از تأسیس باشگاه جوانان تا راه‌اندازی موزه روح‌الله در بیت امام راحل
کد خبر: 3554123
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۹
مرودشتی تشریح کرد:

از تأسیس باشگاه جوانان تا راه‌اندازی موزه روح‌الله در بیت امام راحل

گروه اجتماعی: مسئول بیت تاریخی، امام راحل در خمین، با اشاره به برنامه‌های متعدد بیت برای جذب جوانان، گردشگران و ایجاد رونق اقتصادی در خمین گفت: موزه روح‌الله در بیت امام خمینی(ره) شامل سبک زندگی، عکس‌ها، دست‌نوشته‌ها و ... راه‌اندازی خواهد شد.

حجت‌الاسلام علیرضا مرودشتی، مسئول بیت تاریخی امام راحل در خمین، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، گفت: بیت امام خمینی(ره) فقط یک خانه تارخی نیست بلکه یک فرهنگسراست و باید در همه زمینه‌های فرهنگی و هنری فعال باشد.
وی با بیان اینکه هدف از جذب توریست در خمین فقط بازدید و کمیت‌گرایی نیست افزود:  جذب گردشگر برای هر شهری یکی از ویژگی‌های فرهنگی آن شهر به شمار می‌آید و صرف بازدید از بیت تاریخی بنیانگذار انقلاب اسلامی برای گردشگران قانع کننده نیست.
حجت‌الاسلام مرودشتی تأکید کرد: حضور گردشگران در زادگاه رهبر انقلاب، سبب تبیلغ اندیشه‌های امام(ره) وهم اینکه ورود نقدینگی و رونق اقتصادی شهرستان خمین را به همراه دارد. به منظور آشنایی بیشتر گردشگران داخلی و خارجی با شخصیت امام(ره) و بیت ایشان  دو کیوسک اطلاع رسانی در این خانه تاریخی دایر خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه فروش صنایع دستی سبب توسعه و ایجاد اشتغال برای مردم شهرستان می‌شود تصریح کرد: در بیت امام(ره) نمایشگاه و فروشگاه صنایع دستی خمین دایر خواهد شد که با این کار حداقل 20 سرپرست خانواده از این راه کسب درآمد خواهند کرد.
وی از ایجاد خانه موزه روح‌الله در بیت امام خمینی (ره( تا مهر 96خبر داد و گفت: این نمایشگاه شامل زندگی امام(ره) تا 19 سالگی، سبک زندگی امام(ره)، دو مخزن بزرگ برای نگهداری اشیاء، مجسمه، عکس و دست‌نوشته‌هایی از امام و آیت‌الله پسندیده است.
مسئول بیت امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه مکان موزه مشخص شده است اظهار کرد: بودجه آن تصویب شده و با هماهنگی‌های انجام شده با استان‌ها و شهرهای همجوار آثار تاریخی و باستانی به موزه روح‌الله انتقال پیدا می‌کند. همچنین با تشکیل باشگاه جوانان در خانه معمار انقلاب اسلامی سفیران روح‌الله برای تبلیغ اندیشه‌های امام و بیت تاریخی ایشان آموزش داده می‌شوند.
وی گفت: متأسفانه تاکنون به دلیل عدم همکاری و عدم پیگیری، طرح‌های پیشنهادی در بیت امام )ره) تحقق پیدا نکرده است و شهرهای دیگر این طرح‌ها را اجرا کردند.
حجت‌الاسلام مرودشتی مهمترین نیاز بیت امام(ره) را همکاری ادارات، مردم و سازمان‌های مردم نهاد دانست و خاطرنشان کرد: این خانه تارخی و معنوی باید در شهر زادگاه بنیانگذار انقلاب اسلامی پایگاه مردمی شود و جلب مشارکت‌های مردمی نیاز به برنامه‌ریزی طولانی مدت دارد.
captcha