نمایش «وقایع عاشورا» در بین‌الحرمین
کد خبر: 3845664
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۳

نمایش «وقایع عاشورا» در بین‌الحرمین

کانون خبرنگاران نبأ ــ نمایشگاه تجسمی و معرفتی «وقایع عاشورا» به همت مجتمع و کانون فرهنگی ــ تربیتی مهدیون کرج برای سومین سال میزبان زائران اربعین در بین‌الحرمین کربلای معلی است.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ نمایشگاه تجسمی و معرفتی «وقایع عاشورا» به همت مجتمع و کانون فرهنگی ــ تربیتی مهدیون کرج با موافقت آستان مقدس حسینی(ع) و برای سومین سال، در کربلا در معرض دید زائران قرار گرفت.
در این نمایشگاه، ۲۷ رویداد از وقایع عاشورا در قالب ماکت ساخته شده که نمایشگر زمینه‌سازی معاویه برای حکومت پسرش یزید، شهادت امام حسن(ع) و مقابله امام حسین(ع) در به حکومت رسیدن یزید بوده که در بین‌الحرمین به نمایش گذاشته شده است.
تمام اتفاقات روز عاشورا از صحنه جنگ، محاصره کاروان از سوی دشمن با تمام زوایا و جزئیاتش، نحوه چیدمان خیمه‌ها، آرایش سپاه امام حسین(ع) و آرایش و نحوه چیدمان لشکر عمرسعد با ۳۰ هزار نیرو، همراه با روایتگری در این نمایشگاه به چشم می‌خورد.
همچنین چگونگی وقایعی چون بسته شدن رود فرات، گودال قتلگاه، تل زینبیه و حتی قطع شدن دست حضرت ابوالفضل(ع) در این نمایشگاه به تصویر کشیده شده است.
نمایشگاه تجسمی و معرفتی وقایع عاشورا در دو بخش ماکت و تصاویر به چهار زبان فارسی، عربی، انگلیسی و اردو میزبان زائران اربعین است.
علی مشیری‌نیا
انتهای پیام
captcha