درخواست اعلام مخالفت شفاف با یهودی‌ستیزی در آلمان
کد خبر: 3731374
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۵

درخواست اعلام مخالفت شفاف با یهودی‌ستیزی در آلمان

گروه بین‌الملل - چندین سازمان و انجمن یهودی در آلمان در بیانیه‌ای مشترک، خواسته‌اند تا كسانی که با سازمان‌های دولتی این كشور کار می‌کنند، به صورت شفاف مخالفت خود را نسبت به یهودی‌ستیزی و دشمنی با اسرائیل نشان دهند.

به گزارش ایکنا؛ این سازمان‌ها و جوامع یهودی در بیانیه‌ای مشترك، خواستار برخورد قاطع و تعهد بیشتر سازمان‌های دولتی فدرال علیه یهودی‌ستیزی شده‌اند. براساس این بیانیه، سازمان‌هایی که با پروژه‌های تحت حمایت دولت کار می‌کنند- به عنوان مثال انجمن‌های مسلمان درگیر در مؤسسه الهیات اسلامی برلین- باید مخالفت خود را نسبت به یهودی‌ستیزی به صورت شفاف بیان کنند.

این بیانیه در حال حاضر در اختیار تاگس‌اشپیگل قرار گرفته است.در عین حال، امضاکنندگان این بیانیه، خواستار صداقت بیشتر مسلمانان در برخورد با یهودی‌ستیزی شده‌اند.

رایزنی فرهنگی ایران در آلمان به نقل  از «تاگس‌اشپیگل»، لالا زوسكیند، رئیس انجمن یهودیان در این باره گفت:«من انتظار دارم که دولت فدرال و دولت‌های ایالتی، به صورت جدی با یهودی‌ستیزی مسلمانان مقابله كنند. بی‌تفاوتی در مقابل قربانیان یهودی‌ستیزی و مبارزه نكردن با این پدیده، خیانت به قربانیان است. عزم بوندستاگ و چندین پارلمان ایالتی برای مبارزه با یهودی‌ستیزی، یک قدم به جلو است و اکنون باید به دنبال آن باشیم.»

این بیانیه که به همت انجمن یهودیان برای دموکراسی و مبارزه با یهودی‌ستیزی شکل گرفته است، توسط بیش از 30 سازمان و شخص پشتیبانی می‌شود. در میان حامیان این بیانیه، نام چندین جامعه یهودی، دو انجمن ایالتی، چندین سازمان، مرکز مطالعات یهودیان اروپا در دانشگاه پوتسدام، بنیاد آمادو آنتونیو و اشخاص حقیقی و حقوقی دیده می‌شود.

این بیانیه سیاسی برای مسئولان چندین وزارتخانه فدرال، دولت‌های ایالتی، مسئولان پارلمان و احزاب، و به ویژه برای فلیكس کلاین، مسئول  مقابله با یهودستیزی در حکومت آلمان ارسال شده است. امضاكنندگان بیانیه معتقدند كه مقابله با یهودی‌ستیزی پس از هلوكاست، امتحان مهمی برای دموکراسی آلمان است.

در بخشی از این بیانیه آمده است: «یهودی‌ستیزی همواره می‌تواند به کرامت انسانی و همچنین جمهوری دموکراتیک آلمان ضربه بزند. برای موفقیت در مبارزه با یهودی‌ستیزی، باید پذیرفت که این فقط یک نوع نژادپرستی نیست و علاوه بر این، با اسلام‌هراسی نیز فرق می‌كند. باید به ویژگی‌های دشمنی با یهودیان که قرن‌هاست وجود دارد، توجه شود. در عین حال، باید جدی‌تر به تجارب افرادی که با هدف یهودی‌ستیزی، مورد توهین، تهدید و خشونت قرار گرفته‌اند، توجه شود و این رفتار توسط مقامات فدرال مورد ارزیابی قرار گیرد. علاوه بر این، باید آموزش‌های بیشتری درباره مبارزه با یهودی‌ستیزی در ایستگاه‌های پلیس، دادگاه‌ها، مدارس و مكان‌های كمک به پناهجویان داده شود. به خصوص وقتی دولت با سازمان‌های مذهبی کار می‌کند، باید مبارزه با یهودی‌ستیزی به عنوان یک معیار مهم در نظر گرفته شود. به عنوان مثال، انجمن‌های عضو شورای مشورتی مؤسسه الهیات اسلامی دانشگاه هومبولت باید از این خواسته پیروی كنند. این در حالی است که  انجمن شیعیان در آلمان، از برگزاری روز قدس در برلین دست نمی‌كشد و برخی از نمایندگان نیز در این مراسم شركت می‌كنند.»

انتهای پیام

captcha