نیست؟
وی با بیان اینکه قرآن مجید محور را تعصب که منجر به غضب و جنگ و کشتار می‌شود، نام می‌برد،‌ گفت: امروز تعصبی که آمریکا عده‌ای را به نام تکفیری تربیت کرده و به جان همه گروه‌های بشر انداخته آیا از آن تعصب بدتر نیست؟ از آن جاهلیت سخت‌تر نیست؟ و امروز ما می‌بینیم آمریکا به نام طائفه‌گری چه می‌کند؟ در آفریقا و در کشورهای مختلف جهان قبایل را چگونه به جان هم می‌اندازند .

انتظار منجی موعود یعنی بصیرت‌افزایی و ایستادگی در مقابل دشمنان
آیت‌الله ایمانی، محور سوم جاهلیت که قرآن از آن نام می‌برد را در فرهنگ برشمرد و گفت: امروز آمریکا می‌خواهد افکار و اندیشه‌های خودش را به دنیا تحمیل کند. این است که امام زمان(عج) باید بیاید و این دوران جاهلیت را به پایان برساند اما در دوران غیبت وظیفه ما انتظار است و انتظار یعنی بصیرت‌افزایی، افکار و اندیشه‌ها را بالا بردن، مقاومت، ایستادگی و در مقابل ایده‌های دشمن هضم نشدن .
منتخب مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: ما امروز با بصیرت و بینش و با ایستادگی مقابل دشمن نشان دادیم که یک کشور می‌تواند مقابل بزرگ‌ترین قدرت دنیا یعنی آمریکا بایستد و در این راه عزت و استقلال خودمان را حفظ کردیم  و بحمد الهی نیز امنیت پایدار در مملکت ما برقرار است و تازه برای امنیت سایر کشورها هم داریم تلاش می‌کنیم و این نتیجه بصیرت، ایستادگی است که یاران امام زمان(عج) باید این چنین باشند .

مجلس خبرگان این دوره رسالت انقلابی خود را نشان داد
وی در بخش دیگری از سخنان خود به آغاز پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در روزهای گذشته اشاره کرد و گفت: مجلس خبرگان در این دوره هم رسالت انقلابی خود را نشان داد و به آن عمل کرد و با انتخاب هیأت رئیسه‌ای از بهترین افراد موجود مجلس خبرگان دِین خود را به مجلس، جامعه و نظام ادا کرد و به همه شایعات، اتهامات ناروا و توطئه‌های مختلف دشمن پاسخ داد.
آیت‌الله ایمانی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در همین دیداری که خبرگان به محضرشان داشتند به این نکته اشاره کردند که یکی از کارهای دشمنان و بیگانگان، هدف قرار دادن نهادهای اصولی و اساسی انقلاب اسلامی مانند سپاه پاسداران، شورای نگهبان، جوانان مؤمن و عناصر موفق و اثرگذار روحانیون باسابقه و روحانیون خدمتگذار نظام و غیره است و سعی می‌کند تا این‌ها را لکه‌دار معرفی کند چنانچه در آستانه انتخابات و پس از آن هم موج عظیمی از شایعات را شاهد بودیم اما مجلس خبرگان با رأی بالای خود پاسخی قاطع به این شایعه‌ها داد .
آیت‌الله ایمانی گفت:  نکته‌ای که قابل ملاحظه است این که رهبر معظم انقلاب بار دیگر به معنای نفوذ در این سخنرانی اشاره فرمودند: منظور از نفوذی که بارها و بارها به این عنوان مطرح شده این است که در عناصر تصمیم‌ساز و تصمیم گیر اثر بگذارند. عناصر تصمیم‌ساز در جامعه ما نهادهایی مثل مجلس شورای اسلامی، مجلس خبرگان رهبری و مجالسی است که تصمیم در آن‌ها ساخته و پرداخته می‌شود و عناصر تصمیم‌گیر هم مدیران اجرایی مملکت هستند که آن تصمیم‌ها را عملیاتی می‌کنند.

