شهادت سردار سلیمانی؛ پایانی بر حضور آمریکا در خاورمیانه
کد خبر: 3868526
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۷

شهادت سردار سلیمانی؛ پایانی بر حضور آمریکا در خاورمیانه

گروه سیاست و اقتصاد ــ کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی غرب آسیا با یادآوری این مطلب که شهادت سردار سلیمانی پایانی بر حضور و سلطه آمریکا در خاورمیانه خواهد بود، اظهارکرد: آمریکا توطئه انفعال جبهه مقاومت را در پیش گرفته بود که با شهادت سردار سلیمانی این توطئه نقش بر آب شد.

شهادت سردار سلیمانی؛ پایانی بر حضور آمریکا در خاورمیانهامیر علی‌حیدر امیری، تحلیلگر و کارشناس مسائل سیاسی غرب آسیا در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، ضمن تسلیت شهادت سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، اظهارکرد: آمریکا با حماقت بزرگی که مرتکب شده است و باید عواقب آن‌را بپذیرد.

وی با اشاره به ناامید شدن آمریکا از جایگزینی حکومت سوریه، افزود: بعد از این‌که آمریکا از جایگزینی حکومت سوریه ناامید شد سیاست تضعیف کردن جبهه مقاومت را در پیش گرفت.

امیری با بیان این‌که آمریکا دسیسه را مبنی‌بر شوراندن ملت‌های منطقه بر علیه جبهه مقاومت آغاز کرده بود، خاطرنشان کرد: نمونه توطئه‌های آمریکا را برای تضعیف جبهه مقاومت را در برخی ناآرامی‌های لبنان و عراق می‌بینیم که در این راستا می‌بایست ما در مقابل برای تقویت جبهه مقاومت تلاش کنیم.

تئوریسین مسائل سیاسی با یادآوری این مطلب که افرادی دست‌نشانده آمریکا در کشورهای منطقه با دلارهای عربستان و امارات می‌خواستند توطئه تضعیف محور مقاومت را به ایران نیز بکشند، اضافه کرد: آمریکا به‌دنبال انفعال محور مقاومت بود که با شهادت قاسم سلیمانی این توطئه نقش بر آب شد.

خنثی شدن توطئه تضعیف جبهه مقاومت با شهادت سردار سلیمانی

امیری با یادآوری این مطلب که شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی موجب تقویت هرچه بیشتر جبهه مقاومت و وحدت کشورهای اسلامی خواهد بود، تصریح کرد: اگر شهادت شهید حججی پایانی بر حکومت داعش بود شهادت سردار سلیمانی پایانی بر حکومت آمریکا در خاورمیانه خواهد بود.

وی افزود: آمریکا با دست خود نارنجک خاورمیانه را کشید حال این مبحث مطرح است که شاید آغاز جنگ با آمریکا باشد اما پایان آن با آمریکا نخواهد بود.

این مدرس حوزه و دانشگاه با یادآوری این مطلب که ایران در عین صبر و حوصله، با دقت نظر و با در نظر گرفتن تمام تبعات ضربات سنگینی بر آمریکا وارد خواهد کرد، اضافه کرد: کوتاه آمدن نظام جمهوری اسلامی ایران موجب حماقت بیشتر آمریکا خواهد شد و چه‌بسا ترورهای بعدی، افرادی چون سید‌حسن نصرالله باشند.

امیری گفت: بدون شک انتقام خون سردار شهید قاسم سلیمانی بارقه امیدی در دل رزمندگان ایجاد خواهد کرد.

انتهای پیام
captcha