فرار گردشگران از کشمیر پس از هشدار حمله تروریستی
کد خبر: 3832400
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۸

فرار گردشگران از کشمیر پس از هشدار حمله تروریستی

گروه بین‌الملل ــ به دنبال هشدار حمله تروریستی از طرف دولت محلی بخش کشمیر تحت کنترل هند، هزاران گردشگر پا به فرار گذاشته و برای ترک این منطقه به سمت فرودگاه‌ها و اتوبوس‌ها شتافتند.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری «دویچه وله» آلمان؛ دولت ایالت جامو و کشمیر در شمال‌غربی هند از گردشگران و زائران خواست تا هر چه سریع‌تر این ایالت را ترک کنند. در هشدار دولت گفته شد، شواهدی تازه از خطر حمله تروریستی برای گردهمایی بزرگ هندوها در این منطقه به دست آمده است.

در این راستا آلمان و انگلستان از شهروندان خود خواسته‌اند تا به جامو و کشمیر سفر نکنند. مدیر یکی از شرکت‌های هواپیمایی که پروازهای سنگاپور ــ‌ دهلی‌نو را ارائه می‌دهد، گفت: مسافرانی که قرار بود در چند روز آینده از این کشور خارج شوند هراسان و به سرعت به فرودگاه آمده‌اند.

تلاش برای خروج سریع از کشمیر باعث شده که در پمپ ‌بنزین‌ها، سوپرمارکت‌ها و کنار دستگاه‌های خودپرداز صف‌های طولانی تشکیل شود.

منطقه کشمیر پس از جنگ سال 1947 بین دو قدرت اتمی هند و پاکستان تقسیم شده است، ولی تا به امروز هر دو طرف ادعای مالکیت کامل این منطقه مسلمان‌نشین را دارند.

تنش‌ها اخیراً در کشمیر بالا گرفته است؛ به طوری که دولت هند هفته گذشته اعلام کرد که 100 هزار سرباز تازه‌نفس به منطقه اعزام خواهد کرد.

انتهای پیام

captcha