روحانیون و ماموستایان آیینی نقش بسزایی در ارتقای فرهنگ عمومی جامعه دارند
کد خبر: 3646447
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۷

روحانیون و ماموستایان آیینی نقش بسزایی در ارتقای فرهنگ عمومی جامعه دارند

گروه اجتماعی: مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان از بکارگیری جمعی از روحانیون اهل سنت استان کردستان در انجام برنامه‌های فرهنگی در مناطق محروم خبر داد و گفت: روحانیون و ماموستایان آیینی در کنار تبیین مسائل شرعی همواره نقش بسزایی در ارتقای فرهنگ عمومی جامعه داشته‌اند که این نقش بر کسی پوشیده نیست.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، حجت‌الاسلام مختار کرمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان امروز، سوم مهرماه در جلسه تودیع و معارفه رئیس جدید اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بانه که در فرمانداری این شهر برگزار شد، با اشاره به برنامه‌های این نهاد در استان کردستان اظهار کرد: برگزاری گفتمان‌های دینی با موضوع سبک زندگی اسلامی در استان کردستان یکی از برنامه‌های اداره‌کل تبلیغات اسلامی در این استان است بطوریکه در سال ۹۵ بالغ بر ۶ هزار گفتمان دینی در سطح مدارس و دانشگاه‌های این استان برگزار شده است.

وی با بیان اینکه استان کردستان و به‌ویژه شهرستان بانه ظرفیت‌های بسیار بالایی در حوزه فعالیت‌های قرآنی دارند، افزود: لذا توسعه فعالیت‌های قرآنی در شهرهای مختلف استان کردستان به‌ویژه شهر بانه در اولویت برنامه‌های اداره تبلیغات اسلامی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان اعلام کرد: امسال اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان کردستان به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی در نظر دارد این موضوع را با اولویت مناطق حاشیه‌ای و کم‌برخوردار در شهرهای مختلف استان دنبال و اجرا کند.

وی بیان کرد: در همین راستا برگزاری کلاس‌های قرآنی؛ تشکیل کانون‌های فرهنگی و برنامه‌های مختلف ملی و مذهبی را در این مناطق پیش‌بینی کردیم.

حجت‌الاسلام کرمی عنوان کرد: در حال حاضر بیش از یازده میلیون حاشیه نشین و ۸ میلیون بد مسکن در کشور وجود دارد که کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی این مناطق از دغدعه‌های مهم مسوولان فرهنگی و نهادهای ذی‌ربط است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان از بکارگیری جمعی از روحانیون اهل سنت استان کردستان در انجام برنامه‌های فرهنگی در مناطق محروم نیز خبر داد و افزود: با توجه اینکه روحانیون و ماموستاها در مناطق اهل سنت زیر نظر مرکز بزرگ و هیئت امنای مساجد فعالیت دارند اما توانستیم با همکاری و هماهنگی این نهادها تعداد ۵۰ نفر از ماموستایان آیینی را برای انجام امور و برنامه‌های فرهنگی در مناطق روستایی محروم و کم برخوردار سازماندهی و استقرار دهیم.

حجت‌الاسلام کرمی یادآور شد: روحانیون و ماموستایان آیینی در کنار تبیین مسائل شرعی همواره نقش بسزایی در ارتقای فرهنگ عمومی جامعه داشته‌اند که این نقش بر کسی پوشیده نیست.

captcha