پیام‌های تسلیت چهره‌ها و نهادهای قرآنی در پی شهادت سردار قاسم سلیمانی
کد خبر: 3868628
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۱

پیام‌های تسلیت چهره‌ها و نهادهای قرآنی در پی شهادت سردار قاسم سلیمانی

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ نهادها و دستگاه‌های قرآنی طی پیام‌هایی جداگانه، شهادت سردار رشید اسلام سپهبد قاسم سلیمانی را تسلیت گفتند.

پیام‌های تسلیت نهادهای قرآنی در پی شهادت سردار سلیمانی

به گزارش ایکنا؛ به دنبال شهادت سپهبد قاسم سلیمانی، سردار رشید اسلام، نهادها، دستگاه‌ها، فعالان و چهره‌های قرآنی طی پیام‌هایی جداگانه، شهادت این سردار سپاه اسلام را تسلیت گفتند.

سازمان دارالقرآن الکریم

«بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم‏

مِنَ الْمُؤْمِنينَ رِجالٌ‏ صَدَقُوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضى‏ نَحْبَهُ وَ مِنْهُمْ مَنْ يَنْتَظِرُ وَ ما بَدَّلُوا تَبْديلاً(احزاب/ ۲۳)

خبر سوزناک شهادت قهرمان پرآوازه ملی و سردار سرافراز جبهه مقاومت اسلامی و نماد مجاهدت عزتمندانه ایمان در برابر کفر و الحاد، سردار دلیر اسلام و سرباز شجاع ولایت «سردار سپهبد پاسدار حاج قاسم سلیمانی» فرمانده پرافتخار نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و همرزمان مجاهد او به ویژه «شهید ابومهدی المهندس» قلب همه مردمان آزاده را در سراسر جهان جریحه‌دار کرد.

آن سردار بزرگ اسلام با پیروی محض از ولی خدا، هیمنه استکبار را فرو ریخته بود و سردمداران استکبار و صهیونسیم را به زانو درآورده بود و با تلاش و مجاهدت شجاعانه خود در صف مقدم مبارزه با تروریسم بین الملل و سرسپردگان کور و کر آن‌ها، خواب شیرین را بر شیاطین خفته در کاخ‌های ستم تلخ کرده بود. ترور ناجوانمردانه آن شهید بزرگ ثابت کرد که امریکا علی رغم ادعای مبارزه با تروریسم، خود در رأس جبهه شر و جنایت و ناپاکی است و شهادت سردار مجاهد خط مقدم مبارزه با تروریسم جز انتقامی هدفمند از مجاهدات او نبود: وَ ما نَقَمُوا مِنْهُمْ إِلاَّ أَنْ يُؤْمِنُوا بِاللَّهِ الْعَزيزِ الْحَميد(بروج/ ۸) شهادت، هنر مردان خدا و اجری بی بدیل برای آن مجاهد بزرگ و تحفه‌ای الهی برای ملت قهرمان‌پرور ایران و ملت‌های آزاده و مقاوم در سراسر جهان است. هیچ اجری جز شهادت نمی‌توانست چنین شایسته، مجاهدت‌های بی‌وقفه و خالصانه آن سردار عزیز را جبران کند و هیچ لباسی جز جامه شهادت زیبنده پیکر مطهر آن دلداده قرآن و اهل بیت علیهم السلام نبود.

تردیدی نیست که قطره قطره خون آن سردار نامدار اسلام و همرزمان همراه او همچون سیلی خروشان پایه‌های بنای شوم و شیطانی استکبار جهانی و صهیونیسم را ویران خواهد کرد و درخت مقاومت تنومندتر از پیش بر فراز گیتی سایه خواهد انداخت.

