نوشتار در حوزه آموزش قرآن معیار فضلیت و فرزانگی است
کد خبر: 3791771
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۱

نوشتار در حوزه آموزش قرآن معیار فضلیت و فرزانگی است

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ داور و قاری بین‌المللی قرآن کریم با بیان اینکه نوشتار در حوزه آموزش قرآن معیار فضلیت و فرزانگی است، گفت: آیات نوشته شده در قالب کتاب به جامعه بشری عرضه شد تا آنان بتوانند مایه‌ رشد خود را بیابند.

به گزارش ایکنا از گیلان، محمود لطفی‌نیا، داور و قاری بین‌المللی قرآن کریم عصر روز گذشته، 30 بهمن‌ماه در نشست بررسی و تبیین کتب آموزشی قرآن کریم تألیف اساتید و معلمان قرآن استان گیلان، با اشاره به اهمیت قلم و آنچه می‌نگارد، اظهار کرد: انسان با وجود معرفت و شناخت از خُلق عظیم به بصیرت می‌رسد.

وی با اشاره به اهمیت فضائل اخلاقی، افزود: آنچه که باعث تأکید ارتباط بین انسان و قرآن می‌شود، رفتار وی در اجتماع است. در همین راستا آیات الهی از کتاب مکنون بر بشر نازل شد؛ آیات نوشته شده در قالب کتاب به جامعه بشری عرضه شد تا آنان بتوانند مایه‌ رشد خود را بیابند.

خواندن و نوشتن، رشد جامعه بشری را فراهم می‌کند
لطفی‌نیا با بیان اینکه خواندن و نوشتن، رشد جامعه بشری را فراهم می‌کند، تصریح کرد: در حوزه قرآن افتخار این است که با کلامی در ارتباط هستیم که منجربه یادگیری، آموزش و رشد جامعه بشری می‌شود.

وی ادامه داد: آموزه‌های قرآنی باعث می‌شود انسان به خود بباوراند که دستورات قرآن از عالم غیب است، عالم غیب از توحید نشئت می‌گیرد و توحید هم بیانگر وجودیت انسان است.

این داور و قاری بین‌المللی قرآن کریم تصریح کرد: در امر تبلیغ قرآن برخی شیوه‌ها گفتاری است که انسان‌ها برای فراگیری به سراغ منابع نوشتاری می‌روند. اگرچه امروزه تکنولوژی همه این امور را آسان کرده و سهولت دسترسی به مطالب، به نوعی باعث ایجاد رقابت شده است. اما تمام کسانی که با کتاب سرو کار دارند معتقدند که لذت به دست گرفتن کتاب با نمونه‌های مجازی قابل قیاس نیست.

لطفی‌نیا با بیان اینکه با بیان اینکه نوشتار در حوزه آموزش قرآن معیار فضلیت و فرزانگی است، گفت: قلم نعمت بزرگی از جانب خداوند تبارک تعالی است، اگر قلم نبود هیچ ملک و دینی سامان نمی‌گرفت. حتی در روایات آمده مومن وقتی بمیرد و به اندازه یک برگه از خودش باقی بگذارد و دیگران از آن بهره گیرند، آن برگه در قیامت مانند نتیجه عمل خیر خواهد بود.

ظرفیت‌های بزرگ حوزه آموزش قرآن
وی با اشاره به ظرفیت‌های بزرگ حوزه آموزش قرآن در گیلان، بیان کرد: پس از انقلاب اسلامی در حوزه آموزش قرآن نه تنها در استان بلکه در کشور اقدامات بسیاری انجام گرفت و حتی تعدادی از اساتید هم علم‌شان را مکتوب کردند.

این داور و قاری بین‌المللی خاطرنشان کرد: انسان هرچه در عمل خودش به رضای خدا توجه بیشتر داشته باشد، یقین بداند برکت این نوشتار به عنوان صدقه جاریه برای او و خانواده‌اش جاری خواهد بود.

یادآور می‌شود، کتاب «آموزش قرآن کریم» اثر مجید ابراهیمیان، کتاب «طرحی نو در آموزش قرآن ویژه کودکان» اثر مکرم آرستن، کتاب «شیوه نوین آموزش روخوانی و روانخوانی قرآن مجید» اثر محمدرضا طالبی و علیجان امیریان، کتاب «مهارت در روانخوانی قرآن کریم» اثر جمشید بذربخش، کتاب «قرائت مقدماتی با تکیه بر صحت قرائت نماز» و کتاب «روش آسان در آموزش قرآن کریم» با حضور مولفین، اساتید و معلمین قرآنی معرفی و تبیین شدند.

انتهای پیام

captcha