موسی(ع)؛ پیامبری با روحیه انقلابی/متذکر شدن ایام‌الله توسط این پیامبر
کد خبر: 3685261
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۷
آیت‌الله میرعمادی مطرح کرد:

موسی(ع)؛ پیامبری با روحیه انقلابی/متذکر شدن ایام‌الله توسط این پیامبر

گروه فرهنگی: نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان این‌که حضرت موسی(ع) از پیامبرانی بود که روحیه انقلابی داشت، یکی‌از ماموریت‌های الهی حضرت موسی را متذکر شدن ایام‌الله برشمرد و اظهارکرد: ایام‌الله روزی است که سرنوشت انسان تعیین می‌شود کمااینکه در این روز قوم موسی از ظلم بنی‌اسرائیل نجات پیدا کردند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، آیت‌الله سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد چهارشنبه، چهارم بهمن در جمع دانش‌آموزان دبیرستان شهید بنت‌الهدی صدر خرم‌آباد، با تبریک فرا رسیدن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: حضرت موسی(ع) از پیامبرانی بود که روحیه انقلابی داشت و به فرمان خداوند متعال ماموریت پیدا کرد تا قومش را از ظلمات جهل و نادانی، تعصبات غلط، شرک و بت‌پرستی، فساد و تبعیض به سوی نور، ایمان و تقوی، پاکی و عدالت، صداقت و یکتاپرستی هدایت کند.
وی در ادامه یکی‌از ماموریت‌های الهی را به حضرت موسی(ع) متذکر شدن ایام‌الله برشمرد و اظهارکرد: ایام الله روزی است که سرنوشت انسان تعیین می‌شود کمااینکه در این روز قوم موسی از ظلم بنی‌اسرائیل نجات پیدا کردند.
آیت‌الله میرعمادی دهه فجر را از ایام الله برشمرد و افزود: در این ایام هم سرنوشت ملت ما تغییر کرد و آنها به رهبری پیر فرزانه انقلاب و بنیانگذار انقلاب شکوه‌مند اسلامی از ظلم ستم‌شاهی نجات پیدا کردند.
امام جمعه خرم‌آباد با اشاره به سخنی از مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) با این مضمون که «انقلابی باشید و انقلابی بمانید»، تصریح کرد: وظیفه ما در برابر انقلاب اسلامی این است که شکرگذار انقلاب و نعمت‌های انقلاب باشیم و در راه اهداف آن استقامت کرده و روحیه انقلابی خود را حفظ کنیم.
آیت‌الله میرعمادی به بیان معیارهای انقلابی بودن پرداخت و ادامه داد: پایبندی به اصول انقلاب، خدمت صادقانه به مردم و رشد و پیشرفت و تعالی ازجمله مؤلفه‌های انقلابی بودن در عصر حاضر است.
در بخشی از این دیدار خدانظر دریکوند، مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با اشاره به تعامل دستگاه تعلیم و تربیت با ائمه جمعه و جماعات، گفت: راهبرد آموزش و پرورش سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است و برای تحقق اهداف این سند و تربیت انسان‌های خودباور و خداباور از تمام ظرفیت‌ها به‌ویژه حوزه‌های علمیه و صاحب‌نظران تعلیم و تربیت استفاده خواهد شد.
وی تعمیق باورهای اعتقادی دانش‌آموزان و نهادینه شدن ارزش‌ها را اصلی مسلم دانست و اضافه کرد: ترویج فرهنگ اقامه نماز و توجه به مبانی دینی و اعتقادی می‌تواند دانش‌آموزان را از آسیب‌های مختلف مصون بدارد.

captcha