آن شهید بزرگ و پرآوازه افتخار آن را داشت که غده‌های چرکین گروهک‌های به ظاهر اسلامی برساخته امریکا، صهیونیسم و وهابیت مرتجع را در منطقه خشکاند و دست ناپاکی را قصد دست‌اندازی به حرم آل الله را داشت از ریشه برکند. امنیت ملت بزرگ ایران امروز مرهون جهاد خالصانه و صادقانه آن سردار بزرگ و همرزمان اوست و بی شک، شهادت او نه تنها پایان او نیست، که آغازی دگربار و رویشی وصف‌ناپذیر در جبهه مقاومت است. امریکای خونخوار و دولت جعلی صهیونیستی و اذناب آنان بدانند که از امروز هزاران هزار قاسم سلیمانی در جای جای جهان، خواب را بر آنان حرام خواهند کرد و جبهه مقاومت پرانگیزه‌تر از هر زمان دیگر کاخ پوشالی آرزوهای پست و بی‌مقدار ستمگران را ویران خواهد نمود. این سنت الهی است که پیر مرشد ما خمینی بزرگ نیز وعده تحقق آن را داد و به درستی فرمود: ما را بکشید، اسلام زنده‌تر می‌شود.

اکنون انتقام خون پاک آن سردار سرافراز، سرمشق یکایک شاگردان خمینی بزرگ در مدرسه مقاومت و خواسته اصلی سربازان جبهه مقاومت است. دولت سفاک آمریکا و نیروهای تروریست او در منطقه باید در انتظار انتقامی به عظمت نام سردار سلیمانی بزرگ باشند.

سازمان دارالقرآن الکریم همنوا با همه مستضعفان جهان و مجاهدان اسلام و همصدا با جامعه قرآنی کشور شهادت آن دلاور بی‌نظیر و شهیدان همرزم و همراه او را به محضر ولی عصر ارواحنا له الفداء، رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای مدظله العالی، ملت بزرگ و شهیدپرور ایران و جبهه مقاومت اسلامی به ویژه مجاهدان نستوه «الحشدالشعبی» تبریک و تسلیت می‌گوید و آمادگی خادمان قرآن و عترت را در تبعیت محض از ولی امر مسلمین و تحقق‌بخشی به انتقام خون پاک آن پاکان اعلام می‌دارد.

پیام تسلیت مجمع تخصصی قرآن و عترت دانشگاه‌های علوم پزشکی
مجمع تخصصی قرآن و عترت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور به مناسبت شهادت غرورآفرین سردار حاج قاسم سلیمانی بیانیه‌ای صادر کرد. متن کامل بیانیه به شرح زیر است:
بسم الله قاصم الجبارین
‌«وَلا تَحسَبَنَّ الَّذينَ قُتِلوا في سَبيلِ اللَّهِ أَمواتًا بَل أَحياءٌ عِندَ رَبِّهِم يُرزَقونَ»
مجمع تخصصی قرآن و عترت(ع) دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور شهادت سرباز ولایت و سردارِ اسلام، چهره بین‌المللی مقاومت و یکی از سرمایه‌ها و افتخارات جهان اسلام، سردار حاج قاسم سلیمانی که خود را وقف حفظ و حراست از کیان اسلام و پاسداری از امنیت کشور نموده بود، به ملت عزیز ایران تبریک و تسلیت عرض می‌نماید‌.
سال‌ها بود که تصویر سردار حاج قاسم سلیمانی میان تصاویر شهدا به چشم می‌خورد، مردم او را یک شهید زنده می‌دانستند و سرانجام به جمع یاران شهیدشان پیوستند.
نسل ما دانشجویان، بسیار به خود مفتخر است که زمانی هرچند اندک، با اسطوره امنیت ایران و تشیع، هم دوران بوده و از رهنمود‌ها و حماسه‌هایش در جهت ریشه‌کن کردن استکبار، درس‌ها گرفته است. همانطور که بزرگان ما فرمودند؛ بی شک نظام سلطه با شهادت سردار به پایان خود نزدیک‌تر شد.
خوشا به سعادت کسی که تمام زندگی‌اش مجاهدت و پایان عمرش با شهادت باشد و آغاز مرگ مستکبران و نجات مستضعفان جهان گردد. خدا می‌داند که با شهادت سردار سلیمانی، چه فتنه‌ها که خاموش خواهد شد.
ما دبیران و فعالان کانون‌های قرآن و عترت(ع) دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، برخود لازم می‌دانیم ضمن عرض تسلیت چنین واقعه غم انگیز و دردناکی، به جامعه بشریت و به خصوص دانشجویانِ دغدغه‌مند، بیش از پیش، در عمل به قرآن و رهنمود‌های قرآنی برای مبارزه و استقامت در برابر مستکبران و تلاش برای هرچه قوی تر شدن در زمینه‌های علمی در سطح منطقه و جهان، بکوشیم چرا که این تنها راه پاسداشت و نکوداشت خون سردار شهید عزیزمان است.
دشمنان ما بدانند که از خط قرمز ما رد شده‌اند و قطعا از خط قرمزشان رد خواهیم شد و با کشتن سرداران و سرافرازان ما، نه تنها آنان را از بین نخواهند برد بلکه اسطوره‌ای چون حاج قاسم سلیمانیِ مانوس با قرآن، در ذهن ما جوانان پررنگ‌تر، با صلابت‌تر و ماندنی‌تر خواهد بود.
بدون شک به حول و قوه الهی، آمریکا باید تاوان این اشتباه تاریخی خود را پس دهد.
روحش شاد و راهش پر رهرو باد ...
مجمع تخصصی قرآن و عترت(ع) دانشگاه های علوم پزشکی کشور

