مردم محورهای مواصلاتی را برای خودروهای اورژانس در روزهای اربعین باز بگذارند
کد خبر: 3661327
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۴
کولیوند خبر داد:

مردم محورهای مواصلاتی را برای خودروهای اورژانس در روزهای اربعین باز بگذارند

گروه سلامت: سرپرست اورژانس کشور با تأکید بر اهمیت خدمت رسانی به زوار اربعین خواستار همکاری مردم در باز گذاشتن محورهای تردد خودروهای اورژانس و عدم برقراری تماس‌های غیر ضروری با اورژانس در روزهای اربعین شد.

پیرحسین کولیوند، سرپرست اورژانس کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با بیان اینکه پیاده‌روی اربعین یکی از مراسم‌های بسیار مهمی است که باید سازمان اورژانس کشور با توانمندی و آمادگی بسیار بالا خدمات خود را برای آن ارائه دهد اظهار کرد: حساسیت موضوع با توجه به تردد بالای زائران و مردم در محورهای ارتباطی منتهی به مرزها و شهرهای مختلف کشور ما را بر آن داشته است که علاوه بر اعزام نیروها و امکانات به مرزها، در مناطق مختلف دیگر نیز در حالت آماده باش باشیم.
کولیوند با تأکید بر اهمیت پیشگیری بر درمان عنوان کرد: همواره نکته‌ای که مد نظر بوده و بارها تکرار شده جمله پیشگیری بهتر از درمان است و مقوله آموزش نیز برای ما پر اهمیت است به گونه‌ای که تلاش کرده‌ایم در شهرهای مرزی پیامک‌هایی حاوی نکات آموزشی و ترافیکی و اورژانسی را برای مخاطبان ارسال کنیم.
وی تأکید کرد: از زائران و مردم عزیز می‌خواهیم که نهایت همکاری را با نیروهای اورژانسی داشته باشند و محورها را در زمان نیاز برای خودروها و آمبولانس‌های اورژانسی باز کنند.
رئیس کمیته بهداشت و درمان اربعین ادامه داد: امیدواریم که مردم عزیز با توجه به وضعیت موجود و ضرورت آماده‌باش نیروها از تماس‌های غیرضروری با شماره 115 خودداری کنند.
وی افزود: یکی از بهترین همکاری‌هایی که مردم عزیز پس از وقوع حوادث ترافیکی می توانند داشته باشند این است که از تجمع در اطراف محل حادثه خودداری کنند.

تکرار حادثه برای زوار اربعین
سرپرست اورژانس کشور همچنین از وقوع تصادف برای زوار اربعین در کرمانشاه خبر داد و افزود: خودروی تیبا زائران اربعین ساعت 5 و 30 دقیقه صبح امروز 17 مهرماه در محور اسلام‌آباد به ماهیدشت دچار سانحه شد.
وی بیان کرد: در اثر این تصادف 5 نفر مصدوم که دو نفر از آنان به نام‌های میلاد حسینی 17 ساله و رحمت علی حسینی 56 ساله به دلیل مولتی تروما به بیمارستان طالقانی کرمانشاه انتقال داده شده و 3 نفر با نام‌های محمد معصومی 36 ساله، مجید شفیعی 35 ساله و مهدی مهدی 25 ساله که با جراحت سطحی مواجه شده‌ بودند در محل درمان شدند.

captcha