طوفان هشتگ «#سردار_سلیمانی» در شبکه‎‌های اجتماعی
کد خبر: 3868596
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۰

طوفان هشتگ «#سردار_سلیمانی» در شبکه‎‌های اجتماعی

گروه فناوری اطلاعات ــ به دنبال شهادت سردار قاسم سلیمانی به‌ دست نیروهای آمریکایی، هنرمندان و ورزشکاران رشته‌های مختلف با انتشار مطالب و یادداشت‌هایی در صفحات مجازی خود به‌ این خبر واکنش نشان دادند و ضمن تسلیت شهادت سردار سلیمانی، این عملیات تروریستی آمریکا را محکوم کردند.

به گزارش ایکنا؛ خبر شهادت سردار سرلشکر قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس طی حمله آمریکایی‌ها در نزدیکی فرودگاه بغداد به‌سرعت تبدیل به مهمترین خبر در سطح رسانه‎های جهانی شد و بازتاب گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی داشت به طوری که انتشار هشتگ #سردار_قاسم_سلیمانی در فضای مجازی توسط عموم مردم، ورزشکاران، هنرمندان و مسئولان، طوفانی را در این فضا به راه‎انداخت. در جریان این حادثه هنرمندان، ورزشکاران و عموم مردم کشور در فضای مجازی نسبت به این جنایت واکنش نشان دادند که در ادامه برخی از آن‌ها را مشاهده می‎کنید.

پرویز پرستویی در واکنش به شهادت سردار سلیمانی نوشت: «از امروز به مدت یک هفته به نشانه اعتراض پروفایل من میزبان عکس سرباز مجاهد اسلام و فرمانده دلیر ایران زمین، حاج قاسم سلیمانی است. دولت آمریکا تاوان سنگینی را برای این عمل شنیع خود خواهد پرداخت وانتقام فرزندان ایران سخت خواهد بود. در این چالش شرکت نمایید تا اتحاد وانزجارخویش از حرکت تروریستی آمریکا را به تمام دنیا نشان دهید».
طوفان هشتگ«#سردار_سلیمانی» در شبکه‎های اجتماعی/ واکنش هنرمندان و ورزشکاران به شهادت سردار سلیمانی

احسان علیخانی نیز در واکنش به شهادت سردار سلیمانی نوشت: «سال‌ها او میجنگید و ما خواب بودیم تا اینکه ما خواب بودیم و او شهید شد».
 
سید محمود رضوی، تهیه کننده سینما نیز نوشت: «انالله و انا الیه راجعون. شهادت هنر مردان خداست»
 
مهران رجبی با انتشار عکسی نوشت: «چشم تو را اگر چه خمار آفریده‎اند، آمیزه‎ای ز شور و شرار آفریده‎اند». تصویر شهید را قرار دادم ولی اینستا برداشت.»
 
بهنوش بختیاری در اینستاگرامش نوشت: «حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس به شهادت رسیدند. شجاعت راه و سرنوشت مردان خداست در راه عقیده رفتن مرد میخواهد……. چه در خیابان چه در جبهه جنگ. حاج قاسم خجسته باد این افتخار، گوارای وجودت این شهادت و شهامت .چه سال بدی شد….. کاش پرپر شدن انسانهای نیک روزگار رو نبینیم…..فرقی ندارد ….. جوان های ماهم که رفتند چنین داغی به دل ما گذاشتند….، تسلیت و تسلیت…..».
 
مسعود ده‌نمکی در صفحه شخصی خود نوشت: «باید دید آمریکا چه چیزی از دست داده که حاضر به انجام این ترور شده است؟ مطمئناً خون شهید سلیمانی پایمال نخواهد شد و پیش درآمد اتفاقات مهمی خواهد بود. عاشقان را سر شوریده به پیکر عجب است. دادن سر، نه عجب . داشتن سر عجب است».

علی‌رام‌ نورایی، بازیگر سینما و تلویزیون در صفحه شخصی خود در رابطه با شهادت حاج قاسم سلیمانی آورده است؛ «چه روزهایی در پیش است و چه سرنوشتی خواهند داشت دشمنانت.»

