دشمن درباره حوادث ایران دچار خطای محاسباتی شد/ ضرورت اصلاح ساختار شورای تأمین در برخی مناطق
کد خبر: 3860314
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۹
خطیب جمعه تهران:

دشمن درباره حوادث ایران دچار خطای محاسباتی شد/ ضرورت اصلاح ساختار شورای تأمین در برخی مناطق

گروه سیاسی ــ حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی‎اکبری در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران با بیان اینکه دشمنان در حوادث اخیر اوج کینه خود را به ملت ایران و جبهه مقاوت نشان دادند، گفت: آن‌ها دچار خطای محاسباتی شدند و از طرفی همه دنیا حکمت، درایت، صلابت، قاطعیت، مهربانی، فداکاری و جوانمردی رهبری نظام را مشاهده کردند.

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمدجواد حاج‌علی‌اکبری، امام جمعه موقت تهران امروز 8 آذرماه، در خطبه نخست نماز عبادی ـ سیاسی جمعه این هفته تهران که در مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد، ضمن توصیه خود و همگان به رعایت تقوای الهی، اظهار کرد: یکی از عالی‌ترین مصادیق تقوای الهی در آیه «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَقُولُوا قَوْلًا سَدِيدًا/ يُصْلِحْ لَكُمْ أَعْمَالَكُمْ وَيَغْفِرْ لَكُمْ ذُنُوبَكُمْ وَمَنْ يُطِعْ اللَّهَ وَرَسُولَهُ فَقَدْ فَازَ فَوْزاً عَظِيماً » مطرح شده و مورد تأکید قرار گرفته که عبارت است از سخن استوار و سنجیده گفتن. خطاب این آیه به همه مؤمنان است؛ کلمه «سدید» در این آیه وصف قول و سخن است که تعبیری عالیست؛ یعنی سخن پسندیده، قابل دفاع و با رعایت جوانب گوناگون.

وی بیان کرد: از نگاه مفسرین کلمه «سدید» اگر چه ترجمه به استواری و محکم بودن و غیر قابل بودن نفوذ بودن دارد، اما در عین حال اوصاف دیگری که در قرآن کریم درباره سخن مطلوب مطرح شده و در این واژه نهفته است، نوعی جامعیت دارد از جمله اینکه خداوند متعال از ما توقع دارد سخنمان معروف باشد؛ «قولا معروفا» و سخنمان حسن و نیکو باشد. همچنین خداوند توقع دارد که در بین سخنان نیک و شایسته بهترین را انتخاب کنیم. از ما توقع دارد که سخنمان برای مخاطب قابل فهم باشد؛ «قولا میسورا» و در مواقعی خداوند توقع دارد تا سخنمان با نرمی همراه باشد؛ «قولا لینا». پیشنهاد خداوند برای سخن آنست که کریمانه باشد به ویژه وقتی که برای پدر و مادر سخن می‌گویید که احترام و شخصیت مخاطب در سخن شما حفظ شود.

حاج علی اکبری ادامه داد: تعبیر سدید در آیه فوق، این ویژگی‎ها را در بر دارد؛ یعنی هم ظاهر سخن، ظاهر محکمی باشد و هم باطن سخن محکم باشد و هم نیتی که موجب می‌شود آن سخن را بر زبان جاری کنید، شایسته باشد و هم از رخنه‌ها و عیب‌های ظاهری سخن شما در امان باشد و هم از عیب‌های درونی و باطنی. اگر سخن این‌گونه شد قول سدید می‌شود. سخن ما هنگامی قول سدید می‌شود که گوینده عواقب سخن خودرا بسنجد که این مطلب که مطرح می‌کند چه عواقبی دارد و در فکر و جان مخاطب و در فکر و جان جماعتی از مخاطبان چه اثراتی می ‌گذارد؟ چون تمام تبعات سخنان ما به گردن ما است.