پیام عباس سلیمی، پیشکسوت قرآنی کشور
«بسم رب الشهداء و الصدیقین
ای شهیدان، عشق مدیون شماست
هر چه ما داریم از خون شماست!
سردار سلام!
حاج قاسم عزیز و محبوب!
از آنجا که به حکم آیه مستحکم (بَلْ أَحْيَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ) یقین دارم هم اینک ما خاکیان را می‌بینی و‌ کلام ما را نیز می‌شنوی، در حالی که بغض اندوه و ماتم از دست دادنت گلویم را می‌فشارد و اشکم جاری است، به‌عنوان سربازی کوچک از ارتش سرافراز حزب‌الله که به تو ارادت قلبی داشته و دارد، با اعتقادی راسخ به محضرت عرضه می‌دارم:
سردار! خلعت زیبای شهادت بر قامت رعنایت مبارک باد!
سردار خط شکن!
فرمانده دلاور نیروی قدس
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی!
جهان، مجاهدت‌های خاموش و تأثیرگذار آن دلاور بی‌ادعا در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل، درهم شکستن توده پلید داعش و همچنین، ایستادگی و مقاومت مردانه‌ات در برابر استکبار پلید و صهیونیسم خبیث را هرگز فراموش نخواهد کرد و دور نیست آن روز که کارنامه مجاهدت‌های خالصانه و تدابیر شجاعانه آن فرمانده شجاع پاک‌سرشت به همراه تجارب سرشار دلاورمردانی چون صیاد شیرازی‌ها، باکری‌ها، بابائی‌ها، خرازی‌ها، شیرودی‌ها و سایر شهدای شاخص و دلاور به عنوان درس دانشگاه‌های فرماندهی و ستاد در تمام نیروهای مسلح تدریس شود؛ چراکه مسیر سرخ و خونین نیل به عدالت و آزادگی تا ظهور منتقم خون حسین، مهدی زهرا(عجل‌الله تعالی فرجه الشریف) ادامه دارد!
استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا هر روز بخش دیگری از چهره زشت و کریه دشمنان خدا و انسانیت را آشکار می‌سازد تا آنجا که ترامپ، این فرزند آشکار ابلیس! درمانده از رویارویی در جبهه‌های جنگ، با شیوه همیشگی اسلاف نانجیب خود در زمینه ارعاب و آتش‌افروزی، به وزارت دفاع خود فرمان ترور می‌دهد تا آزادگان جهان بیش از پیش، سردمداران ترور و حامیان تروریسم دولتی را بشناسند.
سردار! اگر امروز ترامپ ناپاک پس از شهادت تو پرچم آمریکا را توئیت می‌کند، تو بهتر از همگان می‌دانی که به وحدانیت و عظمت خدای بزرگ، عاقبتی جز آتش و سرنگونی در انتظار آن پرچم نیست.
آمریکا بداند اگر برای عملیات ترور سردار آزاده ما، نام(آذرخش کبود) Blue lightning را برعملیات خود می‌گذارد، باید در انتظار عملیات «صاعقه سرخ» RED THUNDERBOLT نیز باشد که دودمان او را به آتش خواهد کشید!
ما فرزندان عاشورا و شاگردان کربلا هستیم!
سردار عزیز!
تو همواره تیزبین و هوشمند بودی!
راستی چه با شکوه و زیبا، در روز آدینه، روز متعلق به وجود نازنین امام زمان(عج) خویش که همواره با تمام وجود به او عشق می‌ورزیدی، در حالی که دقیقا معادل تعداد سال‌های عمر پیامبر عزیزمان در این دنیا بندگی کردی، با روی خونین و پیکر قطعه قطعه به ملاقات خدا شتافتی و میهمان عباس علمدار شدی!!! هنیئا لک!
‏بر تو گوارا باد این عزت و شهادت!
‏این راه پر رهرو در امتداد خط سرخ و خونین کربلای حسینی ادامه دارد و به زودی استکبار و رئیس‌جمهور جنایتکار آمریکا به عمق معنای آیه کریمه قرآنی «والله عزیز ذوانتقام!» پی خواهد برد!
شهادت مظلومانه سردار رشید اسلام، مالک اشتر زمان، سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی را به محضر فرماندهی معظم کل قوا، آحاد نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، پرسنل قهرمان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و دلاورمردان سلحشور نیروی قدس و به‌ویژه خانواده صبور، فداکار و با اخلاص آن عزیز سفر کرده تبریک و تسلیت عرض نموده و به آن رادمرد فرزانه عرض می‌کنم که سردار! ما را نیز دریاب!
پیر ما گفت شهادت هنر مردان است
عقل نامرد در این دایره سرگردان است
جمعه ۱۳ د‌ی‌ماه سال ۱۳۹۸
خادم القرآن عباس سلیمی»

