۴ چهره ماندگار لرستان معرفی و تجلیل شدند
کد خبر: 3838159
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۲

۴ چهره ماندگار لرستان معرفی و تجلیل شدند

گروه فرهنگی ــ مراسم تجلیل از چهره‌های ماندگار لرستان در حوزه بازرگانی، اجتماعی، فرهنگی و صنعت در خرم‎آباد برگزار شد.

۴ چهره ماندگار لرستان معرفی و تجلیل شدندبه گزارش ایکنا از لرستان، در مراسم تجلیل از چهره‌های ماندگار لرستان که عصر سه‌شنبه، پنجم شهریور برگزار شد، از محمدکاظم صدیق به‌عنوان چهره ماندگار حوزه بازرگانی لرستان تجلیل شد. وی متولد ۱۳۱۳ بوده و اولین کسی است که در لرستان کارت بازرگانی دریافت کرده است و توانسته خدمات متعددی را به لرستانی‌ها داشته باشد. صدیق اقدامات نیک و خیری را نیز برای مردم لرستان داشته و سرای سالمندان صدیق را نیز در مرکز استان تأسیس کرده است.

همچنین در این مراسم، علی احمد چرخکار به‌عنوان چهره ماندگار حوزه صنعت لرستان معرفی و تجلیل شد؛ وی اقدامات عام‌المنفعه بسیاری در حوزه کاری خود برای مردم لرستان داشته است. مظفر افشار نیز به‌عنوان چهره ماندگار لرستان در حوزه اجتماعی لرستان معرفی و تجلیل شد. وی به‌عنوان پدر بلوط ایران شهرت دارد.

همچنین آیت‌الله عباسعلی صادقی به‌عنوان چهره ماندگار حوزه فرهنگ لرستان معرفی و تجلیل شد. وی از علما و فضلای حوزه علمیه بوده که موفق به تربیت شاگردان و طلاب متعدد شده است.

پیشرفت علمی، عامل اصلی ماندگاری انقلاب اسلامی است

آیت‌الله سید احمد میرعمادی، نماینده ولی‌فقیه در لرستان در این مراسم، اظهار کرد: سرزمین ولایتمدار و کهن لرستان سرشار از شخصیت‌هایی بوده که در طول تاریخ نام، یاد و خاطره آن‌ها در ذهن و تاریخ این سرزمین ماندگار شده است.

وی افزود: به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی، لرستان، چهره‌ها و شخصیت‌های بین‌المللی برجسته‌ای داشته است، مثل آیت‌الله بروجردی که مرجع علی‌الاطلاق بوده است و غیر از او کسی در زمان او مرجعیت نداشت، شخصیتی مثل آیت‌الله کمالوند و چهره‌هایی مانند دکتر شهیدی که آثار و خدمات آن‌ها باعث فخر و مباهات است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان بیان کرد: برگزاری این جلسه از یک سو نشان از قدرشناسی و پاسداشت زحمات کسانی است که به این سرزمین اسلامی خدمت کردند، از سوی دیگر بیانگر یک نکته اساسی، معرفی الگوها برای جوانان و نسل حاضر است.

وی اظهار کرد: از همین لرستان چهره‌هایی بوده‌اند که توانستند مراتب کمال را یکی پس از دیگری طی کنند و در این جلسات باید بر عوامل ماندگاری انسان تأکید شود که نام افراد باید ماندگار و به نیکی یاد شود و نه اینکه به‌عنوان درس عبرت از افراد یاد شود.

آیت‌الله میرعمادی گفت: چند عامل باعث می‌شود که افراد، اسوه و الگوی نام نیک باشند که اخلاص و ایمان بسیار مهم است و برخی چهره‌های ماندگار شاید تعداد کمی آثار و تألیفات داشته باشند اما در آن تألیف اخلاص وجود داشت، هر کاری که برای خدا صورت بگیرد ماندگار است چون اتصال به ابدیت دارد. اگر امروز از قهرمانان دفاع مقدس و شهدای گران‌قدر به‌عنوان چهره‌های ماندگار یاد می‌کنیم به دلیل ایثار و گذشت آن‌ها است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان افزود: یکی از عوامل ماندگاری انسان مسئله علم و دانش است و ارزش انسان به علم است، علم حیات است و عالم هرگز نمی‌میرد.

