صالح بودن، مهمترین مولفه انسان منتظر
کد خبر: 3855302
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۷

صالح بودن، مهمترین مولفه انسان منتظر

گروه اجتماعی- یک مدرس دانشگاه معتقد است صالح بودن، یکی از مهمترین و شاخص‌ترین ویژگی منتظران حجت‌خدا حضرت ولی عصر(عج) است.

صالح بودن، مهمترین مولفه انسان منتظر

وجیهه اشرفی، مدرس دانشگاه شاهرود، امروز در گفت و گو با ایکنا از سمنان، ضمن تبریک آغاز امامت حضرت مهدی (عج) اظهار کرد: مقام ولایت و حاکمیت امام زمان در واقع حاکمیت توحید است یعنی خداوند متعال یکی از شاخصه های تعالی انسانها را حاکمیت ولی و حجت خدا که شایسته خلقت است را در کنار نزول کتاب آسمانی، رسالت انبیا و ائمه اطهار قرار داده است.

وی با بیان اینکه آماده سازی مردم جهت ظهور حضرت ولی عصر(عج) با امدادهای غیبی و اعجاز صورت نمی‌گیرد گفت: به گونه‌ای که خداوند در قران آیه 69 سوره عنکبوت می‌فرماید: «وَالَّذينَ جاهَدوا فينا لَنَهدِيَنَّهُم سُبُلَنا ۚ وَإِنَّ اللَّهَ لَمَعَ المُحسِنينَ: و آنها که در راه ما (با خلوص نیّت) جهاد کنند، قطعاً به راه‌های خود، هدایتشان خواهیم کرد؛ و خداوند با نیکوکاران است».

این مدرس حوزه ادامه داد: ولی خدا در جایگاه حقیقت توحید است و انسانها با تعالی به اهداف افرینش دست پیدا می‌کنند که در صورت فقدان حاکمیت ولی خدا،  رشد، بالندگی و رسیدن به ارزشهای متعالی انسانی و شناخت و معرفت صورت نمی‌گیرد.

رئیس جمعیت بانوان فرهیخته استان سمنان با تاکید بر اینکه ولی خدا چون در جایگاه خلافت خدا به مانند خود خداوند از هرگونه اشتباه و کاستی مبراست متذکر شد: ایشان هرچند انسان است ولی از طرف خداوند منصوب شده و این انسان در جایگاه حاکمیت همه تلاش خود را می‌کند تا قانون و دین خدا در جامعه حاصل شود.

اشرفی یکی از مهمترین و شاخص‌ترین ویژگی منتظران ولی خدا را صالح بودن آنها دانست و افزود: این انسان با این ویژگی انسانی است که کار خوب را برای رضای خداوند انجام می‌دهد، اهل کارهای نیک، معتقد ، شایسته پرور، دارای ایثار ، فداکاری و ... است.

به گفته وی؛ در عصر ما در یک نگاه و در آستانه انتخابات تمامی تلاش حزب‌ها، گروه‌ها و جنبشها در این است فردی که دارای شایستگی است مجری و قانون گذار شود که اگر هدف همه آنها نفع جمعی باشد دیگر جامعه روی خیانت، دزدی و ظلم را نخواهد دید و صلح و دوستی و پاکی حاکم خواهد شد.

این مدرس حوزه به استناد از ایه 5 سوره مائده که خداوند می‌فرمایند "وَتَعَاوَنُوا عَلَى الْبِرِّ وَالتَّقْوَى وَلَا تَعَاوَنُوا عَلَى الْإِثْمِ وَالْعُدْوَانِ و در نيكوكارى و پرهيزگارى با يكديگر همكارى كنيد و در گناه و تعدى دستيار هم نشويد"  یادآور شد: این آیه یعنی اینکه کسانی که به دنبال حاکمیت ولی خدا هستند باید نیکوکاری و پرهیزکاری را پیش گیرند تا زمینه عدالت اجتماعی و اقتصادی فراهم شود.

اشرفی با اشاره به آیه 9 سوره صف که «هُوَ الَّذِي أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدَى وَدِينِ الْحَقِّ لِيُظْهِرَهُ عَلَى الدِّينِ كُلِّهِ وَلَوْ كَرِهَ الْمُشْرِكُونَ:اوست كسى كه فرستاده خود را با هدايت و آيين درست روانه كرد تا آن را بر هر چه دين است فائق گرداند هر چند مشركان را ناخوش آيد»  گفت: امام زمان با فراخوان عمومی و ندای انا المهدی از کنار کعبه پیام خود را به گوش جهانیان می‌رساند تا بدین وسیله با احیای دوباره ارزشهای دینی، احکام و ... نابسامانی‌ها، ضعف و کاستی‌ها و سستی در ارزشها که توسط برخی حکومتها و خود مردم ایجاد شده را سامان داده و با کسانی که در این خصوص مخالفت کنند جهاد نمایند.

انتهای پیام
captcha