خطیب جمعه تهران با اشار ه به بیانی از حضرت علی(ع)؛ «سخن در اختیار و اسیر توست تا هنگامی که نگفته باشی اما هنگامی که سخنی بر زبان تو جاری شد، این شما هستید که اسیر آن هستید و باید عواقب آن را پس دهید»، بیان کرد: این عواقب کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت است. گاهی سخنی دلهایی را می شکند و در حریم حقوق مردم و دیگران وارد می‌شود که از مصادیق ظلم می‌شود و خداوند آن را رها نمی‌کند و صاحب سخن از عهده سخنی که روا داشته باید بر آید. اگر تهمتی زده و آبرویی را در مخاطره قرار داده و دعوایی درست کرده و ... .

وی اضافه کرد: این زبان در اکثر اوقات کارهایی دست ما می‌دهد و حال آنکه انسان خردمند زبانش را می‌سنجد و اینکه باید صحبت کند و اینکه می‌سنجد سخنش را چگونه باید بگوید و چطور به زبان بیاید. چنین سخنی که در آن حقوق مادی و معنوی مخاطبان رعایت می‌شود، قول سدید است که در جامعه ایجاد تفاهم و رشد می‌کند، پاسخ سؤالات فکری و شبهات را می‌دهد، ایمان‌ها را محکم می‌کند، ایجاد وحدت و الفت می‌کند و برای مخاطبان محدود و گسترده راهگشایی می‌کند. اگر سخن سدید باشد و با نیت شایسته ادا شده باشد، اجر دارد و اگر ایجاد انحراف فکری، معنوی، خانوادگی و اجتماعی و اشاعه فحشا و فساد کند، موجب بدبختی صاحب سخن است. هر فردی که مخاطب بیشتری دارد این مسئولیت بیشتر گریبان او را می‌گیرد. مسئولان و افرادی چون ما که تریبون داریم باید حواسمان باشد که قولمان سدید باشد؛ برخی خیلی نسنجیده سخن می‌گویند که بدون فکر است و عواقب دارد.

حاج علی‌اکبری بیان کرد: در ادامه آیه فوق خداوند به ما گفته و وعده داده است که اعمال شما را اصلاح می‌کنم و گناه‌های شما را می‌آمرزم؛ «يُصْلِحْ لَكُمْ أَعْمَالَكُمْ وَيَغْفِرْ لَكُمْ ذُنُوبَكُمْ وَمَنْ يُطِعْ اللَّهَ وَرَسُولَهُ فَقَدْ فَازَ فَوْزاً». امیدوارم توفیق عمل به این آیه به ما عنایت شود.

امام جمعه موقت تهران اضافه کرد: ما نیازمند اصلاح وضعیت کلامی هستیم و باید کمک کنیم تا آیین سخن را بیش از گذشته رعایت کنیم.

بنابر گزارش خبرنگار ایکنا؛ حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمدجواد حاج‌علی‌اکبری در خطبه دوم نماز عبادی ـ سیاسی جمعه این هفته تهران ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی و تبریک حلول ماه ربیع الثانی، به مناسبت‌های این ماه اشاره کرد و گفت: طی این ماه ولادت امام حسن عسکری(ع) را در پیش داریم و از دیگر زیبایی‌های این ماه، ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) است که اهالی تهران و ری همسایگان این حرم مطهر هستند و باید قدردان آن باشیم واز برکات این حرم مطهر بهره‌مند شویم. امیدواریم خداوند تبارک و تعالی به حق امام حسن عسکری(ع) که زمینه را برای سعادت بشریت و ولادت حضرت حجت بن الحسن(عج) فراهم کرد، بهترین جوایز را به همه ارادتمندان این حضرت عنایت کند.

