تربیت قرآنی‌ بر تربیت حافظ ارجحیت دارد
کد خبر: 3821315
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۹

تربیت قرآنی‌ بر تربیت حافظ ارجحیت دارد

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ مدیر دارالثقلین آموزش و پرورش قائمشهر با اشاره به ضرورت فراهم کردن محیط تربیتی قرآنی در آموزشگاه‌ها، اظهار کرد: آموزشگاه‌ها بیشتر از اینکه به حفظ قرآن بپردازند باید با برنامه‌های مستمر دانش‌آموزان را در محیط تربیتی ـ قرآنی قرار دهند تا رفتار آنها به سبک زندگی قرآنی مأنوس شود.

تربیت قرآنی ارجح از تربیت حافظحسین عموزاده، مدیر دارالثقلین آموزش و پرورش قائمشهر در گفت‌وگو با ایکنا از مازندران، اظهار کرد: این دارالثقلین تنها پایگاه رسمی و دولتی آموزش قرآن در این شهرستان است که زیر نظر آموزش و پرورش فعالیت می‌کند و مسئولیت آموزش عمومی و تخصصی قرآن دانش‌آموزان را در دو رشته حفظ و قرائت برعهده دارد.

وی افزود: آموزش و پرورش مسئول برگزاری مسابقات قرآنی دانش‌آموزی زیر ۱۸ سال است و این مسابقات هر ساله در رشته‌های مختلف حفظ، قرائت، پژوهش، تفسیر، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه برگزار می‌شود.

مدیر دارالثقلین آموزش و پرورش قائمشهر، با اشاره به مسابقات قرآنی دانش‌آموزان در سال جدید، تصریح کرد: حدود ۲۷ دانش‌آموز قائم‌شهری در مسابقات قرآنی در مرحله استانی حائز رتبه‌های برتر شدند.

وی با اشاره به شرکت تعدادی از این دانش‌آموزان قائم‌شهری در مسابقات کشوری دانش‌آموزان، افزود: کلاس‌های تقویتی و آماده‌سازی این متسابقان قبل از مسابقات در این دارالثقلین برگزار می‌شود تا آنها با آمادگی کامل در مسابقات شرکت کنند.

عموزاده بیان کرد: در ماه مبارک رمضان امسال با حمایت آموزش و پرورش مراسم افطاردهی با حضور ۲۰۰ قرآن‌آموز برگزار شد و در پایان از دانش‌آموزان برتر قرآنی نیز تجلیل شد.

وی با اشاره به افزایش تعداد حافظان قرآن در دارالثقلین در چند سال اخیر، اظهار کرد: تعداد حافظان کل در سه سال اخیر افزایش یافته و در حال حاضر از سال ۱۳۹۲ تاکنون ۲۰ نفر حافظ کل قرآن را تربیت کردیم.

مدیر دارالثقلین قائمشهر در مورد تأثیر قرآن در زندگی دانش‌آموزان، بیان کرد: توجه به فهم قرآن و به‌کارگیری آموزه‌های قرآنی در زندگی دو موضوعی است که کمتر آموزشگاه‌های قرانی به آن می‌پردازند.

این مدیر قرآنی با اشاره به ضرورت فراهم کردن محیط تربیتی قرآنی در آموزشگاه‌ها، اظهار کرد: آموزشگاه‌ها بیشتر از اینکه به حفظ قرآن بپردازند باید با برنامه‌های مستمر قرآنی دانش‌آموزان را در محیط تربیتی قرآنی قرار دهند تا رفتار آنها به سبک زندگی قرآنی مأنوس شود.

وی با بیان اینکه، ایجاد علاقه‌مندی بین دانش‌آموزان به قرآن مهمتر از حفظ چند صفحه قرآن است، افزود: ما باید سعی کنیم همانطور که میزان حافظان قرآن ما افزایش پیدا می‌کند به همان مقدار نیز عاملان به قرآن در جامعه افزایش یابد.

عموزاده در پایان با تشکر و قدردانی از زحمات مدیر آموزش و پرورش، معاون پرورشی و کارشناسان قرآنی، گفت: ان‌شاءالله بتوانیم با تلاش بیشتر، قرآن را بیش از پیش وارد زندگی دانش‌آموزان کنیم.
انتهای پیام

captcha