پیام حج رهبر معظم انقلاب در تلویزیون ونزوئلا
کد خبر: 3533088
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۳

پیام حج رهبر معظم انقلاب در تلویزیون ونزوئلا

گروه بین‌الملل: مستندی با موضوع پیام حج سال جاری مقام معظم رهبری به مسلمانان جهان و منطقه، از شبکه دولتی تلویزیون ونزوئلا پخش شد.

پیام حج رهبر معظم انقلاب در تلویزیون ونزوئلا
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، رایزنی فرهنگی ایران در ونزوئلا، به منظور ترویج و ابلاغ پیام ارزشمند مقام معظم رهبری به مناسبت حج امسال به مخاطبین عام کشور میزبان به‌ویژه مسلمانان بومی منطقه، با هماهنگی شبکه تلویزیونی دولتی «ویوه»(vive)، روز شنبه، سوم مهرماه، اقدام به پخش مستندی درباره محتوای پیام معظم‌له با عنوان «ماورای رخدادها» کرد.
در این برنامه کارشناسان حاضر با قرائت بخش‌هایی از نامه معظم‌له در خصوص مسائل حج امسال، غیبت حجاج ایرانی و موانع ایجادشده توسط دولت عربستان برای عدم حضور مسلمانان ایرانی در مناسک حج امسال، به کارشکنی‌ها و بدرفتاری‌های چند ساله اخیر این دولت در پذیرش زائران ایرانی و عدم توان این دولت در برقراری امنیت در منطقه حرم امن الهی اشاره کردند.
از دیدگاه صاحب‌نظران این برنامه، با توجه به حوادث و رخدادهای چندسال اخیر در مدیریت و سرویس‌دهی به خیل عظیم میهمانان حرم امن الهی، روز به ‌روز از صلاحیت این دولت در اداره حرمین شریفین کاسته می‌شود و برای مدیریت آینده آن باید در سازمان کنفرانس اسلامی سازوکاری اندیشیده شود.
این ویژه‌برنامه از ساعت 20 تا 20:40 شنبه شب پخش شد و به خوبی توانست سیاست‌های دولت عربستان در خصوص مسائل حج و برخی دخالت‌های منطقه‌ای این کشور در منطقه را به چالش بکشد.
بنا بر اعلام این خبر، این ویژه‌برنامه، قسمتی از یک مجموعه صد قسمتی با نام  Detras de la razon   است که توسط شبکه ایرانی تهیه و دوبله شده و هر قسمت به یکی از موضوعات سیاسی خاورمیانه و جهان اسلامی می‌پردازد.
captcha