قاسم سلیمانی در کنار دیگر شهدا در کنار سید الشهداء هستند
کد خبر: 3868640
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۴
علیدادی‌سلیمانی:

قاسم سلیمانی در کنار دیگر شهدا در کنار سید الشهداء هستند

گروه سیاست و اقتصاد - امام جمعه کرمان گفت: سردار رشید اسلام حاج‌قاسم سلیمانی در کنار ابومهدی و دیگر شهدا در کنار سید الشهداء هستند.

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی امام جمعه کرمان در خطبه‌های نماز جمعه کرمان گفت: فاطمیه امسال سردار رشید و قهرمان اسلام در بیت‌الزهرای کرمان را نخواهد دید، امروز روز شهادت همه ماست، جبهه مقاومت اسلام امروز عزادارست، امروز رهبر فرهیخته و هر آزادی‌خواهی عزادار است.
وی با بیان اینکه مردی که 40 سال زندگی خودش را در سخت‌ترین میدان‌ها گذراند و هر روز در انتظار شهادت بود، افزود: حاج‌قاسم سردار رشید اسلام 40 سال با جبهه و جهاد بود و در مقام فرماندهی ارشد میدان حضور داشت، شخصیتی که در کنار این همه جهاد روحیه و اخلاق او زبانزد بود.
حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی بیان کرد: فردی که در جبهه با سردار بود در خاطره‌ای می‌گفت: وقتی در روزهای گرم در جبهه در کنارش بودم در ماشین بودم هیچ وقت اجازه نداد خنک کننده ماشین را روشن کنم و دلیلش این بود می‌گفت بسیجی‌ها در خط مقدم در هوای گرم می‌جنگند، نمی‌شود فرمانده آنها در هوای گرم باشد.
امام جمعه کرمان با بیان اینکه زندگی سردار سلیمانی سه بخش دارد تولد و نوجوانی در خانواده‌ای بسیار نجیب پدری عابد و مادری مومن بود، اظهارکرد: بخش دوم زندگی 40 سال در صف مقدم مبارزه با دشمن برای سلیمانی هیچ وقت جنگ تمام نشد و سردار برای مظلومان عالم، کفش را از پا خارج نمی‌کرد در میدان جنگ و پشت میدان جنگ .
حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی تصریح کرد: بخش سوم زندگی، انسانیت وفا و فداکاری این سردار رشید است، این سردار رشید اسلام در کنار ابومهدی و دیگر شهدا در کنار سید الشهداء هستند.
وی اظهارکرد: اما خواهر و برادر این خط ادامه دارد قطعا پرچم مقاومت به‌دست سلیمانی‌ها بلند خواهد شد و با رهبری عالیقدر نظام شکست جبهه استکبار و حقارت آمریکا را در منطقه خواهید دید و جواب این خون‌ها را به زودی‌خواهیم داد.
وی در ادامه با بیان اینکه در زندگی کوتاه و گذرا همه تلاش بر این باشد در راه تقوای الهی سپری کنیم، گفت: یکی از نشانه‌هایی که در خصوص افراد بهشتی گفته شد این است که در همه لحظات زندگی از خدا بترسند.
وی با بیان اینکه ترس از خداوند برای افراد گناهکاری است که زندگی آنها رو به پایان است و بدون توشه‌ای افزود: مرحله بعدی ترس از خداوند است، برای اینکه تفسیر خود را مشاهده می‌کنند در مقابل آنچه که کم گذاشته‌اند در مقابل آن می‌ترسند.
امام جمعه کرمان به مناسبت‌های هفته از جمله کشف حجاب به‌وسیله رضا خان اشاره و بیان کرد: رضاخان چند دستور برای از بین بردن هویت دینی ایران صادر کرد، مبارزه با لباس روحانیت و یک شکل کردن لباس مردان و دستور بعدی کشف حجاب را در دستور کار قرار داد هم مردم و هم هویت هر دو را نشانه قرار داده بود.
حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی با تأکید بر توجه به حجاب‌ به‌خصوص در بین بانوان و نسل جوان یادآور می‌شود: در آستانه شهادت حضرت صدیقه طاهره حضرت زهرا(س) هستیم و در حالی به این روزها نزدیک می‌شویم که یکی از بانیان شاخص این مجلس که همه شما خوب می‌شناسید و بارها در مجلس شهادت بودند دیگر در بین ما نیست.

انتهای پیام
captcha