پیام سیدمحسن موسوی‌بلده، پیشکسوت قرآنی و مدیر مؤسسه احسن الحدیث

بسم الله الرحمن الرحیم

شهادت «ناباورانه» سردار رشید اسلام، «سردار قاسم سلیمانی»، واقعاً برای همه مردم ایران و درمجموع، عاشقان حق و عدالت، خبر بسیار سنگین و ناگواری بود و در واقع، ملت اسلام، شهید عزیزی را تقدیم «راه عدالت و مقاومت» کرد و دست جنایتکاران تاریخ، این بار به خون یک سردار شهید که در «خط سرخ حضرت سید الشهدا(ع)» گام برمیداشت، آغشته شد.

اینکه دشمن، اقدام به توطئه کند و نهایتاً به مقصود خودش برسد، ممکن است در برهه ای و بصورت مرحله ای و موقت و گذرا، لبخندی بر لب دژخیمان و ظالمان جهان بیاورد و از اینکه موفق شدند چنین ذخیره ای را از مسلمانان جهان بگیرند، خوشحال باشند؛ اما مسلماً این خوشی و خوشحالی آنها، خیلی پایدار نخواهد بود و ان شاءالله، امت مقاوم در مقابل ظلم و جنایت، انتقام خون این سردار شهید را از عاملان آن و استکبار جهانی خواهد گرفت و ان شاءالله به زودی ما شاهد چنین صحنه ای خواهیم بود و به جای لبخند شیطانی که بر لبشان امروز نشسته، شاهد گریه زبونانه آنها خواهیم بود و در عرصه عمل ببینیم که فرزندان اسلام به ویژه به برکت خون این شهید، در همه نقاط عالم و عرصه های مقاومت پیروزی رسیده‌اند.

به هرحال ما به عنوان قاریان قرآن، جامعه قرآنی کشور و معلمان قرآن از این اقدام زبونانه دشمن ابراز خشم می کنیم و تبریک می گوییم به همه حق پرستان جهان که درواقع این افتخار، نصیب جامعه حق پرستان جهان شد.

