عضویت سه هزار نفر در کتابخانه درجه چهار استان کردستان
کد خبر: 3730308
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۵

عضویت سه هزار نفر در کتابخانه درجه چهار استان کردستان

گروه فرهنگی- مدیرکل پیشین کتابخانه‌های عمومی کردستان گفت: در کتابخانه درجه چهار استان سه هزار نفر عضو هستند و امکان عضو گیری بیش از این در این کتابخانه وجود ندارد و با وجود این وضعیت بهترین خدمات را به اعضای خود ارائه می‌دهد.

عضویت سه هزار نفر در کتابخانه درجه چهار استان کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، اسماعیل احمدی، مدیرکل پیشین کتابخانه‌های عمومی کردستان امروز، 24 تیرماه جاری در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل کتابخانه های عمومی استان، اظهار کرد: امروز چالش مهمی به نام اقتصاد در جامعه ما وجود دارد و همه از این مسئله متضرر هستیم و از طرفی هم با مسئله فرهنگ مواجهیم که این دو مقوله در دنیاجزء مقولات عام تمام دولت‌هاست.
وی افزود: همه دولت‌ها نسبت به این دو مسله واکنش داشته و نتوانسته‌اند در مقابل آن بی تفاوت باشند اما نکته مهم این است که این مقولات در کشور ما با تجربه جهانی همخوانی ندارد به نحوی که همه کشورها با هر دولت و هر ماهیت سیاسی، اقتصاد را در اختیار مردم و خود به کار فرهنگی می پردازند که این مسئله در کشور ما عکس سایر کشورهاست.
مدیرکل پیشین کتابخانه‌های عمومی کردستان عنوان کرد: کردستان به معنای واقعی استانی فرهنگی است که در برخی شاخص‌ها وزنه‌ای سنگین اما در برخی دیگر متأسفانه جذابیتی وجود ندارد.
وی ادامه داد: در کتابخانه درجه 4 استان سه هزار نفر عضو هستند و امکان عضو گیری بیش از این در این کتابخانه وجود ندارد و با وجود این وضعیت بهترین خدمات را به اعضای خود ارائه می‌دهد.
احمدی زیربنا و نبود دسترسی را از اصلی‌ترین مشکلات کتابخانه‌های استان دانست و گفت: مردم کردستان کتاب دوست و کتابخوان هستند اما بستر و زمینه لازم برای دسترسی آنها به کتابخانه فراهم نشده است.
وی با اشاره به اینکه شهرستان‌های دهگلان و دیواندره هر یک تنها یک کتابخانه دارند، زیربنا و دسترسی به کتابخانه را از مهمترین مشکلات این حوزه در استان اعلام کرد.
مدیرکل پیشین کتابخانه‌های عمومی کردستان مردم کردستان را مردمانی کتابخوان و کتاب دوست دانست و یادآور شد: اما متاسفانه بستر و زمینه لازم برای آنها فراهم نشده و از خیرین و هر کس که ظرفیتی در این زمینه دارد، خواستاریم برای توسعه کتابخانه‌های استان تلاش شود چراکه کتابخانه امروز تنها کتابخانه نیستند بلکه وظایف اجتماعی و آموزشی نیز بر عهده دارند و گسترش فضای کتابخانه ضرورتی انکارناپذیر است.
انتهای پیام

captcha