ابراهیم حاتمی‌کیا از سینماگران صاحب نام کشورمان در پی شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی پیام تسلیتی را منتشر کرد و نوشت: «بارها با عطش او را در آغوش کشیدم و وقت جدایی خودم را تشنه‌تر دیدم. راستی چه خلعتی جز شهادت برای او زیبنده بود، ولی از محضر شهدا اجازه می‌خواهم بگویم، حاج قاسم سلیمانی نامی است که هر پیشوند و پسوندی در کنار نامش اضافه جلوه می‌کند. حاج قاسم سلیمانی یعنی همه این القاب. یادش جاودانه باد.»
 
حبیب ایل بیگی، قائم مقام بنیاد سینمایی فارابی در پی شهادت حاج قاسم سلیمانی به دست ارتش تروریستی آمریکا در صفحه شخصی خود پیامی بدین شرح نوشت: «شهادت فنا شدن انسان برای نیل به سرچشمه نور و نزدیک شدن به هستی مطلق است. شهادت عشق به وصال محبوب و معشوق در زیباترین شكل است. شهادت مرگی از راه كشته شدن است، كه شهید آگاهانه و بخاطر هدف مقدس و به تعبیر قرآن ((فی سبیل الله)) انتخاب می كند. یعنی شهید در راهی كشته می شود كه هر دو ارزش آگاهانه و فی سبیل الله را داراست و چنین مرگی است كه به تعبیر پیامبر((ص)) شریفترین و بالاترین نوع مردن است (اَشرُفُ المُوًتِ قَتْلُ الشَّهادَهِ) و علی(ع) آن را گرامی ترین نوع مردن می داند.(اَكْرُمُالمُوًتِ اَلْقُتْلُ)»
 
عزت‌الله ضرغامی، مدیرعامل سابق سازمان صدا و سیما در صفحه شخصی خود آورده است: «امروز قهقهه‌ مستانه شهدایی که امام(ره) از شادی وصلشان فرمود، شنیدنی‌ترین صدای عالم است! صحنه استقبال سرداران شهید دفاع مقدس از حاج قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس هم زیباترین صحنه این ساعات است! مرد مردستان طه به شوق قدیمی‌اش رسید. به زودی شاهد طوفان این وصل خواهیم بود. انشاالله».

حسین انتظامی، رئیس سازمان سینمایی در پیامی شهادت سردار شهید قاسم سلیمانی را تسلیت گفت. او در صفحه شخصی خود نوشت: «پایان عمر سردار سلیمانی، جز با شهادت از شکوری خدا بعید بود. با خاتمه جنگ‌ تحمیلی، در باغ شهادت بسته شد؛ اما نه برای مجاهدان واقعی و مخلص که باید اجرشان را می‌ستاندند. خدا نشان داد که برای «و منهم من ینتظر» حساب خاص دارد.»

نفیسه روشن در واکنش به شهادت سردار سلیمانی نوشت: «شخصیت نترس ایشون رو دوست داشتم! یادم نمیره زمان کابوس(داعش) چشم‌ها به قدرت سردار سلیمانی بود.»

لیندا کیانی در صفحه شخصی خود نوشت: «مردى كه جان داد تا جان مردم آرام بگيرد...»

حسین فرحبخش، تهیه کننده سینما نیز در صفحه شخصی خود نوشت: «شهادت كار مردان خداست.»

مجید واشقانی، بازیگر سینما و تلویزیون در صفحه شخصی خود نوشت: «سردار شهادت مبارک.»

نیوشا ضیغمی، بازیگر سینما و تلویزیون گفت: «چقدر تنهاتر شدیم حاج قاسم، بزرگ مرد، شهادتت مبارک.»

محمد‌مهدی عسگر‌پور نیز با ذکر این جمله «بدانسته فلک را درگشايى...» چنین با این سوگ عمومی همراه شده است.