ان شاء الله که مقاومت، انتقام خون سردار شهید سرلشگر قاسم سلیمانی را خواهد گرفت و این مرهمی خواهد بود بر داغ دل همه انسان‌های مظلوم تاریخ.

والسلام علیکم و رحمه‌الله و برکاته

پیام تسلیت اتحادیه موسسات و تشکل‌های قرآن و عترت کشور
بسم الله الرحمن الرحیم
«وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْيَاءٌ عِندَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ(169)»
«فَرِحِينَ بِمَا آتَاهُمُ اللَّهُ مِن فَضْلِهِ وَيَسْتَبْشِرُونَ بِالَّذِينَ لَمْ يَلْحَقُوا بِهِم مِّنْ خَلْفِهِمْ أَلَّا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلَا هُمْ يَحْزَنُونَ(170)» (سوره مبارکه آل عمران)
عروج عارفانه سپه سالار قافله مدافعان حرم، سردار دلها، عاشق و عامل به قرآن، سپهبد حاج قاسم سلیمانی را به حضور ملکوتی و داغدار حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنا فداه و نائب بر حق حضرتش، امام خامنه‌ای فرمانده کل قوا و رهبر عظیم الشأن انقلاب اسلامی ایران تبریک و تسلیت عرض می‌کنیم.
سردار سلیمانی دانش آموخته واقعی مکتب قرآن و عترت و سرداری مردمی بودند و مصداق حقیقی آیه شریفه 23 سوره مبارکه احزاب، آنجا که می‌فرماید: «مِّنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُم مَّن قَضَىٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُم مَّن يَنتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِيلًا»
ملت شریف و شهیدپرور ایران اسلامی، جهان اسلام و قرآنیان عزیز، همه ما داغدار این مصیبت عظمی هستیم، اما می‌دانیم خون پاک این شهیدان هرگز از بین نخواهد رفت و به فرموده امام خمینی کبیر ما، زنده‌تر خواهیم شد. آری زنده‌تر و سربلندتر، محکم‌تر و قوی‌تر خواهیم شد تا با فراه قراردادن کتاب الهی و سیره امامت و ولایت، پایه‌های تشکیل حکومت جهانی حضرت ولی عصر ارواحنا فداه را فراهم سازیم و یقیناً نابودی و اضمحلال آمریکای خونخوار و صهیونیسم و ایادی آنها را به چشم خواهیم دید.
به پیروی از آیه شریفه 60 سوره مبارکه انفال: «وَأَعِدُّوا لَهُم مَّا اسْتَطَعْتُم مِّن قُوَّةٍ وَمِن رِّبَاطِ الْخَيْلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَعَدُوَّكُمْ.....» برای گرفتن انتقام سخت آماده می‌شویم و ما جامعه قرآنی کشور و به ویژه فعالان قرآنی بخش مردمی پیمان می‌بندیم با تمام شهدای سرو قامت ایستاده به قد تاریخ، تا آخرین نفس ایستاده‌ایم.
اتحادیه موسسات و تشکل‌های قرآن و عترت کشور
13 دی ماه 139‪8
روز شهادت آسمانی سردار رشید اسلام، سپهبد عالی مقام، شهید حاج قاسم سلیمانی

شورای عالی قرآن

بسم الله الرحمن الرحیم
«من المومنین رجال صدقوا ما عهدواالله علیه فمنهم من قضی نحبه و منهم من ینتظر و ما بدلوا تبدیلا»
شهادت سردار بزرگ و پرافتخار سپاه اسلام حاج قاسم سلیمانی رضوان‌الله تعالی علیه، دل همه آزادگان عالم را آکنده از حزن و اندوه نمود. او کسی بود که تمام عمر و وجودش را وقف اسلام و انقلاب و جبهه مقاومت کرد.
تبعیت کامل و سربازی محض ولایت فقیه و نگاه و مرام جهادی در انجام وظایف، از جمله ویژگی‌های برجسته شخصیتی این مرد بزرگ است که ایشان را به عنوان یک الگوی معاصر مطرح می‌کند.
شورای عالی قرآن با تسلیت این فاجعه تألم بار به محضر حضرت ولی‌عصر(عجل الله تعالی فرجه الشریف)، رهبر معظم انقلاب مدظله العالی و آحاد مردم ولایت مدار ایران اسلامی، ضمن انزجار از اقدام سفاکانه و تروریستی شیطان بزرگ آمریکای ملعون، همگام با جامعه قرآنی کشور و در کنار سایر اقشار امت اسلام، آمادگی خود را جهت انجام فرامین مقام عظمای ولایت اعلام می‌کند.
ما قرآنیان با امام و مقتدای‌مان عهد می‌بندیم که در مسیر آرمان‌های نورانی شهدای عزیز و تحت لوای رهبری داهیانه معظم له، تا آخرین قطره خون بایستیم و در انجام تکالیف، بیش از پیش عزم خود را جزم کنیم.

