انتشار پرونده شکنجه نوجوان بحرینی توسط سازمان آمریکایی
کد خبر: 3685915
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۷

انتشار پرونده شکنجه نوجوان بحرینی توسط سازمان آمریکایی

گروه بین‌الملل: سازمان «آمریکایی‎ها برای دمکراسی و حقوق بشر»، پرونده بازداشت و شکنجه سید هادی احمد، نوجوان پانزده ساله بحرینی را منتشر کرد.

بازداشت و شکنجه نوجوان 15 ساله در بحرینبه گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری البحرین الیوم؛ سازمان آمریکایی‎ها برای دموکراسی و حقوق بشر در گزارشی ضمن سلسله گزارش‌های «قربانیان شکنجه»، پرونده سید هادی احمد، نوجوان 15 ساله بحرینی را منتشر کرد.

در این گزارش آمده است: سید هادی احمد نوجوان بحرینی در نیمه شب 13 دسامبر سال 2016 در منزل پدربزرگش در شهرک «بنی جمره» بازداشت شد. نیروهای امنیتی بحرین به زور وارد خانه شده و او را از خواب بیدار و بازداشت کردند.

تا سه روز هیچ کس از سرنوشت سید هادی خبری نداشت و تا روز 9 ژانویه سال 2017 همچنان اجازه ملاقات با خانواده به وی داده نمی‌شد.

براساس این گزارش، نیروهای امنیتی بحرین در این مدت وی را از مشورت‌های حقوقی، ملاقات و هرگونه ارتباط با خارج از زندان محروم کردند و نشانه‌های شکنجه بر روی صورت و بدن او نمایان بود.

در نیمه دسامبر سال 2017  و پیش از آغاز دور دوم شکنجه‌ها، نیروهای امنیتی بحرین وی را به مدت دو روز به زندان انفرادی «حوض جاف» منتقل کرده و پس از آن وی را به بخشی از زندان که ویژه متهمان بزرگسالان است، بردند.

از 21 ژانویه 2018 سید هادی بار دیگر از نگاه‌ها دور شده به گونه‎ای که دستان او بسته و از هوای آزاد محروم است.

این نوجوان بحرینی به دلیل شکنجه‌های مختلف دچار ضعف بینایی گشته و نیازمند عینک طبی است و علی‌رغم شکایت‌های مختلف هیچ اقدامی در این زمینه از سوی مسئولان زندان جوف صورت نگرفته است.

وی به اتهام واهی منفجر ساختن مخزن گاز به سه سال زندان محکوم شد که این حکم در دادگاه تجدیدنظر به دوسال زندان کاهش یافت.

اتهام‌های دیگری مانند تشکیل گروهی به منظور تأمین مالی و کار گذاشتن مواد منفجره متوجه این نوجوان 15 ساله است که همچنان در انتظار محاکمه به سر می‌برد.

سازمان آمریکایی‌ها برای دموکراسی و حقوق بشر در این گزارش خواستار لغو حکم بازداشت سید هادی و محاکمه عادلانه و منصفانه او شده است/.

 

captcha