شهادت سردار سلیمانی خون تازه‌ای در رگ های مقاومت جاری کرد
کد خبر: 3868609
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۹

شهادت سردار سلیمانی خون تازه‌ای در رگ های مقاومت جاری کرد

گروه سیاست و اقتصاد - امام جمعه اسالم با بیان اینکه شهید حاج قاسم سلیمانی شیعه و سنی و مسیحی را حول محور مقاومت جمع کرده و نماد واقعی وحدت بود، گفت: شهادت سردار سلیمانی خون تازه‌ای در رگ های مقاومت جاری کرد.

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد باقری ارومی، امام جمعه اسالم امروز، 13 دی ماه در خطبه‌های نماز جمعه شهر اسالم، با تبریک و تسلیت شهادت سردار دلاور اسلام و سرباز با اخلاص ولایت شهید حاج قاسم سلیمانی به بیان تحلیل حوادث منطقه در هفته اخیر پرداخت و گفت: ابتدا آمریکا در داخل خاک کشور عراق به پایگاه حشدالشعبی حمله کرد و تعدادی از رزمندگان و مجاهدان اسلام را به شهادت رساند و عده‌ای را هم مجروح کرد که این عمل خشم نیروهای بسیج مردمی عراق را در پی داشت.

وی افزود: نیروهای حشدالشعبی در اعتراض به این جنایت متجاوزانه به محل سفارت آمریکا در بغداد که روزگاری کاخ صدام ملعون بود یورش برده و به دنبال خونخواهی یاران شهید خود بودند که رسانه‌های وابسته سعی کردند این حمله را بر گردن ایران بیاندازند و رئیس جمهور آمریکا هم در توئیت خود همین ادعا را تکرار کرد.

امام جمعه اسالم گفت: رهبر معظم انقلاب در دیدار روز چهارشنبه خود با پرستاران جواب قاطع و دندان‌شکنی به آمریکا و ترامپ دادند و اقدام نیروهای عراقی را در پاسخ به حمله آمریکا به مقر حشدالشعبی دانستند؛ چرا که حشدالشعبی توانست داعش ساخته و پرداخته آمریکا را نابود و دشمن را در منطقه خوار کند.

باقری عنوان کرد: اوج فضاحت و پستی و زبونی آمریکا این بود که دو روز بعد از فرمایشات امام خامنه‌ای سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس به همراه ابومهدی المهندس، معاون حشدالشعبی و شیخ نعیم قاسم، جانشین حزب‌الله لبنان و جمعی از فرماندهان مقاومت را در یک اقدام تروریستی در فرودگاه بغداد به شهادت رساندند.

وی ادامه داد: این اقدام اشتباه راهبردی آمریکا بود؛ چرا که تصمیم عجولانه ترامپ که خود شخصا دستور این ترور را صادر کرده بود حقایق بسیاری را آشکار کرد. اول اینکه اعضای گروه‌هایی که خود آمریکا آنها را به عنوان تروریست به جهان معرفی می‌کرد و با ایجاد هراس از جبهه مقاومت برای حضور در منطقه بهانه تراشی می‌کرد خودشان قربانی ترور شدند و دنیا فهمید که تروریست واقعی کیست. نکته دیگر اینکه آمریکا با این اقدام نه تنها خشم ایران و عراق و لبنان بلکه خشم محور مقاومت از پاکستان و افغانستان گرفته تا یمن و سوریه را در منطقه برانگیخت و خون تازه‌ای در رگهای مقاومت جاری کرد.

امام جمعه اسالم با بیان اینکه شهید حاج قاسم سلیمانی شیعه و سنی و مسیحی را حول محور مقاومت جمع کرده و نماد واقعی وحدت بود، خاطرنشان کرد: پدیده ترامپ بی‌شک یکی از نشانه‌های ظهور امام زمان(عج) است؛ چرا که حتی خود ترامپ هم نمی‌داند با این اقدامات احمقانه چه خدمتی به اسلام و محور مقاومت می‌کند و آمریکا و اسرائیل را به سمت نابودی پیش می‌برد. اسلام قائم به شخص نیست و جریان یک عقیده است که براساس وعده الهی روزی در جهان حاکم خواهد شد و بساط ظالمان را نابود خواهد کرد.

باقری خطاب به لیبرال‌های مرعوب داخلی و دلبستگان به آمریکا، یادآور شد:‌ برخی می‌خواستند با تصویب لوایح استعماری همچون «FATF» سپاه و این سرداران را در فهرست تروریست‌ها قرار دهند لذا هر کس از امروز در کشور حرفی از صحبت و مذاکره با آمریکا بزند و یا با آمریکا و واسطه‌های آنها بر سر یک میز بنشیند، در هر لباس و مقام و شغل و کسوتی که باشد، در این جنایت شریک است.

انتهای پیام
captcha