دارالقرآن سازمان بسیج مستضعفین

وَلا تَحسَبَنَّ الَّذينَ قُتِلوا في سَبيلِ اللَّهِ أَمواتًا ۚ بَل أَحياءٌ عِندَ رَبِّهِم يُرزَقونَ(ال عمران/169﴾
(ای پیامبر!) هرگز گمان مبر کسانی که در راه خدا کشته شدند، مردگانند! بلکه آنان زنده‌اند، و نزد پروردگارشان روزی داده می‌شوند.

شهادت فرمانده دلاور سپاه اسلام و مالک اشتر زمان، سردار سپهبد پاسدار حاج قاسم سلیمانی که در حراست از حرم اهل بیت علیهم السلام و هنگام ماموریت مستشاری برای تقویت جبهه مقاومت اسلامی؛ همراه با یاران عزیز شهیدش به لقاء حق نائل شد؛ فقدانی بزرگ و اندوهی عمیق آفرید.

کارنامه خدمات و مجاهدت‌های آن شهید عزیز از مبارزات نهضت انقلاب اسلامی و مقابله با جریانات منافقانه در مناطق غربی کشور، خدمت بی‌نظیر ایشان در جبهه‌های حق علیه باطل، تا ایفای نقش برجسته در تشکیل شجره طیبه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و فرماندهی موفق عملیات‌های گوناگون در رده‌های مختلف سپاه از جمله دفاع ازحریم اهل بیت(علیهم السلام) و نقش بی‌بدیل ایشان در منطقه؛ سرانجام شهادت در راه خدا، مصداق تحقق آیه شریفه «و الذین قتلوا فی سبیل الله فلن یضلَّ اعمالهم سیهدیهم و یصلح بالهم و یدخلهم الجنة عرفها لهم» روزی‌اش گردید.

که شهادت، نه نوعی از مرگ، بلکه سعادت و حیات پایداری است که خداوند متعال برای بندگان خاص خویش وعده فرموده است.

لذا در همین راستا دارالقرآن سازمان بسیج مستضعفین همراه با جامعه قرآنی و آحاد ملت عزیز ایران و همه مستضعفان جهان، شهادت این فرمانده دلاور را محضر حضرت ولی عصر(عج)، فرمانده معظم کل قوا حضرت امام خامنه‌ای «مدظله العالی»، نیروهای سلحشور نظامی و انتظامی به ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تبریک و تسلیت گفته و اعلام می‌دارد با پشتوانه امام زمان(عج) و پیرو منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) تمام اهتمام خود را جهت پاسخی کوبنده بر پیکره‌ نظام سلطه به ویژه آمریکای خبیث و رژیم غاصب صهیونیستی به کار بسته و از هیچ تلاشی فروگذاری ننماید.
در پایان برای آن مجاهد خستگی‌ناپذیر علو درجات، برای همرزمان غیورش صبر و سرافرازی و برای بازماندگان محترم شکیبایی و اجر الهی مسالت می‌نماییم.
ان الله لایضیع اجرالمحسنین
صدق الله العلی العظیم

دفتر مرکزی موسسه مهد قرآن کریم کشور

پیام‌های تسلیت چهره‌ها و نهادهای قرآنی در پی شهادت سردار قاسم سلیمانی

مؤسسه سروش مشکات تهران

بسم الله الرحمن الرحیم
مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَى نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ يَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِيلًا
انا لله و انا الیه راجعون
شهادت سرلشکر پاسدار حاج قاسم سلیمانی و همراهان وی در حمله بالگردهای تروریستی آمریکایی را به عموم ملت شریف ایران و کشورهای جبهه مقاومت، مقام معظم رهبری و به پیشگاه حضرت بقیه الله(عج) تبریک و تسلیت عرض می‌کنم.

