تفکر جهادی بیشترین بهره‌وری با کمترین هزینه است
کد خبر: 3668751
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۶

تفکر جهادی بیشترین بهره‌وری با کمترین هزینه است

گروه اجتماعی: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با بیان اینکه تفکر جهادی بیشترین بهره‌وری با کمترین هزینه است، گفت: این تفکر می‌تواند جامعه را به سمت ایفای نقش صحیح رهنمون سازد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سمنان،حجت‌الاسلام علی شکری،مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان 10 اذر در دیدار با مربیان و کارشناسان قرآنی استان سمنان در شاهرود به مناسبت هفته بسیج، درباره کارکردهای تفکر بسیجی در جامعه اسلامی، گفت: یکی از کارکردهای بسیج این است که تفکر کار جهادی بر مجموعه‌ای حاکم شود که بیشترین قناعت و بالاترین بهره‌وری را داشته باشند که این امر همواره در زمره توصیه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی قرار دارد.
 وی با بیان اینکه ویژگی کار بسیجی این است که با کمترین هزینه و انتظار باید بیشترین بهره‌وری را از کارهای فرهنگی و اجتماعی داشت، متذکر شد: کار جهادی به همتی مضاعف دیگر ویژگی تفکر بسیج است که این امر در بین بسیج روحانیون، مداحان، مساجد و سایر مجموعه‌های تبلیغات اسلامی استان سمنان خوشبختانه به چشم می‌خورد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با بیان اینکه یک مسئول که در دستگاه حکومتی خدمت می‌کند، رسالتی جز خدمت‌رسانی به مردم و رضای آن‌ها ندارد گفت: در زمانی که حکومت ارباب‌رعیتی در کشور وجود داشت اربابان و سرمایه‌داران و مسئولان بودند اما در نگاه اسلامی و در منظور آن، این مقوله برعکس تعریف‌شده یعنی کسی که حاکم است رعیت محسوب شده و کسی که خدمت باید به آن ارائه شود ارباب قلمداد می‌شود، مثل فردی که کارگر است و تنها اجیر هستند و برای مدت‌زمان مسئولیتش، باید کار را به بهترین نحو انجام دهند و پس از بازنشستگی رسالت را به دیگری انتقال دهد.
شکری بابیان اینکه اگر کاری برای اشاعه قرآن صورت گیرد، بهترین کارها است، افزود: اجر کار قرآنی وقتی با تفکر بسیجی همراه می‌شود بهترین نتیجه‌ها را برای جامعه اسلامی دارد.
 وی بابیان اینکه مربیان قرآنی و مروجان فرهنگ اهل‌بیت(ع)، سبب الاسباب اشاعه کارهای قرآنی در جامعه هستند،اظهار کرد: این امر دارای اجری بزرگ است اما مربیان قرآنی باید در نظر داشته باشند که می‌بایست کارشان را که همان آموزش قرآن است، به‌خوبی انجام دهند تا توشه‌ای برای آخرت باشد، از بزرگان دینی مانند علامه طباطبایی و مجلسی (ره) نقل است که می‌فرمودند، در آن دنیا نوشته‌ها و تولیدات فکری به کار نمی‌آیند و تنها توشه راه در آخرت، تعلیم قرآن، اشک برای امام حسین(ع)، کار برای اهل‌بیت(ع) و. .. است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان بابیان اینکه اگر مربیان قرآنی و مروجان کلام وحی در جامعه تلاشی مضاعف و بسیجی وار داشته باشند، تأثیرگذاری‌شان در جامعه بیشتر می‌شود، افزود: وجود تفکر بسیجی در بین مربیان قرآنی بسیار اهمیت دارد.
شکری با اشاره به راه‌های ارتقای آموزش‌های قرآنی، گفت: یکی از راه‌های ارتقای آموزش‌های قرآنی این است که نمایندگان دارالقرآن الکریم از زیرمجموعه‌های تبلیغات اسلامی، نواقص در طریق بیان مفاهیم و یا تولید محتوای موردنیاز در مقوله آموزش را بیان کنند تا این ارگان بتواند با تمهیداتی در حوزه اتحادیه مؤسسات قرآنی و یا دارالقرآن نسبت به رفع آن‌ها اقدام شود لذا نباید بگذاریم اشکالات در حوزه تعلیم قرآنی باقی بماند.
به گفته وی؛ مؤسسات قرآنی و اعضای دارالقرآن الکریم عموماً دو نقش را ایفا می‌کنند نخست به نسبت استان، که این قشر مجری محسوب می‌شوند مثلاً در مقوله برگزاری مسابقات قرآنی، برنامه‌های ویژه ماه مبارک رمضان و. .. و در برخی موارد نقش نظارت را بر عهده‌دارند یعنی بر برون‌سپاری اقدامات مخصوص تعلیم قرآن کریم به مؤسسات مردمی و خصوصی، نظارت می‌کنند که در هر دو مورد، اهمیت نقش ارتقای کیفی برنامه‌های قرآنی به چشم می‌خورد.
منبع: روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان
captcha