شهیدی که روز ولادت و شهادتش یکی بود
کد خبر: 3608396
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۵

شهیدی که روز ولادت و شهادتش یکی بود

گروه جهاد و حماسه: شهید مجتبی یداللهی از شهدای مدافع حرم است که زمان تولد و شهادتش در یک زمان بود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، خانواده شهید مجتبی یداللهی اولین شهید مدافع حرم ارتش است که در برنامه ماه تمام که به همت بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی برگزار می‌شود. مادر شهید در این برنامه به نقل خاطراتی از فرزند شهیدش پرداخت که شرح آن را در ادامه می‌خوانید؛

ـ درباره خصوصیات فردی و شخصیتی شهید بگویید؟

مجتبی یداللهی منفرد با نام مستعار شهریار در 30 فروردین سال 70 در شهرستان شهریار متولد شد. خانواده ما مذهبی بودند و به همین دلیل در تربیت مجتبی حساسیت خاصی به خرج می‌دادیم. از همان دوران نوجوانی به‌شدت مسئولیت‌پذیر، مدبر و شجاع بود. بعد از اخذ دیپلم و به واسطه علاقه‌ای که به نظام مقدس جمهوری اسلامی داشت و فعالیت‌های جهادی که تابستان‌ها انجام می‌داد در آزمون افسری شرکت کرده و پذیرفته شد و از دانش‌آموختگان زبده و کارآمد افسری محسوب می‌شد. وی بعد از فارغ‌التحصیلی و اتمام دوره افسری و با برخورداری از بصیرت بالا و علاقه به مقام معظم رهبری به ایرانشهر (محل تبعید معظم‌له در زمان پیش از انقلاب) منتقل شد و به عنوان فرمانده گروهان یکم گردان 216 تانک خدمت کرد.

ـ چه شد که تصمیم گرفت به جمع مدافعان حرم بپیوندد؟

مجتبی تنها یک ماه دیگر از خدمتش باقیمانده بود و بعد از آن دوست داشت در خیل مدافعان حرم قرار گیرد. ما هم به او لبیک گفتیم و دوست داشتیم که این امنیت بیمه باشد، زیرا مدافعان حرم به عنوان بیمه‌کنندگان این امنیت بودند. مجتبی جهاد رشادت‌گونه‌ای را عاشقانه از عشق تا دمشق انجام داد.

ـ شهید یداللهی در چه عملیاتی به شهادت رسید؟

شهید یداللهی در شامگاه 21 فروردین سال 95 در میانه نبردی عاشورایی در زیتان خانطومان در نواحی حلب سوریه به خیل شهدا پیوست که تقریباً ولادت و شهادت ایشان یکی بود.

ـ از نحوه شهادت فرزندتان بگویید؟

شهید یداللهی که فرماندهی یک گروه چهل نفری از رزمندگان شهادت‌طلب لشکر فاطمیون را در مقابل بیش از دو هزار تروریست داعش و النصره برعهده داشت توسط تکفیری‌های داعشی به شهادت رسید.

ـ شما خاطره‌ای از شهید به یاد دارید که برای ما بازگو کنید؟

وقتی که پسرم برای حضور در بین مدافعان حرم ثبت نام کرد، به او گفتیم که خطر هست و ممکن است تو را شهید کنند، اما او قرآن آورد و باز کرد که سوره ابراهیم، آیه 10 را نشان داد و گفت: شما را به توکل بر خدا و ایمان‌تان سفارش می‌کنم.

captcha