وی با تبریک روز نیروی دریایی و آرزوی توفیق روزافزون این عزیزان برای موفقیت در مأموریت‌هایشان، اضافه کرد: در این خطبه مناسب است که جمع‌بندی درباره حوادث اخیر صورت گیرد که این جمع‌بندی در چهار فصل ارائه می شود؛ فصل اول موضوع سوخت و انرژی و مدیریت مصرف انرژی و بنزین به طور خاص است. در این زمینه اجماع است که ما یکی از کشورهای پرمصرف هستیم و عیب ملی در زمینه مصرف سوخت به ویژه بنزین داریم و سبکی که در مصرف انرژی داریم متعارف نیست.

خطیب جمعه تهران با اشاره به اینکه جمله کشور ما در مصرف بنزین شاید در صدر مصرف جدول جهانی باشد، تصریح کرد: بنزین کالایی ویژه و استراتژیک است و این شیوه اسراف و تبذیر جزو بیماری‌های اقتصادی است که نیازمند جراحی است به طوری که هم استمرار وابستگی به نفت را در خود دارد و هم بهره‌مندی نامتوازن طبقات مختلف جامعه را دارد و هم سوخت نسل آینده استفاده می‌شود و هم به محیط زیست آلودگی می‌زند و موجب آلودگی هوا می‌شود و هم از دست‌دادن فرصت طلایی صادرات است که این امکان با ساخت ستاره خلیج فارس برای ما وجود داشت به طوری که در موضوع بنزین و با همت عزیزان، کشور در این کالای استراتژیک، به این نقطه رسید و جمهوری اسلامی به خودکفایی رسید اما در مصرف درست این امکان برای کشور است که صادرکننده بنزین نیز باشیم. در حالی که شیوه مصرف ما را از فرصت طلایی صدور بنزین محروم می‌کند. علاوه بر اینکه با این‌گونه مصرف باید به تدریج واردکننده شویم و زمینه هم برای قاچاق این کالا فراهم است.

وی با تأکید بر اینکه باید این مشکل را با همت ملی و تدابیر صالح، حل کنیم و سبک زندگی در این ماجرا اصلاح شود، افزود: در دستور کار مدیریت عالی نظام براساس برنامه ششم توسعه این موضوع بوده که قیمت بنزین واقعی شود و به تدریج گام‌هایی متوازن در سهمیه بندی بنزین و ... برداشته شود هرچند چهار سال در اجرای این مصوبه تأخیر شده که در این زمینه هم مجلس و هم دولت باید توضیح دهند. بالاخره جمع‌بندی کارشناسی و مدیریت عالی نظام این بود و به تأیید سران سه قوه نیز رسیده که در این مرحله قیمت بنزین افزایش پیدا کند و سهمیه‌بندی شود.

امام جمعه موقت تهران بیان کرد: این کار لازم، نافع و سودمند برای امروز و فردای کشور است و ابعاد زیادی دارد که متخصصان باید در ابعاد مختلف آن را توضیح دهند اما شیوه اجرای این تصمیم که دارای ابعاد ملی است، در بوته نقد است. خود این افراد نیز امروزه این را قبول دارند که توضیح لازم داده نشد و اقناع ملی و اجماع نخبگانی درباره نحوه اجرا صورت نگرفت و نتیجه این شد که ناراحتی و نگرانی را در سطح جامعه به وجود آورده و انبوه سؤالات را در سطح جامعه به وجود آورد. اینکه به صورت ناگهانی این اتفاق افتاد و ذهنیت اجتماعی برای آن مهیا نشده بود و از سوی دیگر نگرانی جامعه از افزایش قیمت‌ها با توجه به افزایش قیمت‌ها پس از روند صعودی قیمت‌های سکه و ارز و این تجربه تلخ جامعه از این موضوع دو مسئله مهم است.

