توقع مردم از نیروی انتظامی/ اقتدار موشکی در پناه مدیریت دینی
کد خبر: 3753402
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۱

توقع مردم از نیروی انتظامی/ اقتدار موشکی در پناه مدیریت دینی

کانون خبرنگاران نبأ ــ امام جمعه کوهبنان گفت: نیروی انتظامی در دید مردم است، باید قانون‌گرایی را سرلوحه کار خویش قرار دهد و از کج‌رفتاری پرهیز کند؛ مردم از دستگاه انتظامی توقع خاصی دارند چون تمام مأموریت‌ها در راستای امنیت و آرامش مردم است.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ به مناسبت هفته نیروی انتظامی صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی کوهبنان با حضور اعضای شورای تأمین، شورای اداری، جمعی از خانوادهای معزز شهیدان و ایثارگران، 14 مهرماه در محل فرماندهی انتظامی شهرستان کوهبنان برگزار شد.
در این مراسم سرهنگ صمدالله ترابی، فرمانده نیروی انتظامی کوهبنان بیان کرد: هفته نیروی انتظامی فرصت مغتنمی است تا زمینه برای مشارکت شهروندان در ارتقای امنیت اجتماعی فراهم شود. لذا، مشارکت تمامی دستگاه‌ها و اقشار اجتماعی در راستای استقرار نظم و امنیت ضروری است.
وی اظهار کرد: در حالی که تأمین امنیت و اجرای قانون از مهم‌ترین ارکان ثبات و سلامت نظام اجتماعی است بخش عمده‌ای از این وظیفه بر عهده نیروی انتظامی است.
ترابی یادآور شد: نظر به اینکه نیروی انتظامی مظهر حاکمیت و امنیت جمهوری اسلامی است؛ باید از صلابت و اقتدار ویژه همراه با عدالت و مروت برخوردار باشد و در کنار سپاه پاسداران و بسیج در راستای امنیت و آرامش جامعه گام بردارد تا مردم امنیت را با تمام وجود لمس کنند.
وی بیان کرد: از ابتدای استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی دشمنان و بدخواهان از تمام ابزارها و ترفندهای سیاسی، اقتصادی، تبلیغاتی و نظامی و... استفاده کردند اما در پرتو منویات مقام معظم رهبری، هوشیاری نیروهای مسلح و حضور گسترده مردم در صحنه با شکست مواجه شدند.
در ادامه حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباس جعفری، امام جمعه کوهبنان با تبریک هفته نیروی انتظامی گفت: امروز جمهوری اسلامی بهره‌مند از نیروهای نظامی و انتظامی قوی است که نشان از مکتب دینی و نیروی مسلح الهی دارد.
وی اظهار کرد: هر جامعه‌ای نیازمند امنیت است اگر در جامعه‌ای امنیت نباشد امور فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و... مختل خواهد شد، لذا پیامبر اکرم(ص) بر نعمت امنیت و سلامت تأکید دارند.
امام جمعه کوهبنان افزود: همه مجموعه‌ها باید در ایجاد و احساس امنیت تلاش کنند، لذا نیروهای مسلح خصوصا نیروی انتظامی در ایجاد کشوری امن در منطقه موفق بوده است.
وی عنوان کرد: فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای اقتدار باید مد نظر باشد و نیروی انتظامی در راستای کسب قدرت و اقتدار با توکل به خدا و کسب معنویت تلاش می‌کند.
حجت‌الاسلام جعفری ادامه داد: همه نیروها نیازمند ارتباط مستمر با خداوند هستند که در پرتو ایمان نیروی جهادی رشد می‌کند و برای همیشه خود را سرباز می‌دانند.
وی یادآور شد: در همه صحنه‌ها انسان نیاز به یاری و عنایت خدا دارد. لذا، توسل به اولیاء و اقامه نماز را در رأس کارهای خویش قرار دهید.
امام جمعه کوهبنان افزود: نیروی انتظامی، نیرویی مردمی است که مهر و رأفت نیروهای مسلح را مردم لمس می‌کنند چون آنان فرزندان همین ملت هستند و باید در راستای خدمت به مردم و ارزش به آنان تلاش کنند.
وی تأکید کرد: نیروی انتظامی بایستی آمادگی و فداکاری، اعتماد به نفس و خودباوری را سرلوحه کار خویش قرار دهد چون دشمنان همواره بر طبل نمی‌توانیم می‌کوبند اما ما بسیاری از صحنه‌ها را برای دشمنان روشن کردیم.
جعفری بیان کرد: اقتدار امنیتی و اطلاعاتی نیروهای مسلح دشمنان را به حیرت وا داشته است؛ اقتدار موشکی سپاه پاسداران به برکت انقلاب اسلامی در پناه مدیریت دینی شکل گرفته است، لذا هر جا توکل خدا بوده در مبارزه با اشرار، سوداگران و... موفق بوده‌ایم.
وی عنوان کرد: سازمان‌دهی و تبعیت و اطلاعت از پیشوای ولی امر مسلمین جهان بایستی در رأس امور باشد، چراکه مدیریت در داخل و مدیریت نیروهای انقلابی در سراسر جهان را رهبر معظم انقلاب عهده‌دار هستند.
امام جمعه کوهبنان ادامه داد: قدرت‌هایی با هم متحد شدند و خباثت‌هایی در برخی کشورها انجام می‌دهند اما دشمنان از قدرت موشکی حزب‌الله در وحشت هستند؛ امروز با مدیریت انضباط نظامی می‌توانیم بر کاستی‌ها پیروز شویم.
وی گفت: نیروی انتظامی در دید مردم است باید قانون‌گرایی را سرلوحه کار خویش قرار دهد و از کج‌رفتاری پرهیز کند؛ مردم از دستگاه انتظامی توقع خاصی دارند چون تمام مأموریت‌ها در راستای امنیت و آرامش مردم است.
جعفری تأکید کرد: با اطاعت از فرامین مقام معظم رهبری، مردمی بودن، وحدت و همدلی نیروهای مقتدر سپاه پاسداران و بسیج باید امنیت و آرامش همچنان حفظ شود.
همچنین در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی پوراسلامی، دادستان کوهبنان گفت: شهرستان کوهبنان جزء امن‌ترین شهرهای استان است که این مهم نتیجه تلاش مستمر نیروهای نظامی و انتظامی است.
وی با استناد به کلام نورانی مولای متقیان حضرت علی(ع)، عنوان کرد: حضرت همگان را به رعایت تقوای الهی، پرهیز از دنیا‌طلبی و دروغ‌پردازی، کسب اجر آخرت، مبارزه با ظلم و ظالم و طرفداری از مظلومان، نظم در کارها سفارش کرده است.
دادستان کوهبنان تأکید کرد: نیروی انتظامی باید نظم داشته باشد تا همگان به حق و حقوق خود برسند و تلاش کنند تا صلح و صفا در بین مردم جامعه حکم‌فرما شود.
نامجو کوهبنانی
انتهای پیام

captcha