تغییر در باورها و اندیشه‌های مردم، از معانی نفوذ دشمن است
وی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند منظور از نفوذ این است که دشمن در این مراکز نفوذ کند و در تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی ورود پیدا کند و طبیعتاً مجریان تصمیم هم حرکتی را انجام بدهند که مطلوب دشمن است و به نفع نظام و مردم نیست و معنای دوم نفوذ این است که افکار و اندیشه مردم را تغییر دهند و باورهای مردم را دگرگون سازند.
امام جمعه شیراز با بیان اینکه رئیس جمهور آمریکا به جایی که قربانی جنایت آمریکاست می‌رود و فضاسازی می‌کند و می‌گویند این عمل آمریکا خدمت به صلح بوده است یعنی کشتن 250 هزار نفر در آن واحد خدمت به صلح و نجات ارتش آمریکا بوده است، گفت: این بدبختی دنیاست که جنگ را صلح و صلح را جنگ معرفی می‌کند لذا معنای سوم نفوذ تغییر در باورهای مردم است تا در مسائل جامعه و مردم ما دگرگونی‌ها ایجاد  شده و مسائلی به وجود بیاید که خوشایند انقلاب و نظام نیست اما این‌ها تغییر محاسبات و مواضع مسئولان را به نام نظام تمام کنند.

جلوگیری از نفوذ به معنای قطع ارتباط با دنیا نیست
وی ضمن هشدار به مسئولان و تصمیم‌سازان جامعه جهت هوشیاری از کید دشمن گفت: دشمن واقعاً در کمین است و تلاش می‌کند لذا آنان نیز باید دشمن را دشمن بدانند. ارتباط با دنیا باید باشد و معنای جلوگیری از نفوذ این نیست که ما ارتباطمان را با دنیا قطع کنیم بلکه ارتباط باید برقرار باشد اما بدانیم خودمان کی هستیم و دیگران چه هستند و عزت و استقلال ما در چیست و کسانی که طرف ما هستند آن‌ها را بشناسیم یعنی بدانیم این آمریکا همان آمریکایی است که هواپیمای ایرباس ما را بالای آسمان خلیج فارس با 298 مسافر کودک، زن، مرد، بزرگ و کوچک نابود می‌کند این همان آمریکا است و بعد هم به کسی که این کار را کرده مدال افتخار می‌دهد .
نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود به آغاز دهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز اشاره و ابراز امیدواری کرد که نمایندگان با درک موقعیت امروز و شرایطی که بر جامعه امروز ما حاکم است به مشکلات و معضلات جامعه که اولین اولویت آن مسئله اقتصاد است توجه لازم را داشته باشند.
وی به تبیین نکاتی در این زمینه پرداخت و افزود: هر مجموعه و نظامی خواه و ناخواه از افکار و اندیشه‌های گوناگونی تشکیل شده است که برای انسجام به یک نقطه اتکا احتیاج دارد که در کشور ما و نظام جمهوری اسلامی ما مجموعه‌های فراوانی است و ما باید یک محور به عنوان تکیه‌گاه داشته باشیم و تکیه‌گاه ما نیز ولایت فقیه است چرا که ما روی محور ولایت و امامت حرکت کرده و حرکت می‌کنیم و هرگاه روی این محور گام برداشتیم به نتیجه رسیدیم.

محور جامعه ما ولی فقیه است
آیت‌الله ایمانی با تأکید بر اینکه محور جامعه ما ولی فقیه و رهبر انقلاب اسلامی است، گفت: این محور نه در شعار بلکه در عمل تبعیت کامل از رهبری و رهنمودهای رهبری است البته منظورم این نیست که ولی فقیه مثل امام معصوم، معصوم است اما منظورم این است خطای او از خطای دیگران به مراتب کمتر است چون مطالعه کرده و با مشورت حرکت می‌کند  و سپس با اشراف بر همه مسائل تصمیم‌گیری می‌کند، عدالت و آشنایی او با مسائل اسلامی او را در حدی قرار می‌دهد که از اشتباه دور بماند و هدایت.

منتخبان مردم در مجلس منافع کلان جامع را در نظر بگیرند نه منافع حزبی

نماینده رهبری معظم انقلاب با اشاره به حزب‌بندی‌ها در جمهوری اسلامی گفت: ما یک منافع کلان و یک منافع جزئی داریم، یک منافع حزبی و منابع گروهی و کل جامعه داریم لذا نمایندگان مردم بدانند که نمایندگان مردم هستند و باید منافع کلان جامعه مدنظر باشد و کاری به مسائل جناح و گروه در تصمیم‌گیری‌ها نباید باشد و برای مصالح کلان جامعه حرکت کردن .
وی در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین برخی مشکلات استان فارس در بخش کشاورزی، صنعت و گردشگری پرداخت و گفت: استان فارس از نظر مفاخر ملی، آثار باستانی، طبیعت زیبا و اقلیم چهارگانه از آماده‌ترین استان‌ها برای گردشگری است و از همه آن‌ها گذشته ظرفیت گردشگری مذهبی با داشتن 1500 امامزاده در این استان وجود دارد لذا مسئولان برای این ظرفیت‌های گردشگری برنامه‌ریزی کنند.
captcha