لیلا اوتادی، بازیگر سینما و تلویزیون نیز در پیامی آورده است؛ «مرد سیاسی محبوب دلها که پشت میز نبود و به جای حرف در میادین جنگ عمل می‌کرد. در زندگی پرافتخار شما همین بس که چهره سیاه داعش را از جهان پاک کردی. بخواب سردار خسته بودی که در پروازت هر کسی دست داشت روحش ناآرام و لعن و نفرین تمامی مردم خاور میانه و جهان دنبالش.»

علیرضا شجاع نوری در صفحه شخصی خود نوشت: امروز هیچکس خوشحال نیست جز خودش.

همچنین محمدمهدی عسگرپور، رضا میر کریمی، حبیب احمد زاده، آروند دشت آرای، نیوشا ضیغمی، محمدحسین مهدویان، سیاوش حقیقی، علیرام نورایی، بهنوش بختیاری، سارا منجزی، وحید امیرخانی، علی ملاقلی پور، کارن همایونفر، سیدمحمد رضوی، مسعود ردایی، علیرضا شجاع نوری، نفیسه روشن، منصور سهراب پور، لیلا اوتادی، مجید واشقانی، منصور لشگری قوچانی، محمدحسین قاسمی و دانش اقباشاوی، برخی هنرمندانی بودند که در متن های جداگانه با اشاره به رشادت‌های سردار سیلمانی در مبارزه با داعش و منافقان شهادت وی را تسلیت گفتند و اعلام کردند که این عمل نیروهای آمریکایی بی‌پاسخ نخواهد ماند.
 
به گزارش ایکنا؛ بعد از انتشار موجی از پیام‌های هنرمندان کشور پست‌های اینستاگرامی هنرمندانی که درباره شهید سردار سلیمانی منتشر شده بود حذف شد. غیر از فقیهه سلطانی، بازیگر سینما و تلویزیون، هنرمندانی دیگر مانند رضا صادقی، علیرام نورایی و کارن همایونفر نیز از پاک شدن پست‌های اینستاگرامی خود خبر دادند.

همچنین ورزشکاران بسیاری نیز در فضای مجازی به این واقعه واکنش نشان دادند که برخی از آن‌ها را در ادامه مشاهده می‎کنید.
 
مهدی رحمتی با انتشار پیامی نوشت:
 
طوفان هشتگ«#سردار_سلیمانی» در شبکه‎های اجتماعی/ واکنش هنرمندان و ورزشکاران به شهادت سردار سلیمانی
وحید شمسایی نوشت: «تسلیت_ایرانم، خداحافظ #سردار، خداحافظ #اسطوره، خداحافظ #ناموس_پرست، خداحافظ #باغیرت، #سردار_سلیمانی #تسلیت #وحید_شمسایی #قاسم_سلیمانی #حاج_قاسم».
 
علیرضا رضایی، نایب قهرمان کشتی آزاد المپیک نوشت:
 
طوفان هشتگ«#سردار_سلیمانی» در شبکه‎های اجتماعی/ واکنش هنرمندان و ورزشکاران به شهادت سردار سلیمانی
 

حنیف عمران زاده، مدافع اسبق استقلال نیز با انتشار عکس زیر به شهادت سردار سلیمانی واکنش نشان داد:

فرشید اسماعیلی، بازیکن استقلال با انتشار یک عکس نوشت:

محمد بنا، سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی نیز نوشت:

نورعلی، کشتی گیر اوکراینی نیز به شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی واکنش نشان داد و پست زیر را منتشر کرد:

آرش میراسماعیلی رئیس فدراسیون جودو نیز نوشت:

عارف غلامی بازیکن استقلال این عکس را منتشر کرد:

مهدی امیرآبادی بازیکن اسبق استقلال نیز نوشت:

دروازه بان تیم فوتبال استقلال ناراحتی خود را با انتشار عکس زیر نشان داد:

علی فتح الله زاده، عضو هیئت مدیره استقلال نوشت:

انتهای پیام
captcha