بیان مطالبات و انتظارات دختران از جامعه
کد خبر: 3824923
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۶

بیان مطالبات و انتظارات دختران از جامعه

گروه اجتماعی- خواسته‌ها و مطالبات دختران و زنان به عنوان یک بخش اصلی جامعه، امروزه بسیار متفاوت تر از گذشته بوده چراکه رسیدن به جایگاهی که امروز زنان در جامعه ما دارند شاید آرزوی زنان و دختران نسل‌های گذشته باشد امابا وجود رسیدن به این جایگاه دیگر مطالبات بانوان جامعه ما چیست و این خواسته هاچه تفاوت‌های با گذشته دارد؟

تفاوت‌های جامعه امروزی با گذشته خیلی زياد است. از تفاوت در سلیقه‌ها گرفته تا تفاوت در زندگی‌ها، اخلاق، رفتار، برخورد و .... گويی نسل امروز با نسل قبلی خود فاصله چند هزار کیلومتری دارد.
برخی، این تفاوت‌ها را عادی می‌دانند و برخی دیگر با نگاهی تیزبین، آن را به باد انتقاد می‌گیرند و برخی نیز با افسوس از آن یاد می‌کنند. پیش از هرگونه قضاوت، بد نیست نگاهی به زندگی دو نسل بیندازیم.
تفاوت و اختلاف نسل‌ها اتفاقی است که هیچگاه نمی‌توان جلوی آن را گرفت و در همه جوامع بشری رخ می‌دهد. دختران امروزی در مقایسه با دختران در دهه‌های گذشته از استقلال بیشتری برخوردارند. آنها با ورود به اجتماع و به دست آوردن شغل از نظر مادی کاملامستقل شده‌اند و دیگر مثل گذشته به خانواده وابسته نیستند. هرچند برخی، استقلال مالی دختران را تحسین می‌کنند و لازم می‌دانند اما به عقیده برخی دیگر، این استقلال مالی باعث کمرنگ شدن روابط بین خانواده و سرد شدن فضای حاکم بر خانواده‌ها شده است،با وجود این اختلاف نظر‌ها، دختران امروزی به صورت مستقل خرید می‌کنند، در بورس یا بنگاه‌های کوچک و بزرگ اقتصادی سرمایه‌گذاری می‌کنند و حتی بنگاه‌های کارآفرینی راه می‌اندازند و مولد اقتصادی می‌شوند. اتفاقاتی که در گذشته هیچ وقت رخ نمی‌داده است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی به منظور آشنایی با مطالبات دختران و بانوان کردستانی امروز در یک نشست با حضور زنان و دختران نخبه و موفق شهرستان سنندج به بررسی خواسته‌ها و مطالبات دختران پرداخت.


یکی از دختران موفق در این نشست عنوان کرد: من و دوستانمان 30 نفر دانشجوی کار شناسی بودیم که باهم در ارشد زمین شناسی شرکت کردیم و 10 نفر با رتبه‌های تک رقمی موفق به حضور در دانشگاه تهران شدیم اما تعداد هفت نفر به دلیل عدم رضایت پدر و مادرشان نتوانستند در دانشگاه شرکت کنند که این امر نباید در شرایط کنونی جامعه وجود داشته باشدو والدین برای موفقیت فرزندان مانع ایجاد نکنند.


یکی از دانش‌آموزان موفق و برگزیده استان در ادامه این جلسه مشکل اصلی دختران کشور و بالطبع آن استان را عدم اعتماد به نفس و عدم خوشناسی آنان دانست و افزود: خانواده ها باید حمایت بیشتر از دخترانشان داشته باشد تا بتوانند شاهد موفقیت‌های آنان در جامعه باشند.

بیان مطالبات و انتظارات دختران از جامعه امروزی

آرینا عبداللهی، دانشجوی پزشکی و پژوهشگر برتر دانشگاه علوم پزشکی افزود: فضا برای دیده شدن و موفقیت یک زن در جامعه امروزی فراهم است اما نیاز است که به تقویت اعتماد به نفس در وجود خود بپردازیم.


کوثر کامرانی دانشجوی المپیادی رتبه چهار منطقه در ادامه گفت: شرایطی که امروزه همه ما را در این جلسه دور هم جمع کرده است، به واسطه موفقیت‌هایی بوده، که کسب کرده‌ایم اما نباید خودمان را محدود به این شرایط کنیم.