حاج علی اکبری تصریح کرد: این افزایش قیمت ولو به اندازه و حساب شده روی سایر قیمت‌ها تأثیر می‌گذارد و نباید گرانی افسار گسیخته بر روی دیگر کالاها را به همراه داشته باشد. مسئولان باید اقناع ملی را جدی بگیرند و با مردم صحبت کنند واز ظرفیت رسانه ملی نیز در این زمینه استفاده شود. از مردم نیز دلجویی شود و نظارت قاطع و مستمر برای گرانی‌های مصنوعی ادامه پیدا کند و آنچه که به عنوان یارانه بنزین به عنوان کمک به مردم داده می‌شود به خوبی اجرا شود و سایر مشمولان را در نظر بگیرند و سهمیه‌ها اصلاح شود. امیدواریم با عمل به این وعده‌ها، شاهد وضعیت مناسبت‌تر در آینده و اجرای بهتر این طرح در مراحل بعدی باشیم که قطعاً به نقع مردم و کشور است.

وی اظهار کرد: ماجرای بنزین به وبژه در شیوه اجرا، ناراحتی و اعتراضاتی را در پی داشت که به صورت شوکی بود که طی چند روز در گوشه و کنار کشور التهاب‌هایی را به وجود آورد و شد بهانه برای اقدامات بعدی. اما در فصل دوم سخنان، به پاتک امنیتی جبهه استکبار به کشور اشاره می‌کنم. طی هشت ماه گذشته آمریکا و اسرائیل و سران استکبار، ضربه‌های استراتژیکی را از جبهه مقاومت دریافت کردند که باورشان نمی‌شد؛ زلزله سیاسی بزرگ چون حمله موشکی گروه‌های مقاومت به فلسطین اشغالی، حمله انصار الله به منابع و نیروهای آل سعود، حمله موفق حزب الله به مناطق مورد تصرف صهیونیست‌ها، مقابله به مثل سپاه در ماجرای نفت کش‌ها، ساقط کردن پهپاد راهبردی آمریکا توسط سپاه و...که نتیجه آن غلبه گفتمان جبهه مقاومت در منطقه بود و مردم منطقه توانستند از فراسوی این گرد و غبارها و ابر ناشی از حمله رسانه‌های دشمن، رنگین‌کمان زبیای مقاومت را در منطقه مشاهده کنند واین اتفاقی بود که افتاد.

امام جمعه موقت تهران اظهار کرد: همچنین وقایع و اتفاقات داخلی برای دولت ایالات متحده رخ داده و در بین دوستانشان در اروپا و منطقه، خیلی به آبروشان لطمه خورده است البته اگر آبرویی داشته باشند. آمریکا به عنوان شیر خسته و پیری شده که هراز گاهی صدایی می‌کند و چند گاهی دندادن‌های شکسته‌اش را نشان می‌هد و امیدواریم هر روز شاهد افول بیش از پیش امپریالیسم جهانی باشیم. از جمله برنامه آن‌ها فشار حداکثری به نقطه اصلی مقاومت که ایران است، بود و اینجا در صدد انتقام برآمدند و بعد از ماجرای 96 مشغول طراحی‌های جدید شدند و هزینه‌هایی را سرمایه‌گذاری کردند تا بتوانند پاتک امنیتی جبهه مقاومت را جبران کنند به مانند زمان جنگ. این‌ها واکنش منفعلانه استکبار جهانی درباره جبهه مقاومت و کانون اصلی آن که ایران است، می‌باشد.

