تأثیرات عظیمی که حفظ قرآن در زندگی من گذاشت/ رتبه اول آزمون دکترا
کد خبر: 3602825
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۱
محمد‌جواد ورادی اصفهانی:

تأثیرات عظیمی که حفظ قرآن در زندگی من گذاشت/ رتبه اول آزمون دکترا

کانون خبرنگاران نبأ: محمد‌جواد ورادی اصفهانی، حافظ کل قرآن کریم گفت: حفظ قرآن کریم تأثیر عظیمی در زندگی من گذاشت چنانچه سبب تمام موفقیت‌هایی که بعد از آن کسب کردم شد و هر آنچه که دارم را مدیون این لطف خداوند و زحمات بی‌دریغ پدر و مادرم که من را در این راه قرار دادند و پیش بردند، و نیز اساتیدم می‌دانم.

محمد‌جواد ورادی اصفهانی، حافظ کل قرآن کریم که در سن 11 سالگی موفق به حفظ آیات این کتاب آسمانی شده در گفت‌و‌گو با کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، گفت: سال 1378 در تهران متولد شدم. در تابستان سال 1389 با تشویق پدر و مادرم وارد مؤسسه جامعة‌القرآن شدم و زیر نظر اساتیدی چون شرفی، رجبی، اسلامی، باقری و ... در طی یک سال و سه ماه به لطف خدا موفق به حفظ قرآن کریم شدم. مادرم مدرس قرآن بود و قبل از ورود به مؤسسه به کمک او چند سوره را حفظ کرده بودم، اما آن زمان تصوری از حفظ تمام قرآن نداشتم.
وی ادامه داد: برنامه حفظ یک‌ساله در مؤسسه جامعة‌القرآن از ابتدای جزء سوم و با حفظ کردن نیم صفحه در هر روز آغاز می‌شد و پس از حفظ کردن جزء سوم، به یک صفحه و پس از آن به یک و نیم صفحه افزایش می‌یافت. تمام این فرایند حدود سه ماه طول می‌کشید که برای آمادگی افراد بود و دوره آزمایشی نام داشت. در آخر دوره آزمایشی، آزمونی برای ارزیابی محفوظات افراد و توانایی ادامه دادن حفظ به‌صورت تخصصی، برگزار می‌شد و در صورت قبولی در این آزمون، فرد امکان ادامه دوره را پیدا می‌کرد. به یاد دارم که در این آزمون رتبه دوم را کسب کردم و مشوقی برای من بود که حفظ قرآن کریم را ادامه دهم.
این حافظ قرآن بیان کرد: در دوره تخصصی، حفظ با برنامه حفظ یک و نیم صفحه در روز و مرور محفوظات پیشین ادامه داشت و بعد از آن فرد موفق به حفظ کل قرآن کریم می‌شد که بحمدالله خداوند این توفیق را نصیب بنده نیز کرد. در مؤسسه جامعة‌القرآن، در کنار حفط قرآن کریم، ادبیات عرب و ترجمه و مفردات قرآن نیز آموزش داده می‌شد چنانچه بنده نیز مقدمات صرف عربی را آنجا فرا گرفتم.
ورادی اصفهانی گفت: مدت زمانی از حفظ می‌گذشت که به وسیله یکی از دوستانم با طرح اعطای مدرک کارشناسی به حفاظ قرآن کریم و مؤسسه تبیان آشنا شدم. این طرح به‌ این صورت بود که حفاظ قرآن کریم با شرکت در آزمون کارشناسی ارشد و کسب نمره لازم، با قبول شدن در آزمونی که از کل قرآن گرفته می‌شد، می‌توانستند مدرک کارشناسی در رشته علوم قرآن و حدیث دریافت کنند. با ترغیب پدرم، تصمیم بر این گرفتم که فعالیتم را در زمینه علوم قرآنی ادامه دهم. با استفاده از سهمیه حفظ قرآن کریم، برای دریافت مدرک کارشناسی اقدام کردم و در سن 14 سالگی موفق به دریافت مدرک کارشناسی در رشته علوم قرآن و حدیث شدم.
وی عنوان کرد: پس از دریافت مدرک کارشناسی، برای شرکت در کنکور کارشناسی ارشد و ادامه تحصیل در مقطع تحصیلات تکمیلی در رشته علوم قرآن و حدیث اقدام کردم و رتبه سوم را در آزمون کارشناسی ارشد کسب کردم. در کنکور دکتری 1396 نیز رتبه اول را کسب کردم و در حال حاضر در ترم چهارم کارشناسی ارشد و مشغول نوشتن پایان‌نامه با عنوان «تحلیل انتقادی بازگردان آرایه‌های ادبی در ترجمه‌های معاصر قرآن کریم» هستم.
ورادی اصفهانی یادآور شد: حفظ قرآن کریم تأثیر عظیمی در زندگی من گذاشت چنانچه سبب تمام موفقیت‌هایی که بعد از آن کسب کردم شد و هر آنچه که دارم را مدیون این لطف خداوند و زحمات بی‌دریغ پدر و مادرم که من را در این راه قرار دادند و پیش بردند، و نیز اساتیدم می‌دانم. در حال حاضر دروس فلسفه، زبان‌شناسی، نشانه‌شناسی و تحلیل گفتمان را نیز دنبال می‌کنم؛ به هر علمی که به نوعی با قرآن ارتباطی پیدا می‌کند و می‌توان از آن در مطالعات قرآن بهره گرفت علاقه دارم و سعی می‌کنم از علوم مختلف برای رسیدن به فهمی دقیق از قرآن و حدیث استفاده کنم.
موسی ابراهیمی
captcha