شهادت سردار قلوب و نماد اقتدار ملت‌های آزاده دنیا و پشتیبان و حامی مستضعفان عالم، خبری بسیار تلخ بود. فرزندان شهدای مدافع حرم، تلخی این خبر را با تمام وجود خود درک کردند. سردار سرافراز حاج قاسم سلیمانی مایه عزت و افتخار نه فقط ایرانیان و جبهه مقاومت، بلکه همه مستضعفان و مسلمانان تحت ستم در سراسر عالم بود. قطعا شهادت ایشان ضایعه و خسارتی بزرگ برای دنیا و جهان اسلام بالاخص مردم شریف ایران است. اما امروز خون ایشان و همرزمانشان فصل جدید را در عالم رقم می‌زند که توییت «بسم الله الرحمن الرحیم» رهبر عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی، نویددهنده آن است که ان‌شاءالله ظهور منجی عالم بشریت نابودی رژیم غاصب صهیونیست و آمریکای جنایتکار را در پی خواهد داشت.

قطعاً ملت‌های ایران، عراق و سوریه و همه آزادگان عالم، یاد و نام شهید قاسم سلیمانی را از یاد نخواهند برد. از آحاد ملت شریف به ویژه تمامی خادمان مؤسسات قرآنی به عنوان اولین پرچم‌داران فعالیت‌های قرآنی کشور انتظار می‌رود که هم پای مساجد و حسینیه‌های سراسر کشور ایران عزیز از تمام ظرفیت خود در جهت بزرگداشت مقام این شهیدان والامقام استفاده کنند؛ چرا که خداوند در قرآن می‌فرمایند «وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّـهِ أَمْوَاتًا ۚ بَلْ أَحْيَاءٌ عِندَ رَ‌بِّهِمْ يُرْ‌زَقُونَ».

بار دیگر به مقام شامخ سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی ادای احترام کرده و اطمینان داریم خون مبارک ایشان و همرزمانشان همچون سایر شهدای انقلاب اسلامی برکات زیادی را برای ملت ایران و تمام آزادگان جهان در پی خواهد داشت.
والسلام علیکم
سروش ابوالفتحی، مدیر مؤسسه سروش مشکات تهران

جمعیت قرآنی استان تهران

شهادت سردار سرافراز، سپهبد پاسدار حاج قاسم سلیمانی را به محضر حضرت ولی‌عصر(عج) و امام خامنه‌ای و تمامی مردم حق طلب و مقاوم ایران و آزادگان چهان و شما پاسداران حریم قرآن کریم، تبریک و تسلیت عرض می‌نماییم. باشد که رهرو راهش و مدافع آرمان‌های ایشان باشیم.

معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

همچنین عبدالهادی فقهی‌زاده، معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در پی شهادت جانگداز سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی پیامی را صادر کرد که متن آن در ادامه آمده است:
«إِنَّ اللَّهَ اشتَرى مِنَ المُؤمِنینَ أَنفُسَهُم وَأَموالَهُم بِأَنَّ لَهُمُ الجَنَّةَ یُقاتِلونَ فی سَبیلِ اللَّهِ فَیَقتُلونَ وَیُقتَلونَ وَعدًا عَلَیهِ حَقًّا فِی التَّوراةِ وَالإِنجیلِ وَالقُرآنِ وَمَن أَوفى بِعَهدِهِ مِنَ اللَّهِ فَاستَبشِروا بِبَیعِکُمُ الَّذی بایَعتُم بِهِ وَذلِکَ هُوَ الفَوزُ العَظیمُ»(توبه/آیه 111)
شهادت مظلومانه سردار استقامت و رشادت و اسوه ایثار و مجاهدت، سردار سپهبد شهیدحاج قاسم سلیمانی(ره) موجب تألم و تأثر فراوان گردید.
او که عمر با برکت خود را در راه خدا و صیانت از حریم آل الله(ع) سپری کرد و بارها در مصاف با متجاوزان و جنایتکاران، به استقبال مرگ رفت تا عظمت و اقتدار اسلام عزیز را به جهانیان بنمایاند و پرچم استکبارستیزی و دفاع از حریم اهل بیت عصمت و طهارت(ع) را به اهتزاز درآورد، اکنون در کوچی غمبار، در حمله دژخیمان آمریکایی در خون خود غلتید و به آرزوی دیرینه خود دست یافت و به ملکوت اعلی «عند ملیک مقتدر» پرکشید.
شهادت ایشان اگرچه حزن و اندوه فراوان را بر دل همه آزادگان و حق‌طلبان جهان گذاشت، اما مشعل حرکت در خط سرخ تشیع راستین و مسیر آزادگی را فروزنده‌تر کرد. شهادت این سردار پرافتخار سپاه اسلام را به محضر فرمانده معزّز کل قوا حضرت آیت‌الله خامنه­‌ای(مدظله العالی) و آحاد دغدار امت مسلمان تسلیت می‌گوییم و بالندگی جبهه مقاومت اسلامی را در اقصی نقاط جهان از خداوند عزّت، مسألت می‌کنیم.
خداوند روح بلند این شهید سعید را با ارواح طیبه ائمه اطهار (ع) و امام شهیدان حضرت امام خمینی(ره) محشور فرماید!

اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت استان خوزستان

اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت استان خوزستان به‌ مناسبت شهادت سردار سپهبد سلیمانی و پاسداران حریم ولایت پیامی صادر کرد.
متن پیام بدین شرح است:
بِسمِ اللّهِ الرّحمنِ الرّحیم
مِّنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُم مَّن قَضَىٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُم مَّن يَنتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِيلًا
شهادت ذوالفقار ولایت، فرمانده شجاع و مجاهد فداکار سردار سپهبد پاسدار شهید حاج قاسم سلیمانی که در راه دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌های اسلام و انقلاب در برابر شیاطین و اشرار عالم به دست شقی‌ترین آحاد بشر به وقوع پیوست را به پیشگاه مقدس حضرت ولی عصر(عجل الله تعالی فرجه الشریف)، مقام معظم رهبری، ملت سلحشور، رزمندگان، مجاهدان و پاسداران انقلاب اسلامی، مدافعان حریم ولایت، همرزمان و خانواده معظم آن شهید عالی‌‍مقام تبریک و تسلیت عرض می‌نماییم.

به راستی شهید سپهبد سلیمانی عزیز، پاداش یک عمر مجاهدت‌های مخلصانه و شجاعانه خود را در راه اعتلای اسلام، انقلاب و نظام گرفت و به آرزوی دیرینه‌اش رسید و به خیل شهدای والامقام پیوست، اما آمریکای جنایتکار و دنباله‌های حقیر آن، دشمنان امت اسلامی بدانند راه مبارزه با استکبار جهانی و مقاومت در برابر توطئه‌ها، نقشه‌ها و سیاست‌های شیطانی، شوم و پلید آنان همچنان با قدرت، صلابت، قاطعیت و بصیرت تحت رهبری داهیانه و زعامت حکیمانه ولی امر مسلمین جهان حضرت امام خامنه‌ای(دام ظله العالی) استمرار خواهد داشت و پاسخ قاطع، تاریخی و پشیمان‌کننده از فرزندان ولایت دریافت خواهند کرد.

همچنین شهادت مجاهد برجسته شهید ابومهدی المهندس، معاون حشد الشعبی عراق یار و همرزم شهید سلیمانی در دفاع از حریم ولایت و دیگر شهدای پاسدار و دلیر این واقعه تروریستی را تسلیت عرض می‌نماییم.

انتهای پیام
captcha