حاج علی اکبری ادامه داد: در عراق اقداماتی کردند که توسط مردم و مرجعیت کنترل شد و اما ادامه دارد چون جریان حمله به سرکنسولگری ایران در نجف، در لبنان نیز از این روش استفاده کردند و اسم این روش را گذاشته‌اند، روش هنگ‌کنگی؛ یعنی روشی که به اعتراضات مردمی و مطالبات به حق مردم در کشورها ورود پیدا می‌کنند و بر موج اعتراضات سوار می‌شوند و سپس تولید اغتشاش می‌کنند و از این طریق به امنیت کشورها ضربه می‌زنند، اما در ایران کار پیچیده‌ای را انجام دادند به طوری که با حمایت اقتصادی توسط عواملشان در منطقه که سرمایه عظیمی کردند و حمایت‌های سیاسی امریکا، اروپا و برخی از دولتک‌های منطقه که صریحا و وقیحانه از صحبت‌های وزیر خارجه آمریکا دفاع کردند و بعد در بُعد عملیات میدانی از پادوهای استکبار با رهبری منافقان و ضد انقلاب‌ها و اراذل اجاره‌ای که در اقصی نقاط کشور بود به سوزاندن، غارت کردن، کشتن و مجروح کردن از سرباز دلاور تا افسر قهرمان و مدافع امنیت و پاسدار و بسیجی و مردم عادی، اقدام کردند. آنها کارگر پمپ بنزین را داعشی وار سوزاندند و نه به اماکن دولتی رحم کردند و نه به اماکن خصوصی. این ماجرایی بود که طراحی خطرناک پشت سرش بود و اینها آموزش ها دیده‌اند و پشتیبانی‌ها شده‌اند و حاصل دو سال کار وسیع تشکیلاتی و شناسایی و آموزش و تسلیح و ... بود که این توطئه طراحی شده بود. ماجرای اول تنها یک بهانه بوده است. این جریان چه با بهانه و چه بی بهانه اتفاق می‌افتد و دشمن این موضوع را طراحی کرده بود تا این کار در زمستان رخ دهد اما آشوب‌ها زود متولد شد. در این ماجرا دشمن اوج کینه خود را به ملت ایران و جبهه مقاوت نشان داد.

وی بیان کرد: باز خطای محاسباتی دشمن آشکار شد، چنان‌که حکمت، درایت، صلابت، قاطعیت، مهربانی، فداکاری و جوانمردی در رهبری نظام را همه در عالم مشاهده کردند، تصمیم بزرگ تاریخی که فقط چند دقیقه در آغاز درس خارج، اعلام کردند و همه از تصمیمات بزرگ کشور، صیانت کردند و هم وفاق اجتماعی را صیانت کردند و از امنیت ملی با کمال عزت و صلابت، صیانت کرد. ایشان با کمال عطوفت نسبت به دشواری‌های اخیر در زندگی مردم، با اشراف از توطئه دشمن و پیش‌بینی ایشان از فتنه، از تصمیمات سران سه قوه حمایت کردند. این سخنان آتش نشان فتنه بود و در اوج این شلوغی‌ها رهبری عزیز با تولیدکنندگان و کارآفرینان جلسه چند ساعته داشتند و با آنها به عنوان خطوط مقدم مقاومت و خط شکنان عرصه جهاد اقتصادی گفت‌وگو کردند و در مسیر نجات اقتصاد کشور گفت‌وگو کردند. این رهبر برازنده ملت ما است و چنان‎که چنین ملتی برازنده رهبری ما است.

امام جمعه موقت تهران اظهار کرد: در این ماجرا از بصیرت، هوشمندی، شجاعت، بردباری، صبوری و نجات ملت ایران در مقابل دیگر ملت‌ها رونمایی شد؛ ملتی که در اولین فرصت و با اشاره رهبری، صف خود را از اغتشاشگران و آشوبگران و اشرار جدا کردند و علاوه برآنکه آن‌ها را منزوی کردند، شاهد حضور متصل یک هفته‌ای آنها در سراسر کشور و خلق حماسه حضور دیگر بودیم و اثبات کردند هنگامی که پای عزت ملی در میان باشد، حضور پیدا می‌کنند، همایش‌های خودجوش و متنوع در سراسر کشور، باطل السحر فتنه‌ها بود و اعلام بیعت مجدد با رهبر الهی بود که در برابر همچنین ملتی باید تکریم کرد و همه باید قدر بدانند و مسئولان باید خاضعانه و خاشعانه به این ملت خدمت کنند، همانطور که رهبر معظم انقلاب گفته‌اند. این حضور مردم هم بیعت با رهبری بود و هم قدردانی و قدرشناسی از حافظان امنتیت کشور و از سوی دیگر از استحکام عظمت و خوش ساخت بودن نظام جمهوری اسلامی یران که برخاسته از اراده ملی ملت ما است، رونمایی شد و دنیا یکبار دیگر استواری و ریشه‌دار بودن، صلابت و شایستگی نظام اسلامی را که در مدار امامت و مردم‌سالاری است، متوجه شدند. همچنین این بار نصاب امتداد فتنه، را به دو روز کاهش دادند اگر در فتنه 96 هشت روز به طول انجامید، در فتنه88، هشت ماه بود اما در ماجرای امسال در کمتر از دو روز این فتنه وسیع و غائله خطرناک را ملت با حضورشان نابود کردند، همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند.