وی افزود: ما که با استفاده از توانایی‌های خود موفق به کسب جایگاهی شده‌ایم نباید این فرصت پیش آمده را هدر دهیم بلکه با کارآفرینی و ایجاد یک فرصت شغلی مناسب بتوانیم دختران دیگر را نیز تحت پوشش خود قرار دهیم.


کامرانی عنوان کرد: ما باید این امر را قبول کنیم که مادران فردای جامعه هستیم پس باید فرزندانی که ما با این علم و آگاهی تربیت می‌کنیم با خود ما که تربیت شده مادران دیروز هستیم، بسیار متفاوت باشد و به نوعی خود ما زنان حامی همدیگر و دختران فردا باشیم.


هاوژین امجدی یکی دیگر دختران موفق حاضر در این جلسه گفت: دختران جایگاهی خیلی مهمی در جامعه دارند اما در طول تاریخ به دختران واقعا ظلم شده است و در گذشته وجود یک دختر در خانواده را ننگ می‌دانستند اما با دین اسلام جایگاه والایی به زنان داده شد و در آغوش اسلام زنان بزرگی پرورش یافتند که نمونه بارز آن حضرت معصومه(س) هستند.

بیان مطالبات و انتظارات دختران از جامعه امروزی
وی افزود: همیشه بیان می کنند که پشت یک مرد موفق یک زن موفق بوده و ناپلئون هم در این زمینه عنوان می‌کند مادر با یک دست گهواره کودکش را تکان می دهد و با دست دیگر دنیای فرزندش را تکان می‌دهد که همین امر جایگاه مادران و زنان را مشخص می‌کند.


تقوا و یادخدا دو مولفه اصلی موفقیت برای هر فرد در اجتماع است
حجت‌الاسلام مختار کرمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان با تبریک روز دختر و ولادت حضرت معصومه(س) گفت: تقوا و یاد خدا دو مؤلفه اصلی موفقیت برای هر فرد در اجتماع بوده است و این امر باید بیش از دیگران مورد توجه دختران افراد جامعه قرار گیرد.


وی افزود: در جامعه بشری دختر و زن را به عنوان شهروند درجه دو تلقی می‌کنند اما این خود زنان هستند که موجبات تبعیض را فراهم می‌آورند و نخستین ناقضان حقوق زنان خود آنها هستند.

بیان مطالبات و انتظارات دختران از جامعه امروزی

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان با اشاره به اینکه  اگر زنان جامعه می‌خواهند تبعیض از جامعه برداشته شود خودشان باید اقدام کنند، افزود: جامعه امروز ما نیازمند آموزش است و باید زنان و دختران ما در هر مینه که نیاز بوده، آموزش ببینند تا بتوانند موفق باشند.


حجت‌الاسلام کرمی اعلام کرد: نخستین ویژگی انسان‌ها ایمان است و اگر در انسان تقویت شود شاهد موفقیت فرد خواهیم بود بنابراین دختران و زنان ما با داشتن ایمان قوی، حفظ پاکدامنی و پاکدستی، رعایت حجاب و عفاف و آموزش مهارت‌های زندگی می‌توانند افتخارآفرین والدین و جامعه باشند.


وی اخلاق، رفتار و اعتماد به نفس دختران را زمینه‌ساز کسب موفقیت آنها دانست و گفت: دختران ما باید خود دوست داشتن را نه به معنای تکبر و خود شیفتگی بلکه به عنوان قبول داشتن خودشان مورد توجه قرار دهند تا همواره موفق و پیروز باشند.


وی اعلام کرد: بسیاری از دختران در یک سنین دچار بحران می‌شوند و باید مهارت بیاموزیم تا بتوانیم از بحران‌ها عبور کنیم.

بیان مطالبات و انتظارات دختران از جامعه امروزی

حجت‌الاسلام کرمی خطاب به دختران این نشست که از دختران موفق در رشته‌های مختلف ورزشی، علمی، آموزشی، هنری و پزشکی بودند، اعلام کرد: ورزش، خوب درس خواندن، توجه به ظاهر و هر آنچه که برای یک دختر موفق نیاز است باید در زندگی شما جریان داشته باشد تا آینده درخشانی برای خود رقم بزنید.


مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان در پایان با تأکید بر گسترش و ارتقای سطح مطالبات دختران جامعه یادآور شد: دختران جامعه باید مطالبه‌گر باشند تا بتوانند به موفقیت بیش از پیش برسند.
انتهای پیام

captcha