موضع دولت جدید سودان درباره عادی‌سازی روابط با اسرائیل
کد خبر: 3841201
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۹

موضع دولت جدید سودان درباره عادی‌سازی روابط با اسرائیل

گروه بین‌الملل ـ وزیر خارجه دولت جدید سودان اعلام کرد که اکنون زمان مناسبی برای صحبت کردن درباره عادی‌سازی روابط با اسرائیل نیست.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری عربی 21، اسماء محمد عبدالله، وزیر امورخارجه دولت انتقالی سودان در گفت‌وگو با شبکه ماهواره‌ای الجزیره گفت: زمان کنونی برای ایجاد روابط دیپلماتیک با اشغالگران اسرائیلی مناسب نیست.
 
وی در عین حال متعهد شد که برای ایجاد روابط متوازن با همه كشورها بدون استثناء یا هرگونه تعصب نسبت به هر محوری تلاش كند.
 
اسماء محمد عبدالله گفت: مسائل مهم‌تری وجود دارد و اکنون زمان مناسبی برای صحبت‌کردن درباره عادی‌سازی روابط با اسرائیل نیست.
 
وزیر خارجه دولت انتقالی سودان تأکید کرد که کشورش مایل به بهبود روابط با کشورهای همسایه و محیط منطقه‌ای عرب و آفریقا است.
 
وی تأکید کرد: اولویت وزارتخانه وی حذف نام سودان از لیست کشورهای حامی تروریسم از طریق گفت‌وگو با ایالات متحده آمریکا است.
 
وزیرخارجه جدید سودان همچنین، اوضاع یمن را تأسف‌بار توصیف کرد و گفت: پرونده یمن با مقامات ذیصلاح مورد بررسی قرار می‌‌گیرد.
 
دولت انتقالی سودان دیروز، 17 شهریورماه، به ریاست عبدالله حمدوک در برابر عبدالفتاح البرهان، رئیس دادگستری و شورای حاکمیتی سوگند یاد کرد.

در پی ادای سوگند دولت جدید که نخستین دولت پس از براندازی عمر البشیر، رئیس‌جمهوری پیشین سودان است، نخستین نشست آن با حضور اعضای شورای حاکمیتی برگزار شد. در این نشست، رهبران جبهه انقلابی سودان موافقت خود را با مذاکره در راستای انجام تدابیر امنیتی فوری، اصلاح سرویس امنیتی و تشکیل ارتش یکپارچه اعلام کردند.
 
یادآوری می‌شود، عبدالله حمدوک، نخست وزیر جدید سودان پنجشنبه گذشته اعضای کابینه دولت خود برای اداره مرحله انتقالی پس از سرنگونی «عمر البشیر»، رئیس جمهوری مخلوع این کشور را معرفی کرد که از مجموع ۱۸ وزیر چهار تن از آنان را زنان تشکیل می‌دهند و تکلیف دو وزارتخانه دیگر هنوز مشخص نیست.
 
انتهای پیام
captcha