وی در فصل چهارم صحبت‌هایش به دیدار مقام معظم رهبری با بسیجیان سلحشور اشاره کرد و گفت: رهبر انقلاب درباره بسیج مطلب اساسی را مطرح کردند؛ «بسیج کارش تولید فرصت و تبدیل تهدیدها به فرصت‌ها است، امام(ره) این‌گونه بسیج را راه‌اندازی کردند». تبدیل تهدیدها به فرصت‌ها، کار بسیج است؛ بسیج یعنی ذات ملت ایران، یعنی حضور به هنگام براساس تشیخص درست و بصیرت در صحنه انجام وظیه و ملت عزیز و انقلاب اسلامی در پرتو آموزه‌های قرآن و عترت دچار این خصلت هستند که نمونه آن را در 40 سال گذشته می‌توان دید. ملت عزیز همراه با مسئولان دست به دست هم دهند و از این هنر به شایستگی استفاده کنند و بسیجی ذات ملت ما است و با دقت تهدیدهایی که در این ماجرا پیدا شد را تبدیل به فرصت کنند و این هنر ملت ایران است.

خطیب جمعه تهران با اشاره به اینکه دشمن خواست سرمایه اجتماعی را کاهش دهد، اعتماد عمومی را کاهش دهد و بین مسئولان و مردم تفرقه ایجاد کند که در اینجا باید تبدیل به فرصت شود، ضرورت فرصت خدمتگزاری مجاهدانه و عمل به وعده‌ها توسط مسئولان را یادآور شد و اضافه کرد: دیدید که کاهش فاصله‌ها در نماز جمعه و هنگامی که صحبت برداشتن نرده‌ها به میان آمد، چه میزان ملت در اقصی نقاط کشور استقبال کردند. مردم این نظام را دوست دارند چون این نظام را خودشان ساخته‌اند و مسئولان را خودشان به میدان فرستاده‌اند و از سوی مسئولان باید شفقت و مهربانی را ببیند. مسئولان در سراسر کشور صمیمانه به نزد مردم بروند و به وعده‌ها عمل کنند. بهانه‌هایی که ناشی از تصمیمات بزرگ ملی و یا در مراتب پایین‌تر است، تهدید برای ایجاد اغتشاشات در جامعه بود و هست. سازوکارهای تصمیمات ملی اصلاح شود و مراقبت‌های محیطی در تصمیم ‌ای محلی باید در نظر گرفته شود.

