برگزاری 900 گفتمان دینی درقروه
کد خبر: 3656931
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۹

برگزاری 900 گفتمان دینی درقروه

گروه اجتماعی:استاد گفتمان‌های دینی قروه با اشاره به برگزاری 900 گفتمان‌دینی در این شهرستان گفت: در دو هفته گذشته نیز 90 گفتمان دینی در هشت مدرسه شهرستان قروه برگزار شد

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، حجت‌الاسلام هادی کبیر، استاد گفتمان دانش‌آموزی شهرستان قروه امروز، سوم آبان ماه در مجمع اساتید انتخابات هیئت موسس گفتمان دینی استان کردستان به همت اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان در سنندج برگزار شد، با اشاره به برگزاری 900 گفتمان‌دینی در این شهرستان اظهار کرد: در دو هفته گذشته نیز 90 گفتمان دینی در هشت مدرسه شهرستان قروه برگزار شد.

وی افزود: نگاه منطقه‌ای و ریز به مشکلات جوانان هر منطقه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و در اجرای گفتمان‌های دینی باید آسیب‌های منطقه‌ای و بومی را مورد توجه قرار داد.

حجت‌الاسلام کبیر با اشاره به اینکه در شهرستان قروه و در راستای اجرای طرح گفتمان‌های دینی از دانش‌آموزان خواسته می‌شود سوالات خود را یادداشت و به اساتید ارائه دهند، یادآور شد: با جمع‌بندی سوالات دانش‌آموزان به موضوعاتی خواهیم رسید که بیشتر می‌توان به آنها پرداخته شود.

این استاد گفتمان دانش‌آموزی شهرستان قروه بیان کرد: آنچه که امری مهم و ضروری به نظر می‌رسد طرح مسئله است و باید کارگروهی برای طرح مسئله و موضوعات گفتمان‌ها در راستای تحریک احساس دانش‌آموزان و اقنای اندیشه آنها تشکیل شود.

ژاله حیدری‌مقدم، از دیگر اساتید گفتمان‌های دینی شهرستان سنندج نیز در این جلسه گفت: وقتی عنوان گفتمان‌های دینی را بکار می‌بریم باید خروجی کار ما دینی باشد و بتوانیم تاثیرگذاری کار خود را شاهد باشیم.

وی اعلام کرد: متاسفانه برخی اوقات مربیان و معلمان مدارس سواد برخورد، گفتمانی و مشاوره‌ای و روانشناسی با دانش‌اموزان را ندارند و باید دوره‌های ویژه‌ای نیز برای این قشر برگزار شود.

وی افزود: در پایان برگزاری هر دوره از گفتمان‌ها نیز نیاز است توسط دانش‌آموزان و جامعه هدف اساتید نیز ارزیابی و حتی نقد شوند تا مشکلات و کمبودها را به راحتی بتوان جبران کرد.

یوسف کریمی، از اساتید گفتمان‌های دینی شهرستان سنندج نیز در سخنانی گفت: ارائه آمار و اطلاعات از برگزاری گفتمان‌های دینی امری ضروری نیست بلکه آنچه نیاز است کیفیت برگزاری گفتمان‌هاست.

وی اضافه کرد: گفتمان‌های دینی ظرفیت موثری برای دانش‌اموزان در راستای توانمند کردن آنها و پاسخگویی به شبهات آنها است اما باید با کیفیت برگزار شود و تنها تعداد و کمیت در برگزاری این طرح مهم نیست.

بهنام حیدری نیز از دیگر اساتید گفتمان‌های دینی شهرستان سنندج اضافه کرد: برای برگزاری هرچه بهتر گفتمان‌های دینی نیاز است با مدیران مدارسی که قرار است طرح گفتمان دینی در آنجا برگزار شود، جلساتی برگزار و ارتباط بهتری با آنها برقرار کرد چرا که بسیاری از مدیران مدارس باور قلبی به اجرای گفتمان‌های دینی ندارند.

وی یادآور شد: همچنین اساتید گفتمان‌های دینی برای برگزاری بهتر گفتمان نازمند استفاده از ابزار و امکانات رسانه‌ای هستند و باید با تامین این امکانات بتوانند درس و موضوع را بهتر به دانش‌آموزان منتقل کنند.

جلال پرتویی، از اساتید شهرستان بانه نیز در این جلسه اضافه کرد: ما در عصر بدفهمی و کج فهمی هستیم و جوانان ما متاسفانه بسیاری از مباحث را بد می‌فهمند در این شرایط باید پیام ما پیام عشق باشد یعنی از دل برآید تا بر دل نشیند نه از ذهن.

وی یادآور شد: باید بتوان در دل جوانان نفوذ کرد نه اینکه روی ذهن آنها کار شود ولی در دلشان چیزهای دیگری بگذرد و اهمیت ندهند چرا که در غیراینصورت به نتیجه و اثرگذاری گفتمان‌ها دست نخواهیم یافت.

captcha