اعلام آمادگی حضور 50 دانش‌آموز خارجی برای مسابقات بین‌المللی قرآن و عترت
کد خبر: 3579720
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰

اعلام آمادگی حضور 50 دانش‌آموز خارجی برای مسابقات بین‌المللی قرآن و عترت

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون اداره‌کل قرآن و عترت وزارت آموزش و پرورش از اعلام آمادگی 50 دانش‌آموز خارجی در پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن و عترت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از زنجان، مراسم افتتاحیه سومین دوره توانمندسازی داوران مسابقات قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش سراسر کشور صبح امروز چهارشنبه، 11 اسفندماه در محل کانون سهروردی زنجان برگزار شد.

در این مراسم میکائیل باقری، معاون اداره کل قرآن و عترت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه برگزیدگان دوره‌های توانمندسازی داوران مسابقات قرآن، عترت و نماز سراسر کشور در استان زنجان در یک فرایند سه ساله جزء داوران مسابقات کشوری خواهند شد، اظهار کرد: باید این دوره‌های توانمندسازی را در سطح استانی، مناطق و مدارس هم تعمیم دهیم.

باقری از برگزاری پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن و عترت در اردیبهشت ماه سال آینده خبر داد و گفت: دعوت نامه شرکت در این مسابقات برای 70 کشور ارسال کردیم و تاکنون 50 دانش‌آموز از 45 کشور برای حضور در مسابقات پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن و عترت اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی افزود: اقدامات لازم برای برگزاری پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن و عترت در اردیبهشت ماه سال آینده از 6 ماه قبل آغاز شده و نمایندگان جمهوری اسلامی ایران که شامل دو دانش‌آموز دختر و پسر در رشته حفظ کل قرآن و دو دانش‌آموز دختر و پسر در رشته قرائت برای حضور در این مسابقات انتخاب شده‌اند.

معاون اداره کل قرآن و عترت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه باید در سطح مدارس هم فعالیت‌های قرآن و عترت را به طراز مورد نظر جامعه اسلامی برسانیم، تاکید کرد: حضور داوران مسابقات قرآن، عترت و نماز در دوره توانمندسازی موثر بوده و هر یک از این شرکت‌کنندگان می‌توانند گام‌های بلندی را در راستای فعالیت‌های قرآنی در مدارس بردارند.

داوران به آیین‌نامه‌های داوری مسلط باشند

در ادامه مرتضی تمجیدی، مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان اظهار کرد: داوران مسابقات قرآن و عترت بزرگ‌ترین سرمایه‌های کشور محسوب می‌شوند، چرا که در حوزه قرآن فعال هستند و داوران بهترین یاوران دانش‌آموزان برای کسب معارف قرآنی به شمار می‌روند.

تمجیدی با بیان اینکه آموزش و پرورش یک سازمان یادگیرنده است و در هر زمانی باید به اطلاعات خود بیفزاید و هرگز به داشته‌ها قانع نباشد، یادآور شد: باید به صورت مداوم در حال به‌روز رسانی دانسته‌های خود باشیم و این کار، بزرگ‌ترین عمل معنوی است.

وی با بیان اینکه ما همچون معلمان و دانش‌آموزانی هستیم که هرگز فارغ‌التحصیل نمی‌شویم، ادامه داد: برپایی دوره توانمندسازی داوران مسابقات قرآن، عترت و نماز سراسر کشور در استان موجب افزایش سطح علمی ما نیز خواهد شد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه وجود افراد متخصص و حرفه‌ای در حوزه قرآن از الزامات است، تاکید کرد: داوران باید مسلط به آیین‌نامه‌های داوری شده و بر اساس عدل داوری کنند.

70 هزار دانش‌آموز زنجانی در مسابقات قرآنی شرکت کردند

در ادامه محمود عباسی، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان این مراسم اظهار کرد: باید بسترهای مناسب برای فعالیت‌های قرآنی را فراهم کرد و یکی از بهترین اقدامات ایجاد دارالقرآن‌ها است که استان زنجان 12 دارالقرآن فعال دارد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه در مجموع 180 هزار دانش‌آموز در سطح استان زنجان اشتغال به تحصیل دارند، خاطر نشان کرد: حدود 70 هزار نفر دانش‌آموز در مسابقات قرآنی حضور پیدا کرده بودند.

شرکت 240 داور در دوره توانمندسازی داوران مسابقات قرآن، عترت و نماز در زنجان

مختار تقی‌لو، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان در حاشیه برگزاری این آئین افتتاحیه در گفت‌وگو با ایکنا اظهار کرد: این دوره آموزشی طی 4 روز از 10 تا 13 اسفندماه به میزبانی زنجان برگزار می‌شود.

وی افزود: سومین دوره توانمندسازی داوران مسابقات قرآن، عترت ونماز آموزش و پرورش سراسر کشور با حضور 240 نفر از بانوان و آقایان و با حضور اساتید منتخب کشوری در 6 کارگاه آموزشی در حال اجرا است.

تقی‌لو در خصوص کارگاه‌هایی که در این دوره مورد توجه هستند، تصریح کرد: صوت و لحن، وقف و ابتدا، تفسیر، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه و مداحی 6 رشته‌ای هستند که شرکت کنندگان آموزش‌های لازم را طی این 4 روز طی می‌کنند.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اهداف برگزاری این دوره گفت: یکسان‌سازی داوران در سطح کشور و جلوگیری از اعمال سلیقه، تربیت داوران مجرب برای آسان‌سازی شرایط مسابقات قرآن، عترت و نماز و ایجاد زمینه جذب حداکثری دانش‌آموزان در مسابقات قرآنی از جمله اهداف برگزاری این دوره هستند.

captcha