به گزارش خبرگزاری بینالمللی قرآن(ایکنا)، 26 اردیبهشتماه سال 95، خبرگزاری ایکنا خبری مبنی بر اینکه «ثبت نام فرهنگ کارت آغاز شد» منتشر کرد که پس از انتشار شاهد ارسال پیام از سوی معترضینی بودیم که نسبت به ثبت نام فرهنگ کارتها اقدام کردهاند اما با گذشت ماهها هنوز کارتی به دستشان نرسیده است. از این جهت خبرگزاری ایکنا این موضوع را از مرکز رسانههای دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیگیری کرد.
سید مرتضی موسویان، رئیس مرکز رسانههای دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در گفتوگو با ایکنا با اشاره به موضوع فرهنگکارتها اظهار کرد: موضوع فرهنگ کارتها مربوط به دوره دهم نمایشگاه رسانههای دیجیتال بود که مؤسسه مهربانو عهدهدار انجام این امر بود و مؤسسه امور آموزش، بیمه و مواردی که مربوط به شهرداری بود را انجام داد و تعهداتش را عملیاتی کرد.
وی ادامه داد: مشکل در آن بخشی که مؤسسه مهربانو نتوانست در مورد فرهنگ کارت به تعهداتش عمل کند مربوط به مدیران بانک ملت بود که آنها سبب اختلال در ارائه خدمات شدند. البته تا جایی که خبر دارم قرار است با بانک دیگری وارد عمل شوند و مذاکراتی نیز تا کنون داشتهاند.
رئیس مرکز رسانههای دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: این مرکز تنها به عنوان کمککننده وارد عمل شد تا یاریرسان مؤسسه مهربانو باشد و از آنجا که در نمایشگاهها مرسوم است، به مؤسسه اجازه ورود داد تا در نمایشگاه به معرفی خدماتشان بپردازند.
وی بیان کرد: مرکز رسانههای دیجیتال به هیچ عنوان به صورت مستقیم درگیر مؤسسه مهربانو و فعالیتهایش همچون فرهنگ کارتها نبود و خود مؤسسه به ثبت نام پرداخت و امروز باید به تعهداتش عمل کند.
موسویان در پاسخ به این پرسش که آیا قرار است مرکز رسانههای دیجیتال مشکلات کسانی که فرهنگ کارت را دریافت کردهاند، حل کند، گفت: مرکز خود را در این امر دخیل نمیداند و خبری از این موضوع ندارم. ما در آن زمان کارها را پیگیری کردیم تا متقاضیان کارتهایشان را دریافت کنند و از این پس مؤسسه مهربانو باید خود به تعهداتش عمل کند.
ی گروه تلگرامی تشکیل بدیم و به دیوان عدالت اداری شکایت ببریم که آقای موسویان این مطلب رو بیان کرده
اگر موافقید به ایمیل من اسمتون رو ایمیل کنید تا شاید بتونیم به حقمون بعد از 14 ماه برسیم
spo76@yahoo.com
البته از ایکنا هم طلب مساعدت می کنیم
ممنون
یکی از 10هزار تومنی های از دست رفته فرهنگ برباد رفته