جزئیات نتایج پنجمین عملیات ضدداعشی «اراده پیروزی» در عراق  
کد خبر: 3842988
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۹

جزئیات نتایج پنجمین عملیات ضدداعشی «اراده پیروزی» در عراق  

گروه بین‌الملل ــ مرکز اطلاعات امنیت عراق نتایج مرحله پنجم عملیات ضد داعشی «اراده پیروزی» را اعلام کرد که کشته‌ شدن یک تروریست داعشی و کشف مقادیر زیادی مهمات و تجهیزات جنگی از دستاوردهای این عملیات بود.  

آماده // هلاکت یک تروریست داعشی در استان الانبار عراق
به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری «السومریه نیوز»، در بیانیه مرکز اطلاعات امنیت عراق آمده است: نیروهای امنیتی عراق با پشتیبانی نیروی هوایی در مرحله پنجم عملیات اراده پیروزی که در بیابان استان «الانبار» واقع در غرب عراق و از جنوب مسیر بین‌المللی دو استان کربلا و نجف تا مرزهای عراق و عربستان انجام شد، توانستند به نتایج خوبی دست یابند.
 
از جمله نتایج این عملیات، تخریب یک تونل و 3 مخفیگاه داعشی و مقادیر زیادی مهمات از جمله یک خمپاره‌انداز، 20 گلوله خمپاره، دو صفحه خمپاره 82 میلی‌متری و 16 موشک  آماده پرتاب BMB و... بود.
 
همچنین مرکز اطلاعات امنیت عراق از هلاکت یک تروریست و انفجار 6 بمب در جنوب رود فرات و وادی حوران واقع در استان الانبار خبر داد.
 
یادآور می‌شود، مرحله پنجم عملیات اراده پیروزی صبح دوشنبه، 25 شهریورماه، با حضور یگان‌های مشترک حشدالشعبی، ارتش و پلیس عراق و با حمایت جنگنده‌های ارتش و یگان هوایی عراق آغاز شد که شامل پاکسازی مناطق شمالی استان کربلا و جنوب استان الانبار از هسته‌های پنهان داعش بود. هدف از این عملیات بازرسی دشت‌ها، روستاها و جاده‌های موجود در منطقه و پاکسازی آنها از تروریست‌های داعش است.
 
مرحله چهارم عملیات اراده پیروزی در بیابان استان الانبار واقع در غرب عراق دوم شهریور جاری آغاز شد و هدف از آن بازرسی و پاکسازی کامل بیابان و مناطق مشخصی در استان الانبار از وجود تروریست‌های داعش بود.
 
انتهای پیام
captcha