وی افزود: روش‌های اعتراضی ناامن، روش‌های آسیب‌زا، یکی از تهدیدها بود که باید برای آن فکری کرد و آن را به فرصت تبدیل کرد، به گونه‌ای که شیوه‌های مناسب اعتراض و انتقاد امن و سازنده برای ارائه نظرات مردم پیش‌بینی شود و در اختیار آن‌ها قرار گیرد. مردم اعتراضاتشان را چگونه به گوش دولت برسانند و در میان عربده‌های اراذل اجاره‌ای، چیزی که کمتر شینده می‌شد، صدای اعتراضات به حق مردم بود که یکی از پیشنهادات این است که از 900 پایگاه نماز جمعه برای ارتباط بیشتر میان مردم و مسئولان استفاده شود و مسئولان شرکت در نماز جمعه را واجب بدانند و در بین مردم باشند و میز خدمت داشته باشند و خطبای جمعه نیز هوشمندانه و حکمیمانه از مطالبات مردم در خطبه‌ها مطرح کنند، البته این موضوع محصور به نماز جمعه نیست و مسئله دیگر تهدید و آسیب به امنیت ملی ما بود. باید ملت ما با مسئولان دست به دست هم دهند، امنیت را بیش از پیش جدی بگیریم و از این نعمت عظما، به صورت همگانی حمایت کنیم. مسئله پدافند غیرعامل جدی گرفته شود و تدابیر پیشگیرانه نسبت به اماکن خصوصی وعمومی در نظر گرفته شود و تقویت امنیت محله محور نیز مهم است البته با تأکید بر شهر‌های جدید. همچنین تقویت و ایجاد هسته‌های مقاومت محلی که در این زمینه ضعف داشته‌ایم و این تهدید را با محوریت مساجد و از طریق بسیج می توان تقویت کرد که در این زمینه نمونه‌های موفق را داشته‌ایم.

حاج علی اکبری ادامه داد: علاوه بر اینها باید جایگاه پلیس و حافظان امنیت در ذهن و دل جوانان و نوجوان تقویت شود و شورای تأمین ساختارش در برخی از جاها، نیازمند اصلاح است که امیدواریم وزارت کشور به این مسئله رسیدگی کند. همچنین از فناورهای نو استفاده کنیم، جوانان فرهیخته ما درباره حفاظت‌های محیطی و ضد حریق می‌توانند، اقدامات خوبی را ارائه دهند و برای آینده صیانت بخش باشند. فضای مجازی که به دلیل اقدامات اخیر، محدودیت به آن داده شده بود اما شبکه ارتباطی مخابراتی، بانکی و حمل و نقل آسیب جدیدی ندیده بود اما سرعت دادن به فرمان رهبری که شبکه ملی ارتباط به صورت کامل محقق شود، باید با شتاب انجام شود. همچنین رسیدگی به امور خسارت‌دیدگان در در دستور کار باشد و قاطعانه طبق قوانین شرعی که می‌دانید خداوند نسبت به قتنه‌گران و برهم زننگان امنیت ناموس مردم، حکم بغی و محارب داده شده و در قله مجازت‌های اسلامی است، با مرتکبان آن برخورد شود. توقع این است که از این تهیدها فرصتی ساخته شود و جامعه از این اراذال وحشی پاک شود و به سرعت در این زمینه اقدام شود.

وی با اشاره به اینکه تأدیبی برای فریب‌خوردگان در نظر گرفته شود، افزود: تهدیدی چون ایجاد تفرقه، شکاف‌های اجتماعی و شکاف میان مسئولان و مردم و... از این فتنه متوجه ملت ما شد اما ملت عزیز به رغم خواسته دشمن و به فضل الهی، همدلی، همکاری و همیاری مؤمنانه را دستور کار جدی خود قرار می‌دهند. مراقب باشند آنها می‌خواهند در کشور تفرقه باشد، هم در اجرای صحیح این طرح باید همیاری کنیم و هم در رسیدگی و امدادرسانی همگانی نسبت به آسیب دیدگان کمک کنند، هم سبک زندگی را اصلاح کنیم تا کار خداپسندانه در مصرف سوخت به ویژه مصرف بنزین کنیم. حیات طیبه اسم رمزش قناعت است و دیگر اینکه صاحبان کالا و منازل و حمل و نقل‌ها و .. به هم مهرورزی کنیم و بسیج ملی درست شود برای ارزان شدن کالاها. اگر ملت ما گرم و صمیمی دست به دست هم بدهند، تهدیدی که دشمن داشته تبدیل به فرصت می‌شود.

انتهای پیام
captcha