تشریح سند راهبردی فعالیت‌های قرآنی کرمان در دانشگاه شهید باهنر
کد خبر: 3865553
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰

تشریح سند راهبردی فعالیت‌های قرآنی کرمان در دانشگاه شهید باهنر

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ سند راهبردی فعالیت‌های قرآنی استان کرمان به‌همت کارگروه «پژوهش و آموزش عالی قرآن کریم» در دانشگاه شهید باهنر تشریح شد.

به گزارش ایکنا از کرمان، طاهر، رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان امروز شنبه، 30 آذرماه در نشست تشریح سند راهبردی فعالیت‌های قرآنی استان کرمان از نقش تأثیرگذار امام جمعه کرمان به‌عنوان الگویی بسیارعالی در تحقق وحدت حوزه و دانشگاه یاد کرد.

وی تشکیل این کارگروه در دانشگاه شهید باهنر کرمان را از اقدامات مطلوب به‌منظور گسترش فعالیت‌های قرآنی و هماهنگی این فعالیت‌ها در زمینه پژوهش و آموزش قرآن در سطح استان کرمان دانست.

عسکری، رئیس کارگروه پژوهش و آموزش عالی قرآن کریم استان کرمان در ادامه از عملکرد و فعالیت‌های این کارگروه به‌عنوان یکی از کارگروه‌های بسیار فعال استان کرمان یاد کرد.

وی افزود: یکی از نتایج پربرکت فعالیت‌های این کارگروه تدوین و تکمیل سند راهبردی فعالیت‌های قرآنی استان کرمان بوده است. برای تدوین این سند از نخبگان قرآنی استان کرمان در زمینه‌های مختلف بهره گرفته شده است و این سند در بخش‌های متنوعی تهیه و تدوین شده است، این سند با هدف اجتناب از موازی‌کاری در فعالیت‌های قرآنی استان کرمان تهیه شده است.

رئیس کارگروه پژوهش و آموزش عالی قرآن کریم استان کرمان تصریح کرد: گسترش تعامل مؤسسات آموزشی حوزه و دانشگاه و جریان‌سازی رویکردهای نوین بر ایجاد بانک‌های اطلاعاتی حوزه آموزش عالی قرآنی استان کرمان در دستور کار این کارگروه بوده است. ان‌شاءالله در آینده هم براساس این سند راهبردی گام‌های مؤثری را جهت اعتلای پژوهش‌های قرآنی خواهیم برداشت.

قهاری، دبیر کارگروه پژوهش و آموزش عالی قرآن کریم استان کرمان در ادامه به بیان نکاتی درباره برخی مشکلات موجود پرداخت و برای عملی شدن این سند مهم حمایت ویژه امام جمعه کرمان را درخواست کرد.

انجم شعاع، معاون پژوهشی حوزه علمیه کرمان و مسئول اجرای طرح سند قرآنی نیز برخی از جزئیات این سند و چگونگی تدوین آن را بیان کرد.

علیزاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان نیز کارگروه پژوهش و آموزش عالی را از مهم‌ترین و فعال‌ترین کارگروه‌های استان کرمان معرفی کرد.

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی، امام جمعه کرمان نیز در پایان از همه اعضای این کارگروه که برای تدوین این سند تلاش کرده‌اند تشکر کرد و بر عملی شدن سند راهبردی فعالیت‌های قرآنی استان کرمان تأکید کرد.

در پایان این مراسم نیز اعضای کارگروه به همراه امام جمعه کرمان از ساختمان «کعبه» که با پیگیری حوزه معاونت فرهنگی دانشگاه شهید باهنر بهسازی شده بازدید کردند.

یادآور می‌شود، ساختمان «کعبه»، ساختمانی است مکعبی‌شکل در داخل دانشگاه شهید باهنر کرمان با برداشتی از خانه خدا که کتیبه‌ای آجری با خط معقلی (خط بنّایی) دور تا دور آن اجرا شده است، داخل این بنا در سطح همکف دو وضوخانه و سرویس بهداشتی و حیاطی کوچک و در بالا، نمازخانه‌ای ساده طراحی و اجرا شده است.

از دیگر ویژگی‌های معماری این بنا نصب سنگ مرمری به‌صورت عمودی از کف تا سقف در ضلع رو به قبله است که به همراه نورگیرهای مخفی فوقانی، روشنایی طبیعی محیط داخلی را در طول روز، تأمین می‌کند.

بانی این مسجد کوچک ناهید فریار، همسر شادروان عبدالله فریار، استاد دانشگاه بوده‌ است، ساخت اولیه این بنا به تابستان سال 1353 پس از تعین قبله دانشگاه توسط آیت‌الله صالحی کرمانی از روحانیان معظم و نام‌آور کرمان و همزمان با ساخت دانشگاه شهید باهنر کرمان توسط زنده‌یاد علیرضا افضلی‌پور بر می‌گردد.

انتهای پیام
captcha