زبان هنر مؤثرترین ابزار برای انتقال فرهنگ حسینی(ع) به نسل جدید است
کد خبر: 3844954
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۳

زبان هنر مؤثرترین ابزار برای انتقال فرهنگ حسینی(ع) به نسل جدید است

کانون خبرنگاران نبأ ــ مدیر فرهنگی دفتر آیت‌الله‌العظمی جوادی آملی در تهران در بازدید از نمایشگاه از مدینه تا شام گفت: ترویج فرهنگ حسینی به شیوه‌های هنری و روایت‌گری باعث تجسم ذهنی و فهم قوی در جوانان و کودکان می‌شود.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ حجت‌الاسلام والمسلمین امیرمیثم سعیدی، مدیر فرهنگی و روابط عمومی دفاتر مرجعیت دینی و علمی آیت‌الله العظمی جوادی آملی در تهران در حاشیه بازدید از نمایشگاه از مدینه تا شام که شب گذشته، دوم مهرماه در حسنیه شرق تهران صورت گرفت، با تقدیر از برگزارکنندگان این نمایشگاه گفت: اتفاقات و جریان‌هایی که در مقطع زمانی پس از شهادت حضرت سیدالشهدا(ع) تا زمان بازگشت اهل بیت(ع) به مدینه رخ داده چنان سترگ و سنگین است که ترسیم آن به همراه روایتگری هر بخش اقدامی بسیار ارزشی در معرفی قیام حسینی به جامعه و خصوصاً نسل جوان است.

حجت‌الاسلام سعیدی ترویج فرهنگ حسینی از طریق این نمایشگاه را اقدامی مؤثر در شکل‌گیری تجسم این حادثه در ذهن دانست و اظهار کرد: ترویج معارف واقعه عاشورا و آشنایی نوجوانان و جوانان با سیره ائمه اطهار(ع) به هر شکل ممکن و از هر طریقی وظیفه عموم است و از این طریق به صورت نمایشگاهی دیداری از این قبیل باعث تجسم ذهنی بسیار عالی در ذهن بازدیدکنندگان خصوصاً جوانان و کودکان می‌شود.

وی ادامه داد: کارهای حجمی و اینچنینی به شیوه‌های هنری باعث جذابیت بیشتر در ذهن مخاطب خواهد شد و از طرفی مخاطب می‌تواند به صورت عینی این حادثه را در ذهن خود مرور کند.

مدیر فرهنگی و روابط عمومی دفاتر مرجعیت دینی و علمی آیت‌الله العظمی جوادی آملی اظهار کرد: تشکیل چنین نمایشگاه‌هایی قطعاً خیلی زحمت و زمان می‌برد، ولی ارزنده و جالب است و در نوع خود تأثیرگذار است، چرا که انسان گاهی اوقات خیلی مطالب را می‌شنود اما با اینگونه نمایشگاه‌ها حس می‌کند که در بعضی صحنه‌ها حضور دارد و آن صحنه را می‌بیند و درک می‌کند.

وی ادامه داد: بنده مجدد از زحمات برگزارکنندگان این نمایشگاه خصوصاً زاقی، رئیس هیئت امنای حسینیه و جوانان عزیز که در برپایی آن نقش داشته‌اند، تشکر و قدردانی کرده و پیشنهاد می‌شود تاریخ کربلای حسینی در دبستان‌ها و مهد کودک‌ها به همین صورت نمایشگاهی ولی مختصرتر طراحی شود تا یک کودک شیعه و حسینی از همان ابتدای ورودش به دبستان با سیره و فرهنگ حسینی آشنا شود.

گفتنی است، این نمایشگاه به همت جوانان مذهبی و هیئت امنای حسینیه شرق تهران هر ساله در این حسینیه برپا و مورد استقبال عموم مردم واقع می‌شود. در این نمایشگاه وقایع تاریخی از زمان آتش زدن خانه حضرت زهرا(س) تا حادثه عاشورا و اسارت اهل بیت(ع) به نمایش گذاشته شده است.

امیرمحسن سلطان احمدی

انتهای پیام

captcha