بازدید رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور از مجمع‌القرآن گراش
کد خبر: 3569745
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۸

بازدید رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور از مجمع‌القرآن گراش

کانون خبرنگاران نبأ: رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور به همراه مسئول دفتر نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان فارس و امام جمعه گراش به‌منظور آشنایی با فعالیت و دست‌آوردهای مؤسسه مجمع القرآن فاطمیون(س) گراش از بخش‌های مختلف این مؤسسه قرآنی دیدن کردند.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی، رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور به همراه حجت‌الاسلام ملک‌مکان، مسئول دفتر نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان فارس و حجت‌الاسلام سید‌رضا شاه‌چراغ، امام جمعه گراش به‌منظور آشنایی با فعالیت ودست‌آوردهای مؤسسه مجمع القرآن فاطمیون(س) گراش از بخش‌های مختلف این مؤسسه قرآنی دیدن کردند.
در این بازدید که روز گذشته انجام شد حجت‌الاسلام بصیری، مدیر مؤسسه مجمع القرآن فاطمیون(س) گراش، طی سخنانی ضمن تشکر از حضور مقامات مذکور به بخشی از برنامه‌های قرآنی این مؤسسه اشاره کرد و گفت: طی سال‌های گذشته، اهم فعالیت و تمرکز ما دربرگزاری دوره‌های گوناگون حفظ کلام الله مجید بوده و در سه سال اخیر بیش از ۲۰۰ حافظ کل و اجزای مختلف قرآن کریم در این مرکز قرآنی تربیت یافته‌اند.
وی به راه اندازی مرکز قرآنی بشارت از سال ۱۳۸۷ و جذب بیش از دو هزار تن از دانش آموزان در دوره‌های روخوانی، روانخوانی و تجوید کلام‌الله کریم نیز اشاره و ابراز امیدواری کرد که در سال‌های آتی به جذب افزون‌تر علاقه‌مندان اهتمام شود.
حجت‌الاسلام تقوی با تقدیر از فعالیت‌های انجام گرفته این مؤسسه قرآنی بر لزوم برگزاری دوره‌های مستمر مفاهیم قرآن تأکید کرد و افزود: حافظان قرآن در راستای ورود به مفاهیم و پزوهش قرآن  آمادگی بیشتری دارند و لذا از جمله موضوعات حائز اهمیتی که می‌توان در حوزه پزوهش‌های قرآنی بر آن تأکید کرد، خصوصیات حضرت پیامبراکرم(ص)، خانواده، روش تربیت و مدیریت، عدالت، احترام به والدین و آشنایی با موارد مقابله با تهاجم فرهنگی هست که این مسائل قادراست قرآن کریم را در جریان زندگی وارد ساخت.
رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور در ختم سخنان خود بر لزوم آشنایی حافظان قرآن با تفاسیر تاکید و آشنایی با تفاسیر حدیثی، اجتماعی، عرفانی و مفسرین قرآنی تصریح کرد.




قاسم ایزدیان
captcha