نقش تقویت باورهای دینی در پیشگیری از آثار مخرب فضای مجازی
کد خبر: 3863439
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۰

نقش تقویت باورهای دینی در پیشگیری از آثار مخرب فضای مجازی

گروه فرهنگی ــ مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه اشنویه گفت: امروزه بهترین راه مبارزه با خطرات و آسیب‌های اجتماعی فضای مجازی تقویت اعتقادات، باورهای دینی و اخلاقی است.

تقویت باورهای دینی سپری در برابر خطرات فضای مجازی استحجت‌الاسلام وحید شعیبی، مسؤول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه اشنویه، در گفت‌وگو با ایکنا آذربایجان‌غربی، امروز، ۲۰ آذر با اشاره به نقش فضای مجازی در زندگی امروزی بشر اظهار کرد: امروزه بهترین راه مبارزه با خطرات و آسیب‌های اجتماعی فضای مجازی تقویت اعتقادات، باورهای دینی و اخلاقی است.

وی با بیان اینکه در این فضا هدف اصلی مورد حمله قرار دادن باورها و عقاید جوانان جوامع مختلف است، افزود: با اجرای پروژه جهانی‌سازی به طور گسترده در سطح جهان برنامه‌ای برای دیکته کردن عقاید عده‌ای خاص برای عموم مردم جهان به اجرا درآمد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه اشنویه، با بیان اینکه فضای مجاز در کنار معایب و مضرات، جنبه‌های مثبتی نیز دارد، ادامه داد: در عصر جدید که دنیای سرعت نامیده می‌شود فضای مجاز امکان انتقال و دسترسی سریع به اطلاعات و اخبار را فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه در صورتی که بتوان با داشتن سواد رسانه‌ای و مدیریت زمان از فضای مجازی به صورت بهینه استفاده کرد، مضرات آن کاهش خواهد یافت، افزود: چرا که تلف شدن وقت، تضعیف بنیان‌های خانواده و تحت تاثیر قرار گرفتن باورها از جمله این مضرات است.

حجت‌الاسلام شعیبی با بیان اینکه در جریان اغتشاشات آبان ماه، فضای مجازی نقش تخریبی را داشت، بیان کرد: دشمنان جمهوری اسلامی ایران با استفاده از این فضا و فرصت به دست آمده به بهانه گرانی بنزین به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرده بودند که در ۲۲ بهمن ماه کار نظام را یکسره کنند.

وی با بیان اینکه ساخت انواع و اقسام بمب‌های دستی از طریق همین فضای مجازی به جوانان این مرز و بوم آموزش داده می‌شد، بیان کرد: در همین جریانات اخیر نیز خسارات چشمگیری نیز به اماکن دولتی و عمومی وارد شد که با تدبیر و ورود به موقع رهبری و هوشیاری مردم، این فتنه و نقشه دشمنان خنثی شد.

انتهای پیام
captcha