حضور پررنگ بانوان در کابینه دولت جدید سودان
کد خبر: 3839930
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۷

حضور پررنگ بانوان در کابینه دولت جدید سودان

 گروه بین‌الملل ــ طبق اعلام رسانه‌های سودانی، در کابینه جدید دولت «عبدالله حمدوک»، نخست‌وزیر جدید سودان، نام 5 وزیر زن به چشم می‌خورد.

حضور پررنگ بانوان در کابینه دولت جدید سودانبه گزارش ایکنا؛ به نقل از «روسیا الیوم»، در نخستین کابینه سودان پس از سرنگونی عمر البشیر، نام 5 وزیر زن از 14 وزیری که حمدوک برای تصدی در وزارتخانه‌‌هایی چون وزارت خارجه معرفی کرده است دیده می‌شود.
 
یکی از اعضای شورای رهبری وابسته به ائتلاف آزادی و تغییر اعلام کرده که «أسماء عبدالله» برای تصدی در وزارت خارجه این کشور انتخاب شده است.
 
وی افزود: علاوه بر اسماء عبدالله، «ولاء عصام البوشی» نیز برای وزارت ورزش و جوانان، «انتصار صغیرون» برای وزارت آموزش عالی، «لینا الشیخ محجوب» برای وزارت کار و امور اجتماعی و «خدیجه محمد خیر» برای وزارت دام و طیور معرفی خواهند شد.
 
حمدوک در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با وزیر خارجه آلمان در خارطوم، به تشکیل کابینه خود اشاره کرد و گفت: منطق حکم می‌کند که زنان حضور پررنگی در کابینه داشته باشند، زیرا زنان کشور من در صف اول این انقلاب قرار دارند.
 
وی ادامه داد: چالش اقتصادی در سودان، بزرگترین چالش این کشور است اما ما می‌توانیم آن را برطرف کنیم.
 
روز گذشته شورای حاکمیتی انتقالی در سودان اعلام کرد: دولت انتقالی در این کشور به ریاست عبدالله حمدوک طی 48 ساعت آینده تشکیل خواهد شد.
 
پیش از این یک منبع در ائتلاف آزادی و تغییر گفته بود که عبدالله حمدوک، سه‌شنبه شب (12 شهریور) تشکیل کابینه جدید خود را اعلام خواهد کرد. دلیل تأخیر در تشکیل کابینه جدید، دشواری‌ها بر سر راه انتخاب برخی از وزرا بیان شده است.
 
انتهای پیام

captcha