اساس كار اسلامی بر تلاش و كوشش دانش‌بنيان و طلب رزق حلال است
کد خبر: 3618867
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۰
آيت‌الله صفايی بوشهری:

اساس كار اسلامی بر تلاش و كوشش دانش‌بنيان و طلب رزق حلال است

کانون خبرنگاران نبأ: امام جمعه بوشهر گفت: كسانی كه شغل درآمدزا و تعاونی برای جامعه و خانواده‌ها ايجاد می‌كنند، يک نوع جهاد در مقابل تحريم‌ها است و لذا اساس كار اسلامی بر اساس تلاش و كوشش همراه با كار دانش‌بنيان و طلب رزق حلال است.

به گزارش كانون خبرنگاران ايكنا، نبأ، آيت‌الله غلامعلی صفايی بوشهری، نماينده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام جمعه بوشهر، 23 تیرماه در خطبه‌های نماز جمعه این شهر به بیان سخنانی درباره سبک زندگی با موضوع اقتصاد در خانواده بر اساس سيره پيامبر اسلام(ص) پرداخت و گفت: اقتصاد در زندگی انسان، نقش مهمی را ايفا می‌كند؛ زندگی انسان نيازمند اقتصاد حداقلی است و اگر محقق شود زندگی انسان دچار چالش نمی‌شود.
رئيس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر در ادامه افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی در شرايط كنونی كه جهان دچار بحران اقتصادی شده است، راه‌حل را اقتصاد مقاومتی دولتی، تعاونی و شخصی عنوان كردند.
وی بيان كرد: اقتصاد مقاومتی شخصی يعنی انسان بر مدار خودكفايی علمی كارآفرينی و توليد كند و در مصرف، بهره‌وری بهينه داشته باشد و نقش اقتصاد مقاومتی شخصی، نقش مهمی در ساختار اقتصادی كشور ايفا می‌كند و هم محل اقتصاد درآمدی برای اقشار جامعه است و استان بوشهر در راستای راه‌اندازی شغل‌های دريايی می‌تواند مشاغلی را در قالب تعاونی‌های مختلف و درآمدزا ايجاد كند و اين ظرفيت و پتانسيل در استان موجود است و نيازمند همت جهادی مردم و مسئولان دولتی است.
آيت‌الله صفايی بوشهری اضافه كرد: كسانی كه شغل درآمدزا و تعاونی برای جامعه و خانواده‌ها ايجاد می‌كنند، يك نوع جهاد در مقابل تحريم‌ها است و پيامبر اسلام حضرت محمد مصطفی‌(ص) فرمودند که برخی از انسان‌ها در مقام كارآفرينی و توليد اقدام نمی‌كنند و دارای روح كسالت و تنبلی هستند و كسی كه حيا نمی‌كند كه در طلب حلال بكوشد و برای خانواده تأمين كار كند، چالش اقتصادی او زياد می‌شود و لذا اساس كار اسلامی بر اساس تلاش و كوشش همراه با كار دانش‌بنيان و طلب رزق حلال است و بهترين كار اين است كه انسان با دست خودش، درآمد زندگی‌اش را به دست بياورد و در غير اين صورت، وضعيت فقر برای او به‌وجود می‌آيد.

راه‌اندازی فرهنگ كارآفرينی و توليد در خانواده با تلاش جوانان
نماينده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان بوشهر با اظهار اينكه فقر، فرزند تنبلی و بيهودگی است، گفت: جوانان جامعه بايد تلاش كنند كه فرهنگ كارآفرينی و توليد در خانواده را راه‌اندازی كنند و راه دانش، تلاش و كار حلال را در پيش بگيرند.
خطيب جمعه بوشهر با بيان اينكه تقوا كليد رستگاری و طريق جلب رضايت الهی در دنيا و آخرت است، بيان كرد: نماز جمعه يک نماز الهی است كه با حضور مردم استان بوشهر در گرمای تابستان اين همه باشكوه برگزار می‌شود و اين نشان از اصالت و ديانت اين مردم ساحل‌نشين خليج فارس دارد و هر كس كه قدمی به سمت نماز جمعه بيايد، خداوند سبحان گناهان او را می‌بخشد و گويا آن فرد تازه متولد شده است.
رئيس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر تأكيد كرد: مسئولان نيز در رابطه با شغل، تأمين سلامت و امور پزشكی، مسائل سكونت و تهسيلات ازدواج اقشار آسيب‌ديده و مددجويان بهزيستی و تأمين اجتماعی همت ويژه‌ای داسته باشند و اين قشر در استان بوشهر بسيار مستعد، انقلابی و فرهيخته هستند و لازم است كه مؤسسات مردم‌نهاد و ادارات دولتی در خدمت اين مددجويان آسيب‌پذير جامعه باشند.
آيت‌الله صفايی بوشهری عنوان كرد: شورای نگهبان نعمتی بزرگ برای نظام ما در عرصه تأييد قوانين و روند انتخابات رياست جمهوری است و اين شورا برای تقويت نظام گام‌های مؤثری را برداشته است.

پرداخت ماليات مايه توسعه، پيشرفت و آبادانی كشور است
امام جمعه بوشهر گفت: پرداخت ماليات يک خدمت بزرگ و يک وظيفه شرعی و عقلی است و هر فرد با پرداخت ماليات می‌تواند به جامعه خدمت كند و پرداخت ماليات در نظام اسلامی واجب است زيرا پرداخت ماليات مايه توسعه، پيشرفت و آبادانی كشور است.
نماينده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان بوشهر با ابراز اينكه محصول پيروزی با وحدت يكپارچه مردم و مسئولان حاصل می‌شود، گفت: آزادسازی موصل، پيروزي اسلام انقلابی بر تروريزم جهانی بود و آغاز نابودی داعش و گروه‌های تكفيری است.

احياء اسلام توسط علوم صادقيه رئيس مذهب شيعه
رئيس شورای عالی حوزه‌های علميه استان بوشهر در پايان بر برپايی مجلس علمی و سوگواری رئيس مذهب شيعه توسط مراكز فرهنگی در مساجد تأكيد كرد و گفت: حضرت امام جعفر صادق(ع) اسلام را با علوم الهی خود، احياء كرد و امروزه در دنيا شاهد آثار و بركات علمی و معنوی آن حضرت هستيم.
حامد فكوری
captcha