وی با بیان این‌که آن‌چه باقی می‌ماند اندیشه و فکر است و عالم ارزشمند است، بیان کرد: باید در استان زمینه را برای اندیشمندان و متفکران فراهم کنیم، برای کسانی‌که اهل اندیشه و فکر هستند ارزش و قیمت قائل شویم، در این صورت می‌توان پیشرفت کرد.

آیت‌الله میرعمادی گفت: اگر ما در انقلاب اسلامی ۴۰ سال با اقتدار پیش رفتیم، عامل اصلی ماندگاری انقلاب مسئله پیشرفت‌های علمی بود، اگر این پیشرفت نبود قطعاً با هجمه توطئه‌ها شکست می‌خوردیم.

وی با بیان این‌که پیشرفت علمی مایه عزت و سربلندی است، افزود: امروز هم اگر استکبار جهانی و آمریکا در برابر ایران اسلامی توان مقاومت ندارد به خاطر پیشرفت‌های کشور است و به همین جهت پیشرفت‌های ما را مورد هدف قرار می‌دهند، امروز کشور ما در شرایطی است که هیچ باد و طوفانی نمی‌تواند آن را به لرزه درآورد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: باید به‌دنبال ارتقای رتبه علمی لرستان باشیم و برنامه‌ریزی و راهکار داشته باشیم. خدمت‌رسانی به مردم از عوامل ماندگاری است و اگر می‌خواهیم ماندگار باشیم باید نفع‌رسان و گره‌گشای کار مردم و نه چپاولگر باشیم.

به‌دنبال ایجاد محیطی سالم برای پرورش بزرگان باشیم
سیدموسی خادمی، استاندار لرستان نیز در این مراسم، با اشاره به اقدام ارزشمند تجلیل از چهره‌های ماندگار، اظهار کرد: جوامعی که انسان‌های موفق را تشویق و تقویت می‌کنند و به ارزش‌ها اهمیت می‌دهند و هویت شناخته شده و قوی دارند، افراد موفق را پرورش می‌دهند.

وی ادامه داد: حرکت امروز و برگزاری این جلسه پاسخی به این سؤال است و جامعه‌ای که افراد بزرگ را تجلیل می‌کند خواهان پرورش این افراد است.

خادمی با بیان این‌که پیام این جلسه به جوانان است که بدانند جامعه در حال آماده‌سازی برای رشد و پرورش این افراد است، افزود: این شخصیت‌ها افرادی هستند که در دوران پربرکت خود منشأ خدماتی ارزشمند بودند.

وی با بیان این‌که باید محیط را به استانداردهای لازم برسانیم و فضا را برای رشد این افراد فراهم کنیم، گفت: در لرستان باید به‌دنبال ایجاد محیطی سالم و فرهنگی برای پرورش بزرگان باشیم و محیطی باز، پر رقابت و آزادی، برای کسب‌وکار و فعالیت اقتصادی داشته باشیم.

تجلیل از بزرگان باعث امید در جامعه و جوانان می‌شود
حسین سلاح‌ورزی، نائب رئیس اتاق ایران نیز در این مراسم با بیان این‌که از اواخر سال گذشته برگزاری این برنامه در دستور کار قرار گرفت، اظهارکرد: تجلیل از بزرگان و چهره‌های ماندگار تکریم هویت جمعی و باعث امید در جامعه و جوانان می‌شود.
وی با بیان این‌که این چهره‌های ماندگار در زمینه‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی باعث اعتلای نام لرستان بوده‌اند، افزود: قوم لر دچار مظلومیت تاریخی شده‌اند و علی‌رغم توانایی و پتانسیل‌هایی که داشته‌اند، به خوبی دیده نشدند.
نائب رئیس اتاق ایران اضافه کرد: زنان و مردانی لرستانی در عرصه‌های مهم تاریخی به‌خوبی درخشیدند و نه تنها تجلی هویت ما بودند بلکه لرستانی‌ها را به عنوان یک ملت منسجم تداعی کردند.

انتهای پیام

captcha