«رونق تولید» را ‌در تولید اقتصادی خلاصه نکنیم
کد خبر: 3803185
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۶

«رونق تولید» را ‌در تولید اقتصادی خلاصه نکنیم

گروه سیاست و اقتصاد ــ عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: رونق تولید را نباید در تولید اقتصادی خلاصه کنیم گرچه نبض بازار در تولید اقتصادی است اما تولیدات فرهنگی، علمی و سیاسی نیز می‌تواند سبب رونق تولید شود یعنی همه ظرفیت‌ها باید در راستای رونق تولید به کار گرفته شوند.

رونق تولید یعنی خودتان تربیت کنید، خودتان بسازید

حجت‌الاسلام‌والمسلمین امیرقلی جعفری، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: نام‌‌گذاری آغازین هر سال از سوی مقام معظم رهبری تنها یک حرکت نمادی و نمایشی نیست بلکه زمانی که امام جامعه از سطح بالایی جامعه را مشاهده و از افق دورتر ما را به مقصد و هدف راهنمایی می‌کنند پس انتخاب شعار سال به منظور هدف‌بندی و اولویت‌بندی کشور است.

جعفری گفت: شعارهای انتخاب شده سال تمام ضرورت‌ها و ظرفیت‌های کشور است که به‌دلیل اولویتشان در ردیف خاص قرار می‌گیرند، ممکن است انسان در یک زمان چند کار مهم انجام دهد اما برای رسیدگی بهتر به کارها اولویت‌بندی می‌کند. به‌طور مثال در سیل اخیر همه نیروها بسیج شدند تا در اولویت اول جان مردم را نجات دهند و اکنون همه نهادها برای اولویت‌های بعدی از جمله تهیه امکانات در مناطق حاضر هستند پس در این شرایط هم اولویت‌بندی شده است.

وی تصریح کرد: رونق تولید را نباید در تولید اقتصادی خلاصه کنیم گرچه نبض بازار در تولید اقتصادی است اما تولیدات فرهنگی، علمی و سیاسی نیز می‌تواند سبب رونق تولید شود یعنی همه ظرفیت‌ها باید در راستای رونق تولید به‌کار گرفته شوند، دانشگاه‌ها نیز باید یک پایه تولید باشند و افراد متخصص تولید کنند که متأسفانه این اتفاق کم‌رنگ است.

حوزه و دانشگاه؛ مهمترین بخش در پرورش افراد متخصص
این استاد دانشگاه با بیان اینکه هر یک از قشرهای جامعه اعم از پزشکان، مسئولان و مدیران باید تولید‌کننده باشند، اظهار کرد: رابطه مردم با مدیر باید به‌گونه‌ایی باشد که مدیران بعدی از میان مردم تربیت شوند اما متأسفانه اینگونه نیست. تولید مفهومی عام دارد و همه ظرفیت‌های کشور باید جمع شوند و یک تولید عام داشته باشند حوزه و دانشگاه‌ها باید مهمترین بخش تولید افراد متخصص برای کار در کشور را در دست بگیرند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد افزود: دشمن قصد داشت به شیوه‌های مختلف روند اقتصادی را کند کرده و برای رسیدن به این هدف شوم خود جنگ تحمیلی و جنگ‌های فرهنگی را راه انداخت اما اکنون سراغ تحریم‌ها و قطع کردن معاملات اقتصادی رفته است.

وی ادامه داد: این تهدیدها تنها یک غلو است و آمریکا با این کار می‌خواهد راه ارتباطی ایران با دیگر کشورها را قطع کند اما ایران دست روی دست نمی‌گذارد و با رونق بخشیدن به تولید سبب شکست تحریم‌ها خواهد شد.

‌جعفری بیان کرد: زمانی که امام جامعه نام سال را رونق تولید گذاشته است یعنی اینکه با دوستی با آمریکا گره تحریم‌ها باز نمی‌شود. رونق تولید یعنی خودتان تربیت کنید و خودتان بسازید. همچنان که اکنون در برخی از رشته‌ها مانند هسته‌ای، نانو و... جزء پنج کشور اول دنیا هستیم پس در خودرو سازی هم می‌توانیم حرفی برای گفتن داشته باشیم.

وی با بیان اینکه لازم است سخنان مقام معظم رهبری را الگوی راه خود قرار دهیم، ادمه داد: اگر سخنان مقام معظم رهبری را گوش فرا دهیم، خواهیم دید که در زمینه‌های مختلف حرفی برای گفتن داریم.

این استاد دانشگاه اظهار کرد: همه افراد باید بدانند که دیده‌بان جامعه مقام معظم رهبری است که از افق بالاتری ایران را می‌بینند و زمانی که می‌فرمایند «رونق تولید»، یعنی همه طرفین و گروه‌های جهادی مانند زمان جنگ جمع شوند تا این تولید را به رونق برسانند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در پایان گفت: امیدواریم همه جوانان و مسئولان به اولویت‌ها عمل کنند و آن‌ها را در حد یک شعار باقی نگذارند، موفقیت در این جنگ نیز مانند جنگ تحمیلی حتمی است امروز نیز با این توان‌مندی‌ها و جوان‌گرایی‌ها رقم تولید افزایش پیدا می‌کند. مسلم است که افراد مسن در جامعه تولیدات کمتری دارند البته این بدان معنا نیست که افراد باتجربه را کنار بگذاریم اما می‌توانیم با میدان دادن به جوانان تا دو سال آینده ایران را شکوفاتر کنیم و در همه زمینه‌ها موفق شویم.

انتهای پیام

captcha