ادای دین رسانه‌ها به شهدا با معرفی فیلم «اشنوگل»
کد خبر: 3571191
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۰

ادای دین رسانه‌ها به شهدا با معرفی فیلم «اشنوگل»

گروه فرهنگی: کارگردان سینما با بیان اینکه فیلم «اشنوگل» میان فیلم‌های دفاع مقدس امسال شاید پرانرژی‌ترین و خاص‌ترین باشد، ادامه داد: از اهالی رسانه می‌خواهم که اگر احساس دینی نسبت به دفاع مقدس و شهدا دارند، اجازه ندهند این آثار مغفول بماند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، ابراهیم اصغری، تهیه‌کننده فیلم «اشنوگل» شب گذشته، 17 بهمن‌ماه در نشست خبری فیلم «اشنوگل» که در پردیس سینمایی هویزه مشهد برگزار شد، با بیان این مطلب که تهیه فیلم «اشنوگل» به 10 برابر هزینه‌ای که شده، سرمایه نیاز دارد، اظهار کرد: اگر 10 برابر هزینه‌ای که برای «اشنوگل» صرف شد را به من بدهند تا فیلمی مشابه یا بهتر تهیه کنم باز هم به سراغ کسانی می‌رفتم که در این فیلم همراه من بودند چراکه به شدت حرفه‌ای کار کردند و با کار ارتباط خوبی برقرار کردند.
اصغری همچنین با ارائه توضیحاتی پیرامون فیلمنامه «اشنوگل»، اظهار کرد: ابتدا خواستیم برای تونلی که به پیشنهاد شهید مصطفی رحمانی در جبهه ساخته شد فیلم بسازیم که دیدیم جذابیت لازم را ندارد، بنابراین قصه‌های فرعی و شخصیت‌های دیگری نیز به داستان اضافه شد.
این تهیه‌کننده سینما با اشاره به سخن برخی مسئولان در رابطه با فیلم‌های دفاع مقدس، افزود: یکی از مسئولان به ما گفت ما در حال حاضر که روابط خوبی با عراق داریم نمی‌خواهیم به فیلم‌هایی که عراقی‌ها ایرانی‌ها را می‌کشند بپردازیم، با اینکه ما چندصد هزار شهید داریم اما ملاحظاتی در این باره حاکم است.
وی با اشاره به نقش برزو ارجمند و رحیم نوروزی در «اشنوگل»، افزود: این دو شخصیت، نماینده نسل جنگ و نسل امروز هستند.
اصغری همچنین درباره نهادهایی که وظیفه خود را در حمایت ساخت این فیلم ایفا نکردند، اضافه کرد: در سپاه هر جا بروید مأموریت را به سازمان اوج می‌دهند اما آن‌ها نیز تصمیم دارند فقط فیلم‌های خود را بسازند؛ بسیج، حوزه هنری، بنیاد فارابی، شهرداری تهران و مناطق آزاد موظف بودند حمایت کنند اما نکردند؛ البته بنیاد سینمایی فارابی بهتر از سایر نهادها بود هرچند که وظیفه‌اش حمایت از همه تولیدات سینمای ایران است و نه فقط حمایت از فیلم‌هایی در ژانر دفاع مقدس.
این کارگردان سینما با اشاره به بودجه صدا و سیمای خراسان رضوی و شهرداری مشهد برای ساخت «اشنوگل»، عنوان کرد: من از اول می‌دانستم که این بودجه چقدر است، این بودجه برای تله‌فیلم بود و ابتدا هم همین نگاه را داشتیم اما ساخت تله‌فیلم کار من نبود و تصمیم داشتیم که با توجه به پتانسیل داستان، فیلمنامه به یک کار سینمایی تبدیل شود و بخشی از بودجه را از جای دیگر و یا خودم تأمین کنم.
وی در همین راستا اضافه کرد: گلایه‌ای از دوستان خراسانی نیست چراکه می‌دانم محدودیت‌های مالی وجود داشته و دوستان در حد بضاعت خود یاری رساندند.
کارگردان سینما در پاسخ به سوالی درباره تولید فیلم در مشهد، بیان کرد: اگر با خودم باشد با توجه به تمرکز بودجه‌ای که در تهران وجود دارد، از بودجه تهران استفاده می‌کنیم و نیازی نیست که کار در استان‌ها انجام شود.
اصغری با اشاره به تصمیم ساخت فیلمی راجع به موضوع سیستان و بلوچستان و شهدای وحدت درگذشته، ابراز کرد: این کار را با اینکه وقت و هزینه برایش صرف شده بود، به دلیل نارضایتی فرزند شهید شوشتری متوقف کردم و همین‌جا از سایر شهدای وحدت که شاید اجحافی در حق آنان شده باشد، پوزش می‌طلبم.
این کارگردان سینما در پایان سخنانش با بیان اینکه «اشنوگل» در بین چهار و پنج فیلم درباره دفاع مقدس امسال شاید پرانرژی‌ترین و خاص‌ترین باشد، ادامه داد: برخی ما را تشویق می‌کنند که چنین فیلم‌هایی نسازیم و یا عده‌ای می‌خواهند ساختن این فیلم‌ها در انحصار خودشان باشد بنابراین من از دوستان مشهدی و به ویژه اهالی رسانه می‌خواهم که اگر احساس دینی نسبت به دفاع مقدس و شهدا دارند، اجازه ندهند این آثار مغفول بماند.
وی همچنین اضافه کرد: ما با توجه به تخصص‌ خود وظیفه داریم دفاع مقدس را به تصویر بکشیم و رسانه‌ها نیز این آثار را به مردم معرفی کنند تا مورد استقبال قرار بگیرد.
captcha