مبارزه با مفاسد اقتصادی به‌صورت مستمر ادامه پیدا کند
کد خبر: 3791610
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۵
آیت‌الله میرعمادی:

مبارزه با مفاسد اقتصادی به‌صورت مستمر ادامه پیدا کند

گروه اجتماعی ــ نماینده ولی‎فقیه در لرستان گفت: فساد مالی تمام دستاوردها و زحمات را نابود می‎کند و تمام پول و ثروت را به جیب مفت‌خورها روانه می‎کند! لذا باید مبارزه با مفاسد اقتصادی به‌صورت جدی و مستمر ادامه پیدا کند.

فساد مالی زخم واگیردار استآیت‌الله سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی‎فقیه در استان و امام جمعه خرم‎آباد در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، در رابطه‌ با آثار و پیامدهای منفی فساد مالی و اقتصادی، گفت: فساد مالی هم زندگی مادی و هم زندگی معنوی و اخلاقی انسان را تباه می‎کند.
وی افزود: فساد اقتصادی موجب خالی شدن خزانه از بیت‌المال و جمع شدن ثروت به دست اغنیا و مفسدان اقتصادی می‎شود. فساد اقتصادی سبب می‎شود اموال به جیب ثروتمندان در گردش درآید نه عموم مردم یعنی اموال و ثروت متمرکز در دست گروهی محدود شود.
آیت‌الله میرعمادی با بیان این‌که فساد اقتصادی موجب فاسد شدن افراد و گسترش فساد اخلاقی می‎شود، ادامه داد: اگر حاکمیت سرمایه‌داری در جامعه اتفاق بیفتد، نیکی و نیکوکاری از جامعه رخت برمی‌بندد، فساد اخلاقی گسترش‌ می‌یابد، رشوه رواج پیدا می‎کند؛ بعضی از مدیران، مسئولان و ماموران که نمی‌توانند در برابر گناه مقاومت کنند، آلوده می‎شوند وقتی پول و نان حرام در زندگی افراد آمد، انواع فساد اخلاقی رواج پیدا می‌کند.

مبارزه با مفاسد اقتصادی به‌صورت جدی و مستمر ادامه پیدا کند

این مفسر قرآن‌کریم با یادآوری این‌که فاسد شدن برخی به‌واسطه رشوه و طمع‌ورزی موجب تشویق دیگران به فساد می‎شود، اضافه کرد: فساد اقتصادی سبب رواج فقر و افزایش شکاف بین فقیر و غنی می‌شود.
وی گفت: عدم توجه به شایستگی‌ها و صلاحیت‌ها و قابلیت‌ها باعث می‎شود افراد نیک جامعه کنار گذاشته شوند و افراد نالایق بر سر کار می‎آیند. کمااینکه بدترین و بزرگ‌ترین فسادها، فساد اقتصادی و مالی است.
نمانیده ولی‎فقیه در لرستان با بیان این‌که فساد مالی زخم واگیردار است، افزود: فساد مالی تمام دستاوردها و زحمات را نابود می‎کند و تمام پول و ثروت را به جیب مفت‌خورها روانه می‎کند! لذا باید مبارزه با مفاسد اقتصادی به‌صورت جدی و مستمر ادامه پیدا کند و هیچ‌گونه اغماض و اهمالی صورت نگیرد.
آیت‌الله میرعمادی با اشاره به این حدیث نبوی که «من از فقر بر شما نمی‌ترسم، لیکن از تکاثر و انحصار اموال بر شما می‎ترسم»، اظهار کرد: با وجودی‎که در احادیث متعدد درباره مذمت فقر و آثار منفی آن سخن به میان آمده با این وجود، پیامبراکرم(ص) می‎فرماید: از فقر بر شما نمی‌ترسم، چون فقر یک پدیده تحمیلی بر انسان و قابل تحمل است و لیکن از رانت‌خواری و سوءاستفاده‌های مالی می‌ترسم چون رانت معمولاً از راه حرام و نامشروع به دست می‎آید و سبب فساد، تبعیض، فقر، بیکاری، قتل و غارت، طغیان، رکود اقتصادی، فروپاشی نظام سیاسی و ... می‎شود. (در المنثور، ج 6، ص 387).

انتهای پیام

captcha