نشست پاسخگویی به شبهات قرآنی در خمین برگزار شد
کد خبر: 3773854
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۰

نشست پاسخگویی به شبهات قرآنی در خمین برگزار شد

گروه فعالیت‌های قرآنی - نشست تخصصی پاسخگویی به شبهات قرآنی با حضور دانشجویان در دانشکده علوم قرآنی خمین برگزار شد.

نشست پاسخگویی به شبهات قرآنی در خمین برگزار شد

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حجت‌الاسلام سید‌محمد اسماعیلی، استاد دانشکده علوم قرآنی خمین، روز گذشته، 27 آذر در نشست تخصصی پاسخگویی به شبهات قرآنی که در دانشکده علوم قرآنی خمین برگزار شد گفت: شبهه به عوامل داخلی و خارجی تقسیم می‌شود که عوامل داخلی به سه دسته معاندان، حقیقت‌جویان و روشنفکران تقسیم‌بندی می‌شوند.
وی در تشریح عوامل خارجی شبهه‌افکنی قرآنی هم اظهار کرد: عوامل خارجی خود به دو دسته شبهات وارده از سوی مستشرقان و دیگری شبهات از سوی استکبار و استعمارگران تقسیم می‌شود، شبهات وارده از سوی مستشرقان با یک انگیزه و هدف نبوده است برخی از آنان معاند بوده، برخی تبشیری و برخی دیگر دنبال حقیقت هستند.
حجت‌الاسلام اسماعیلی در تشریح شبهات وارده از سوی مستشرقان بیان کرد: شبهه وارده از سوی مستشرقان این است که قرآن از تورات اقتباس شده است و طرفداران متعددی بین این گروه دارد و یوسف حداد بیشترین مانور را در این شبهه داشته است.
استاد دانشکده علوم قرآنی خمین ادامه داد: وی(یوسف حداد) بیان داشته اسلام دین جدیدی نیست و پیامبر(ص) مبلّغی برای دین حضرت موسی(ع) است. پیامبر(ص) تمام مفاهیم و حقایقی که در تورات وجود دارد را به زبان جدیدی ارائه می‌دهد؛ لذا اسلام دین جدید و پیامبر اسلام(ص) پیامبر جدیدی نیست.
حجت‌الاسلام اسماعیلی اضافه کرد: اگر قرآن اقتباس از تورات باشد باید بین این دو کتاب هیچ‌گونه اختلافی نباشد و قرآن یهودیت را نکوبد، در حالی‌که در قرآن آیاتی داریم که به شدت یهودیان را سرکوب کرده و بیان داشته است سر‌سخت‌ترین دشمن اسلام یهود است و در آیه‌ای یهود را لعن می‌کند.
وی بیان کرد: رد شبهه وارده از سوی مستشرقان دلایل برون‌دینی و عقلی و دلایل درون‌دینی دارد، دلیل برون‌دینی و عقلی تحدی قرآن است، اگر قرآن کپی از تورات باشد پس می‌توانند کپی دیگری ارائه دهند چرا تاکنون هیچ کس نتوانسته و نمی‌تواند مانند قرآن بیاورد؟
استاد دانشکده علوم قرآنی خمین گفت: دلیل درون‌دینی وجود آیات الهی است که از سوی خدا و توسط جبریل بر پیامبر(ص) وارد شده است و از جای دیگر اخذ نشده است، در شبهه برخی‌ می‌گویند پیامبر(ص) قرآن را از شخص عجمی همچون سلمان فارسی یا آهنگر رومی گرفته است در حالی‌که آنان زبانی غیر‌عربی داشتند و قرآن عربی فصیح و مبین است.
انتهای پیام

captcha