بسیج جامعه پزشکی خدمات دندان‌پزشکی رایگان به زائران اربعین ارائه می‌دهد
کد خبر: 3846563
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۵
متولیان:

بسیج جامعه پزشکی خدمات دندان‌پزشکی رایگان به زائران اربعین ارائه می‌دهد

گروه سلامت ــ رئیس بسیج جامعه پزشکی کشور با اشاره به برپایی 100 موکب درمانی، از ارائه خدمات دندان‌پزشکی رایگان به زائران اربعین در بین‌الحرمین خبر داد.

بسیج جامعه پزشکی خدمات دندان‌پزشکی رایگان به زائران اربعین ارائه می‌دهدابراهیم متولیان، رئیس بسیج جامعه پزشکی کشور، در گفت‌وگو با ایکنا؛ با اشاره به آمادگی بسیج جامعه پزشکی برای خدمت به زائران اربعین حسینی، گفت: بخشی از خدمات بسیج جامعه پزشکی در داخل کشور است. بر همین اساس سعی شده تا با توزیع جغرافیایی مناسب نیرو‌ها، علاوه بر زائران ایرانی به زائران اربعین حسینی که از کشور‌های شرقی همسایه و استان‌هایی مانند سیستان و بلوچستان وارد ایران و از مرز‌های غربی خارج می‌شوند خدمت‌رسانی کنیم.

وی افزود: بیش از ۷۵۰ نفر از نیرو‌های حرفه‌ای بسیج جامعه پزشکی در مدت حدود ۱۳ روز در بیش از ۱۰۰ موکب درمانی به زائران حسینی خدمت می‌کنند.
 
متولیان با بیان اینکه بسیج جامعه پزشکی در راهپیمایی اربعین حسینی امسال بر آموزش بهداشت به موکب‌ها تأکید دارد، اظهار کرد: تیم‌هایی با حضور در محل طبخ مواد غذایی در موکب‌ها، آموزش‌های لازم را به تهیه‌کنندگان غذای زائران ارائه می‌دهند تا مواد غذایی بهداشتی در اختیار زائران قرار گیرد.
 
رئیس بسیج جامعه پزشکی کشور همچنین از ارائه خدمات رایگان دندانپزشکی به زائران اربعین خبر داد و تصریح کرد: در مرز مهران، شهر کربلا و در بین‌الحرمین خدمات رایگان اورژانس دندانپزشکی از سوی بسیجیان جامعه پزشکی به زائران اربعین حسینی ارائه می‌شود و در کنار سایر نهاد‌های بهداشت و درمان، بخشی از وظایف خود را در برابر زائران اباعبدالله الحسین(ع) انجام می‌دهند.
 
متولیان تأمین دارو و تجهیزات پزشکی را برای بسیج جامعه پزشکی یک چالش دانست و یادآور شد: یکی از نیازمندی‌های جدی این سازمان تأمین دارو است، چراکه در بسیج جامعه پزشکی بودجه دولتی نداریم و هزینه‌ها را خیران و اعضا متقبل می‌شوند و تأمین هزینه‌های دارو و تجهیزات پزشکی نیازمند حمایت‌های مالی است.
 
وی افزود: از خیران و نهاد‌هایی مانند وزارت بهداشت و هلال احمر درخواست داریم که به بسیج جامعه پزشکی در تأمین هزینه‌های دارو کمک کنند تا در خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی دچار مشکل نشویم.
انتهای پیام
captcha