عراق قانون اخراج آمریکایی‌ها از کشور خود را اعلام کند  
کد خبر: 3868658
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۵
خطیب جمعه قم:

عراق قانون اخراج آمریکایی‌ها از کشور خود را اعلام کند  

گروه سیاست و اقتصاد ــ امام جمعه قم بیان کرد: دولت عراق باید به دلیل نقض حاکمیت خود توسط آمریکا، قانون اخراج آمریکایی‌ها از کشور خود را اعلام کند زیرا شهید سلیمانی به دعوت رسمی عراق وارد آن کشور شده بود و عراق نیز باید از آمریکایی‌های مهمان‌کش انتقام بگیرد. 

عراق قانون اخراج آمریکایی‌ها از کشور خود را اعلام کند  به گزارش ایکنا از قم، آیت‌الله سید محمد سعیدی در خطبه‎های نماز جمعه قم که ظهر امروز 13 دی ماه در مصلی قدس برگزار شد گفت: مجاهدان بلند مرتبه‌ای که جانشان را در راه خدا فدا کرده‌اند، به رستگاری حقیقی دست یافته اند، برخی فراموش کرده بودند و فکر می‌کردند که امسال کارجمهوری اسلامی تمام است، اما تصور نداشتند که روحیه انقلابی مردم ایران و ولایت‌مداری این ملت نقشه‌های آنان را شکست خواهد  داد و مردم از میراث امام خمینی(ره) حفاظت خواهند کرد.
وی ادامه داد: همان‌طور که در پیام رسمی رهبر انقلاب و در بیانیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان شد، امروز افسر امام زمان(عج)، سرباز ولایت، سپهبد قاسم سلیمانی به شهادت رسید و بعد از عمری مجاهدت در راه خداوند، به فیض شهادت نایل شد.
امام جمعه قم گفت: این شهادت برای ملت ایران، سرنوشت‌ساز، تاثیرگذار و تعیین کننده است، شهادت سپهبد قاسم سلیمانی را به محضر شریف امام عصر(عج)، نایب بر حق ایشان امام خامنه‌ای، مراجع تقلید، سپاه پاسداران انقلاب‌اسلامی، ملت شریف ایران و همه انسان‌های آزاده در سرتاسر ایرلن تسلیت می‌گوییم. 
سعیدی عنوان کرد: شهادت حاج قاسم سلیمانی یادآور شهادت شهید بهشتی و پیام تسلی بخش امام خمینی(ره) در آن زمان است، امام پس از شهادت شهید بهشتی فرمودند:" بهشتی یک امت بود برای ایران." شهید بهشتی نیز مظلوم زیست و مظلوم شهید شد، این موارد در مورد شهید حاج قاسم سلیمانی نیز صادق است.
وی ادامه داد: از دست‌آوردهای این فرمانده بزرگ، شکست هیمنه صهیونیست‌ها در منطقه، شکست داعش، اتحاد عراق و سوریه و... است و به واسطه فرماندهی این شهید بزرگوار مستکبرین عالم شکست‌های بی‌نظیری را متحمل شدند.
نماینده ولی فقیه قم بیان کرد: آمریکایی‌ها بدانند که این رفتارشان نشان دهنده  این است که حاج قاسم سلیمانی خواب و آرامش را از آن‌ها گرفته بوده است، آمریکایی‌ها بدانند خون سرخ حاج قاسم سلیمانی و یارانش ریشه ظلم‌تان را خشکانیده و کاخ سیاه شما را به لرزه در می‌آورد.
وی ادامه داد: خطاب خدا به مومنان در قرآن این است که اگر در مبارزه با دشمنان رنجی بر شما وارد شد، سستی نکنید چرا که دشمنتان نیز در این مبارزه متحمل رنج است با این تفاوت که امید به فضل الهی برای شما فراهم است و عذاب الهی برای دشمنانتان آماده شده است.
شعار مرگ برآمریکا پررنگتر می شود
سعیدی گفت: دولت عراق باید به دلیل نقض حاکمیت خود توسط آمریکا، قانون اخراج آمریکایی ها از کشور خود را اعلام کند، شهید سلیمانی به دعوت رسمی عراق وارد آن کشور شده بود، عراق نیز باید از آمریکایی های مهمان کش انتقام بگیرد.
وی ادامه داد: دشمنان بدانند به زودی پاسخ این ترور ناجوان‌مردانه را دریافت خواهند کرد، شعار مرگ برآمریکا بعد از شهادت حاج قاسم سل یمانی رنگ بیشتری دارد و شعار تمام آزادی‌خواهان جهان خواهد شد.
انتهای پیام
captcha